Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 jan 2008 01:48

[quote="pol"]Effe over de cola. Wij drinken dus altijd pepsi-max, dat is zonder suiker. Hoe lang doen wij daar over. Ik denk dat er zon 7 flessen per week doorheen gaan, dus zon 7/8 weken ofzo.
Slecht? Waarom? Al die broodje aap verhalen.

pol mag ik je uit de droom helpen dat alle pepsi-max wel degelijk suiker bevat? En het zijn echt geen broodje aap verhalen. Wist je dat in 1 glas cola 10 suikerklontjes in zitten???? En geloof me maar want ik heb last van suiker (hypoglycemie) en mijn vader diabetes. Als ik gewone cola drink moet ik na een half uur gewoon eten Anders is mijn suikerspiegel te laag. (door teveel suiker nemen gaat hij bij mij dus in record tempo naar boven maar daarna nog sneller naar beneden). Dus als ik bij iemand anders ben en ik drink cola-light vraag ik altijd welk merk ze hebben. Ook in restaurants etc. Als hun pepsi hebben neem ik het niet. In coke-cola light zitten wel zoetstoffen, maar dat is vergelijkbaar met 6 suikerklontjes in 1 glas.

Nu weer ontopic mensen verwachten hier dat ze alle drinken wat ze willen kunnen krijgen. Omdat wij dus bij het restaurant wonen denken ze o dat pakken ze daar wel van daan. Ik heb gewoon een koelkast in de woonkamer staan (heb geen privekeuken) en daar staat alle drinken in wat ze kunnen krijgen prive. cola-light, ice tea, sap, sinas.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 10 jan 2008 07:02

Ik heb meestal cola light, gaan 2 flessen doorheen denk ik per week. Soms ice tea en sinas of keertje 7up. Cristal Clear vaakt ook wel en bier staat er nog een voorraad in de koelkast wat nooit wordt opgedronken.
Als ik weet dat er visite komt haal ik vaak wel wat in huis, maar verder denk ik daar niet echt om.
Koekjes heb ik eigenlijk ook nooit in huis en als ik een pakje meeneem voor eventuele visite is het ook zo op.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 jan 2008 07:13

[quote="habibi"][quote="pol"]Effe over de cola. Wij drinken dus altijd pepsi-max, dat is zonder suiker. Hoe lang doen wij daar over. Ik denk dat er zon 7 flessen per week doorheen gaan, dus zon 7/8 weken ofzo.
Slecht? Waarom? Al die broodje aap verhalen.

[color=red]pol mag ik je uit de droom helpen dat alle pepsi-max wel degelijk suiker bevat? En het zijn echt geen broodje aap verhalen. Wist je dat in 1 glas cola 10 suikerklontjes in zitten???? En geloof me maar want ik heb last van suiker (hypoglycemie) en mijn vader diabetes. Als ik gewone cola drink moet ik na een half uur gewoon eten Anders is mijn suikerspiegel te laag. (door teveel suiker nemen gaat hij bij mij dus in record tempo naar boven maar daarna nog sneller naar beneden). Dus als ik bij iemand anders ben en ik drink cola-light vraag ik altijd welk merk ze hebben. Ook in restaurants etc. Als hun pepsi hebben neem ik het niet. In coke-cola light zitten wel zoetstoffen, maar dat is vergelijkbaar met 6 suikerklontjes in 1 glas.

Volgens de makers van Pepsi max zit er : no suger in. Wel zoetstoffen aspartaam en nog iets en karamel.
Ik weet niet welke zoetstoffen er in light zitten?? Maar ik denk dat in elke frisdrank gigantisch veel suikers zitten, ofwel vruchtensuikers (blijkt ook slecht te zijn) of in koolzuurhoudende dranken.
Ik heb wel eens diksap geprobeerd voor de kleintjes, maar wat zit er ook in: suiker, Roosvicee: suiker.
De tandarts geeft als advies: geef de kinderen thee! Nou dat lusten ze dus echt niet. Zelfs een appel is suiker! Dus suikerloos leven?? Ik denk dat het heel erg moeilijk is.

]

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jan 2008 08:34

pol: suiker uit een appel is niet zo slecht als 'gewone' suiker, want dat is vruchtensuiker en dat is net weer iets anders. Voor diksap geldt hetzelfde. Al die zoetstoffen als aspartaam schijnen ook niet gezond te zijn, ze zijn kankerverwekkend. Dus daar moet je echt niet teveel van drinken.
Maar wat is er eigenlijk mis met een glas water of een glas melk? En ik dronk als kind (weet niet meer vanaf welke leeftijd precies) ook thee: wanneer we uit school kwamen was het theetijd. Sap en cola waren alleen voor zaterdagavond, dan mochten we 1 pak of fles uitzoeken. Mijn ouders moesten ook op de centjes letten, vandaar.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2008 08:42

aspartaam schijnt nog slechter te zijn als suiker.

