hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jan 2008 09:52

The Destroyer schreef:
Lalage schreef:destroyer: als iedereen vier kinderen krijgt dan verdubbelt de bevolking ook elke 30 jaar, dus met jouw argumenten is dat al veel. Het wordt anders als de helft van de mensen kinderloos blijft, dan kan de andere helft lekker kindjes krijgen ;)

Ik ging er van uit dat alleen vrouwen kinderen krijgen :wink:

Als elke vrouw vier kinderen krijgt heb je een verdubbeling. Maar een man die geen kinderen heeft noemt men ook kinderloos en een kind heeft meestal een vader en een moeder die samen een kind krijgen.
Naast spelling is rekenen ook niet je sterkste kant?

glm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor glm » 13 jan 2008 14:13

Voor het 1 kindbeleid kregen de mensen een premie per kind om een zo groot mogelijk inwoneraantal te krijgen.

Kinderbijslag, dus? :-)

kees314
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kees314 » 13 jan 2008 14:20

als je getallen over kinderen aardig vind, kijk een sop http://www.nidi.knaw.nl/nl/atlas/fertility/

Mr. Johnson
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mr. Johnson » 17 jan 2008 16:47

[quote="The Destroyer"][quote="LauraC"][quote="The Destroyer"]Wie Als iedereen 10 kinderen neemt dan is het over een poosje overbevolkt.
Daarom ben ik van mening dan een stuk of 3-4 kinderen voldoende is.
En zelfs lichterlijk asosiaal over er 10 op deze overbevolkte wereld te zetten.

Ik ben van mening dat veel kinderen krijgen verre van asociaal is. Maar het is dan wel cruciaal hoe je er mee verder gaat, kinderen krijgen is het moeilijkste niet! Maar de opvoeding, als je ziet in hoeverre een kind alleen door de opvoeding al gevormd word. Dat is niet normaal, ik ben wel van mening dat je van hele goede huize moet komen om 10 kinderen goed op te kunnen voeden! Respect naar die mensen, al is mijn kinderwens (voor mijn as vrouw hopelijk :P ) toch wel 4 a 5 kinderen. Ook niet weinig :P
''Well if you don't go, you 'll never know''

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 jan 2008 18:25

Als je het aan kan, waarom zou je niet een groot gezin willen? Het heeft ook voordelen en voor kinderen is het superleuk.
Maar iedereen moet zijn eigen gevoel laten spreken. En de een vind 2 kinderen veel, een ander vind 10 kinderen veel. Ik ken iemand die is zwanger van nr 5, maar is erg blij dat het nog niet zover is. Is dat dan goed om aan zoveel kinderen te beginnen?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2008 06:34

Ik vraag me wel eens af wat de romantische gedachten van mensen is bij het hebben van een groot gezin. Tuurlijk, het kan haske gezellig zijn maar vergeet niet dat je de grootste tijd van de dag toch bezig bent met je huishouden. Ik ben echt niet overdreven poetserig of what ever, heb zelfs nog tijd voor refoweb, maar ik heb zat te doen. Denk alleen al eens aan de was. De kinders hebben 2 dagen dezelfde kleren aan, enkele keer 3 en dan gaat alles in de was. Ondergoed en sokken natuurlijk dagelijks, beddengoed, handdoeken en washanden......... Alleen al de was heb je een halve dagtaak aan en dan komt de rest nog.

Ok, er zijn er ook zat die hulp hebben, dat scheelt misschien of ze schakelen de oudsten in als huishoudelijke hulp.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2008 08:47

tsja. of wij kinderen willen. Ja, maar naast eigen kinderen willen we zowieso twee financiele adoptie kinderen. En logeerkinderen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2008 12:09

Evelien schreef:tsja. of wij kinderen willen. Ja, maar naast eigen kinderen willen we zowieso twee financiele adoptie kinderen. En logeerkinderen!

Financiele adoptiekinderen kan je nu ook al doen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jan 2008 12:12

ja idd. Heb er ook al een aantal jaar 1. Van Woord en daad, echt een schatje...!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2008 13:23

rosalie83 schreef:
Evelien schreef:tsja. of wij kinderen willen. Ja, maar naast eigen kinderen willen we zowieso twee financiele adoptie kinderen. En logeerkinderen!

ja die heb ik ook al. Maar 1 vinden we zo weinig en nu willen we er 1 uit de oekraine, omdat m'n vriend die taal goed beheerst.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2008 16:14

Evelien schreef:
rosalie83 schreef:

ja die heb ik ook al. Maar 1 vinden we zo weinig en nu willen we er 1 uit de oekraine, omdat m'n vriend die taal goed beheerst.

Okay. Maar ik snap niet zo goed waarom je hier begint over financiele adoptie als het gaat om hoeveel kinderen je wilt. Daarmee wordt namelijk denk ik geen financiele adoptie bedoeld, maar ik kan het mis hebben.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 jan 2008 16:34

financiële kinderen zijn ook een beetje 'jouw' kind, maar je hebt gelijk dat het topic hier niet over gaat.
Alhoewel, die kinderen kun je écht 'nemen', eigen kinderen krijg je 8)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 22 jan 2008 17:27

Me moeder kwam zaterdag met de oude doos geboortekaartjes aanzetten. Stel had het ene jaar januari een kindje gekregen, zelfde jaar december was de volgende er :roll:. Stel bij ons uit de kerk, september 4 jaar getrouwd, augustus word het 3 kindje verwacht. Weet dat ik hier nog over oordelen mag, en ook net wat Habibi een aantal pagina's terug zegt heeft, maar ik vind het niet gezond. Er word toch niet voor niks gezegd 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren??
Wat de toekomst brengen moge........

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 jan 2008 17:35

tja ik was 2 maanden getrouwd en 2 maanden zwanger en we zijn er nog steeds ontzettend blij mee dat het zo is gegaan!!! Niet dat ik ook wel even 3 maandjes lekker samen had willen zijn zonder hormonen, maar we hebben bewust gekozen voor geen voorbehoedsmiddelen, na Sarah wel omdat ik niet zo snel zwanger mocht worden.

Enne ik heb een buurvrouw, haar kinderen schelen 8 maanden omdat de tweede te vroeg werd geboren. Ook ken ik een vrouw (buurvrouw van mn mams) die heeft 3 kinderen, de oudste wordt in juni 3, de tweede wordt in mei 2 en de derde wordt in september 1. Tja waarom niet, ze is niet zo jong meer, wil graag een aantal kinderen en haar lichaam doet het 'goed' .

Geef toe dat ik er niet aan moet denken om nu alweer een kind te hebben, Sarah loopt nog niet dus lijkt me erg onhandig. En of het gezond is, tja ze zegggen 9 maanden ontzwangeren ja, maar ik vind 6 maanden ook wel oké, al weet je niet hoe het er binnen aan toe gaat. ik denk wel eens, als je lichaam er écht niet klaar voor is dat het dan het bevruchte vruchtje afstoot, maar dat gaat ook niet altijd op...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 jan 2008 21:17

*Annette* schreef:Me moeder kwam zaterdag met de oude doos geboortekaartjes aanzetten. Stel had het ene jaar januari een kindje gekregen, zelfde jaar december was de volgende er :roll:.

Ik ken ook een stel, twee kinderen binnen het jaar. Maar dat was gewoon een 'foutje' en had niets met 'geloven dat het komt als het komt' te maken.
Het kan dus zegmaar gewoon gebeuren, sja leuk toch?

Terug naar “Archief”