Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 10 nov 2008 10:13

Ik ga gemiddeld 2 keer in het jaar naar de kapper... mijn haar groeit echt giga hard, dus dan ging er weer 10 -15 cm af.. NU laat ik het alleen maar bijpunten, en als ik het erg lange haar weer zat word, dan word het weer halflang ;)

EN ik ga bij een kennis naar de kapper, kost me 8 euro, dus dat valt reuze mee!

Mijn broertje gaat trouwens nooit naar de kapper, eens om de 6 weken ofzo, dan scheur ik er met de tondeuse overheen, zorg dat ie n beetje een kuifje heb, dat ie met gel kan kliederen, issie ook tevreden ;)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 nov 2008 10:14

Ik ga nu ongeveer om de 6-8 weken voor mn scheve pony en dan laat ik gelijk controleren of de puntjes al dood zijn. En om de 2/3 maanden laat ik de rest van mn haar bijknippen. Ben het op dit moment weer langer aan het laten groeien dus dat gebeurt niet zo vaak.

Mn vriend moet idd ook echt om de 6 weken.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 nov 2008 13:23

Ik heb een vreselijke hekel aan naar de kapper gaan. Al dat gefrut aan m'n haar, bah. Ik denk dat ik 1-2 keer per jaar ga. Heb hier nu een kapper gevonden waar ik zonder afspraak naar binnen kan en die maar 12,50 kost.

M'n vent knip ik altijd zelf, en ook mijn broer komt hier regelmatig langs voor een knipbeurtje.

Mijn haar was ik trouwens om de dag, dan is het ook echt nodig maar ik wil het niet vaker doen omdat het dan alleen maar sneller vet wordt. Ik gebruik altijd dezelfde shampoo en gebruik zelden schuimversteviger of haarlak, anders is mijn haar echt binnen een dag vet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 nov 2008 13:49

Mijn man ''knipt'' zijn haar zelf met de tondeuse scheelt elke 4 weken toch 17,50! en dit staat hem veel en veel beter (lekker stoer)
Ik ga best vaak naar de kapper heerlijk!
shampoo verschilt heel erg mijn man gebruikt head&sholders tegen vet haar helpt echt super goed. En ik gebruik vaak van andrelon shampoo en creme spoeling.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 nov 2008 13:57

hmm ik vind de kapper ook fijn, ze hebben daar van die lekkere massage stoelen en tijdens het wassen krijg je ook nog een hoofdmassage. Ik vind het wel prima :D Maar ik ga maar 1x in de 3 a 4 maanden, eigenlijk zou ik vaker moeten omdat ik kort haar heb en het model er dan uit gaat, maar ja ik vind ruim 20 euro ook iets te veel.
Ik was mijn haar elke dag, ik stop er best veel zooi in en dan is het na een dag en nacht echt niet meer in model te krijgen zonder te wassen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 nov 2008 14:02

Ha, ik vind het juist heerlijk, dat gefrut aan m'n haar :) Als ik het net geknipt heb, dan doe ik er wel iets van wax of schuim in, maar na verloop van tijd, als het weer ietsje langer is, valt het weer vanzelf en dan doe ik er niks meer in. En wassen doe ik het meest twee keer in de week, meer om een schoner gevoel te hebben, want dan is het niet echt vet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 nov 2008 14:31

Ik vind dat gefriemel aan mijn haar ook wel lekker :D Ik heb alleen amper haar, dus veel te friemelen valt er niet ;)

Ik gebruik elke dag andrelon mousse, voor krullen. En de minst sterke haarspray die er is (en die is duur :?). De kapper vertelde dat al die strong en exra strong haarlakken helemaal niet goed zijn, zeker niet voor dat dunne haar dat ik heb. Dan zakt het alleen maar uit. Ik moet dus de minst zware haarlak hebben, maar heel raar, die hebben ze amper. Maargoed, zonder die haarlak zit het ook niet zoals ik wil.
Ik was mijn haar met krullen andrelon shampoo. Dat is de goeie uitvinding voor mijn haar:D
Voor manlief koop ik altijd gewone elke dag shampoo. Die heeft zulk makkelijk haar. Maar wel een model, dus hij kan niet zelf even tondeuseren. Nu hou ik sowieso niet zo van tondeuse koppies. Mijn broertje heeft een tijdje haar tot in zijn nek gehad, wooow, zoooo mooi. En dan een bos rode krullen. Ik werd echt jaloers :D Maar hij vond het vreselijk, en laat het steeds weer helemaal kort knippen. Jammer hoor :D
Mijn man wil het ook niet langer. Dus moet hij vaak naar de kapper. Nouja, ik geef er liever wat meer geld aan uit, dan dat hij er raar bij zou lopen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 nov 2008 14:49

Ik houd niet zo van dat halflange haar bij mannen, en bij die van mij staat het helemaal niet. Maar ik ga er ook niet helemaal met de tondeuse over, dan is het echt zo'n gevangenisboef :mrgreen: . Dus bovenop doe ik het met de schaar, de rest met de tondeuse.