Je kunt dan beter gewone frisdrank nuttigen dan light frisdrank. (mits er geen aspetaam in zit). Volgens mijn schoonmoeder die voedingsleer heeft gestudeerd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 jan 2008 10:29

Had op boodschappenlijstje gezet: maandverband met vleugels maar hij kon het niet vinden. Dus vroeg hij het maar aan het winkelpersoneel :mrgreen:

waarom ook niet, zei hij.

weet je wat irritant is? Als je een zwangerschaptest haalt bij Etos, niemand in de winkel ziet en 2 weken later vraagt je broer aan je of je zwanger bent want je had een test gekocht. Broer wou niet zeggen van wie hij het wist, zouden die Etoscassieres nou echt van die kletsmeiden zijn?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 10:31

Juultje77 schreef:Gaan jullie dan in verschillende winkels je aanbiedingen halen :?:
Daar ben je ook een hoop tijd mee kwijt :!:

Ik heb verder toch niks te doen, werk overdag niet en sarah vind het in de wandelwagen buiten héérlijk!
Gister eerst naar de kaaswinkel geweest, daarna naar de super de boer, daarna naar de liddl, thuis de boodschappen gedumpt en even snel naar de ah tegenover omdat daar het gehakt in de aanbieding was en ik daar altijd de sap voor Sarah haal.

Geef bij de liddl aan dat ik boodschappen bij me heb van de super, laat dat meteen zien zodat ze weten dat ik het niet gejat heb :lol: Vraag daarom ook altijd een bonnetje!

De liddl en super zitten tegenover elkaar, vandaag of morgen ga ik nog even bij de plus op het andere wc kipfilet halen met de wagen! Ga niet met de auto want dan kun je het zo goed naar de ah die hier 1 minuut lopen vandaan zit.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 10:36

*Annet* schreef:Had op boodschappenlijstje gezet: maandverband met vleugels maar hij kon het niet vinden. Dus vroeg hij het maar aan het winkelpersoneel :mrgreen:

waarom ook niet, zei hij.

weet je wat irritant is? Als je een zwangerschaptest haalt bij Etos, niemand in de winkel ziet en 2 weken later vraagt je broer aan je of je zwanger bent want je had een test gekocht. Broer wou niet zeggen van wie hij het wist, zouden die Etoscassieres nou echt van die kletsmeiden zijn?

daarom heb ik ze via internet bestelt toen! Al deed ik mee met moeders voor moeders en wisten de buren het nog eerder dan mn ouders :? :wink:

Ik denk dat die meiden achter de kassa kletsen! Als er verder in de winkel niemand is en jij het niet in je hand houdt op straat :lol: zijn zij de enige die het weten. Maar nog ombeschoft om het aan je te vragen vind ik ook al is het je broer. Ik heb ook al een aantal keer de vraag gehad van schoonzus en zwager of ik misschien weer zwanger ben. Nou dan zijn zij de laatste die het horen hoor! Vind het zo vreemd om daar naar te vragen misschien is elke maand wel een enorme tegenslag en zij vragen het dan zo langs de neus weg :roll:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2008 10:52

je vraagt zowieso toch niet of iemand zwanger is!!! Je hoort het vanzelf wel....

Dat is hetzelfde als je net getrouwd ben en ze gaan vragen of je al zwanger bent etc..... pppffff.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 10 jan 2008 11:10

Wij wonen in een klein dorp. Dus moet ik overal voor rijden.
Ik vind boodschappen doen een hele onderneming. Dus ik stel het zo lang mogelijk uit.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2008 11:25

Evelien schreef:je vraagt zowieso toch niet of iemand zwanger is!!! Je hoort het vanzelf wel....

Dat is hetzelfde als je net getrouwd ben en ze gaan vragen of je al zwanger bent etc..... pppffff.

hire wordt altijd geloerd op buikhoogte en via via gevraagd of je zwanger bent!! en als je dat eindelijk bent.. en bijna gaat bevallen zoals in mijn geval kijken ze raar op als je zwanger ben... pffff... wat kunnen mensen zich druk maken om zaken wat echt nergens op slaat!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jan 2008 12:34

Misschien idee om het daarover in zwangerschap topic te hebben?

ik let wel op prijzen. Dubbelfris vind ik erg lekker maar de huismerk van c1000 is ook lekker en wel ongeveer 35 cent per pak goedkoper. Aangezien ik er aardig wat van drink in een week, tikt dat uit eindelijk best aan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 jan 2008 12:40

ook de ice tea van aldi is lekker vind ik.

en inderdaad de dubbelfris van c1000 pak ik ook altijd.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2008 12:46

he liefje...of was et liefie?

je zei dat et in een stad duurder was om te wonen met vaste lasten? hoe bedoel je dat?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 jan 2008 13:03

pol schreef:Volgens de makers van Pepsi max zit er : no suger in. Wel zoetstoffen aspartaam en nog iets en karamel.
Ik weet niet welke zoetstoffen er in light zitten?? Maar ik denk dat in elke frisdrank gigantisch veel suikers zitten, ofwel vruchtensuikers (blijkt ook slecht te zijn) of in koolzuurhoudende dranken.
Ik heb wel eens diksap geprobeerd voor de kleintjes, maar wat zit er ook in: suiker, Roosvicee: suiker.
De tandarts geeft als advies: geef de kinderen thee! Nou dat lusten ze dus echt niet. Zelfs een appel is suiker! Dus suikerloos leven?? Ik denk dat het heel erg moeilijk is.

Helemaal een suikerloos leven hoeft toch ook niet? Toch kan je het echt beperken zonder dat het erg veel moeite kost. Het is net wat je wilt, welke overtuiging je hebt.

En over thee voor kinderen, waarom lusten ze het niet denk je? Ik wist als kind niet beter dat je gewoon thee dronk, of een glas water of melk en soms limonade. Het is maar net wat je ze aanwent.

Wat Lalage ook al zei: suiker van een appel is anders dan 'gewone' suiker.

En zonder al die frisdranken ben je nog goedkoper uit ook! (om maar eens ontopic te blijven ;))

Terug naar “Archief”