Ik vind de meeste haarlakken trouwens ook vreeeeselijk stinken. Als ik dat gebruik ruik ik dus echt de hele dag zo'n vieze haarlaklucht om me heen, bah. Ook daarom gebruik ik het dus zelden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 nov 2008 15:04

haha je moet wel echt een hoofd voor kort haar hebben. En staat mijn man beter dan lang haar want daar kan hij echt niks mee omdat het heel dik is en het gaat alleen maar recht overeind staan. :D
Ik zeg ook altijd tegen mijn man militairtje vooral als zijn haar er weer net af is.
Ik verf mijn haar wel ene keer gewoon mijn eigen kleur met blonde plukjes nu heb ik het donker bruin met een beetje een rode gloed erdoor erg mooi voor de winter. En ook vaak doe ik er gewoon een kleurspoeling door heb je geen last van uitgroei erg makkelijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 nov 2008 15:12

mijn vriend heeft een enorme bos met krullen.... maar er moet zeker nu wel een stukkie af. We hopen vrijdag samen naar de kapper te gaan. Bij mij een klein stukje af en bij hem ook. Gezellig saampjes.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 10 nov 2008 16:32

Ik vind het op zich heeeeerlijk, dat gefriemel aan mn hoofd!
Alleen moet je dan wel een goede kapster hebben...
Er zijn er die best wel wild doen, je haar als het gewassen is zo ruw uitkammen, steeds over je oor heenkammen, auw!

Ik verf mn haar trouwens meestal zelf, weet ik tenminste hoe de kleur uitpakt. Ik liet het een keer bij de kapper doen en toen vond ik het te rood. En tis ook best duur. Aan de andere kant is het thuis weer zo'n geklieder en heb nu juist zo'n mooie badkamer :o
Maar tegenwoordig heb je BrainWash, een nieuwe kapperszaak, schijnt heel goedkoop te zijn. Iemand al ervaring mee? Waar ik nu ga is het geloof ik 17 euro ofzo, vind ik niet heel duur. Thuiskapster betaalde ik ook 12,50 voor.

Pas heb ik een nieuwe shampoo gekocht: GlissKur shampoo + kuur, met 19 herstellende ingredienten :lol:. Is dus shampoo en kuur ineen. Ik gebruikte ook weleens van hetzelfde merk SatinBrown, was ook erg lekker.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 nov 2008 21:01

haha ik noem m'n man ook wel eens militair :D lekker hoor als z'n haar weer zo kort is :D staat veel leuker als dat lange haar, hij heeft ook echt een dikke bos met haar. Eigenlijk moet hij ook om de 6 weken......

Ik ga eigenlijk maar 1x per 3 maanden ofzo naar de kapster. Mijn haar groeit echt mega hard en is heel gezond (zegt de kapster)
ik gebruik gewoon Andrelon shampoo voor krullen, heerlijk spul :D voorheen gebruikte ik Dove maar dan zaten m'n krullen toch niet meer zo mooi. Best jammer want ik gebruik graag dove.
Wel heb ik dove bodylotion, deodorant en douchegel. Jammer dat ze bij dove geen shampoo hebben voor krullen :(

Ik vind het ook wel lekker dat gefriemel aan m'n hoofd, mijn kapster is heel voorzichtig, ook omdat ze de kapster is van m'n werk en daardoor ook veel oudere mensen knipt. Dus ze is voorzichtig genoeg :D

Verf gebruik ik niet, vind ik persoonlijk zonde van m'n haar want ik heb een mooie donkerblonde kleur :) ik vind m'n kleur mooi genoeg :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 nov 2008 22:39

Ik ga 2-3 keer per jaar naar de kapper. Soms ik het echt heerlijk, want je haar zit daarna echt super. Maar het is zo veel geld.
Mijn vriend gaat nooit naar de kapper. Ik doe namelijk altijd zijn haar. Scheelt een hoop geld nog.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 11 nov 2008 16:13

Als ik 4 keer in het jaar naar de kapper ga is het veel. Vind het wel lekker, dat gefrunnik, maar voordat ik zin heb en een afspraak gemaakt heb...

En sinds de laatste keer knippen zit mijn haar van geen kanten, het is nu toch al zo'n 3 weken geleden.

Haarlak vind ik ook stinken, het lijkt dan net of die lucht de hele dag in mijn neus blijft hangen. Spuit wel eens gelspray oid, maar dan houd ik m'n adem in en loop na het sprayen weg :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 nov 2008 16:45

Ik heb het idee dat je van haarlak altijd van die vervelende schilfers krijgt, vandaar dat ik er niet zo'n fan van ben.

Terug naar “Archief”