Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 20 jun 2007 14:13

rosalie83 schreef:
reform schreef:Ik denk niet dat er veel verschil is tussen wat wel en geen verkeerde gedachten zijn.

Is dat zo? Waarom denk je dat?

Ik vind zelfbevrediging verkeerd als je er een persoon bij fantaseer. Bij getrouwde stellen vind ik zelfbevrediging verkeerd als je er een persoon bij fantaseer die niet je vrouw/man is. Dat is mijn grens. Maar ik ben benieuwd wat jullie grens is....kijken of mijn hypothese klopt?
Afbeelding

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 jun 2007 14:19

Ik vind zelfbevrediging verkeerd omdat het niet is zoals God de seksualiteit bedoeld heeft.
Om de ander lief te hebben en niet jezelf.
Ook binnen het huwelijk vind ik het not done. (of je moet voor onderzoek je sperma naar het ziekenhuis brengen)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 jun 2007 14:24

tante-tortel schreef:Ik vind zelfbevrediging verkeerd omdat het niet is zoals God de seksualiteit bedoeld heeft.

Hoe weet jij wat God bedoelt?

tante-tortel schreef:Om de ander lief te hebben en niet jezelf.

Volgens mij mag je naast de ander ook jezelf liefhebben.

tante-tortel schreef:Ook binnen het huwelijk vind ik het not done.

Als je dat nou beiden geen probleem vindt, wat maakt het dan uit?

tante-tortel schreef:(of je moet voor onderzoek je sperma naar het ziekenhuis brengen)

:mrgreen:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 jun 2007 14:53

rosalie83 schreef:
tante-tortel schreef:Ik vind zelfbevrediging verkeerd omdat het niet is zoals God de seksualiteit bedoeld heeft.

tante-tortel schreef:(of je moet voor onderzoek je sperma naar het ziekenhuis brengen)

Dat bedoel ik dus. Volgens mij is dat allang in dit topic gezegd.
Dus ik ga niet herhalen.
Lees het hele topic nog eens en volgens mij kan het dan gewoon dicht.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 jun 2007 14:57

tante-tortel schreef:
rosalie83 schreef:

Dat bedoel ik dus. Volgens mij is dat allang in dit topic gezegd.
Dus ik ga niet herhalen.
Lees het hele topic nog eens en volgens mij kan het dan gewoon dicht.

:roll:

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 20 jun 2007 15:01

Wellicht is het verstandig als je op elkaars (Rosalie en Tante Tortel)reacties niet meer ingaat....uit de laatste berichten blijkt er weinig sprake te zijn van toegevoegde waarde. Ik ben overigens wel benieuwd waar de grens van Rosalie ligt?
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 jun 2007 15:03

reform schreef:Ik ben overigens wel benieuwd waar de grens van Rosalie ligt?

Vind ik erg moeilijk om te omschrijven! En durf dat ook eigenlijk niet, voordat er hier dingen verkeerd worden opgevat. 'k Doe denk ik maar geen poging :|

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 20 jun 2007 15:46

reform schreef:Ik vind zelfbevrediging verkeerd als je er een persoon bij fantaseer. Bij getrouwde stellen vind ik zelfbevrediging verkeerd als je er een persoon bij fantaseer die niet je vrouw/man is. Dat is mijn grens. Maar ik ben benieuwd wat jullie grens is....kijken of mijn hypothese klopt?

Ik ga denk ik wel ver met je mee.
Echter toch een vraag waar ik anderen weleens over wil horen: kan je (als man; van de vrouwelijke kant weet ik wat dat betreft eigenlijk niets) doen aan zelfbevrediging zonder daar een vrouwspersoon/onderdelen van een vrouwspersoon bij te denken? Vergis ik me wanneer zelfbevrediging eigenlijk niet zonder beelden/gedachten gaat bij een man?
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 jun 2007 15:52

Dat vroeg ik me ook een beetje af inderdaad.
Misschien een beetje plat gezegd, maar wel zo realistisch.. het bevredigd niet bij het denken aan een kopje koffie zegmaar, lijkt me. Dus dan is het een beetje vreemd om te zeggen dat het wel kan als je maar nergens aan denkt. Volgens mij werkt dat niet zo.
pobody's nerfect

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 20 jun 2007 15:59

Night schreef:Echter toch een vraag waar ik anderen weleens over wil horen: kan je doen aan zelfbevrediging zonder daar een vrouwspersoon/onderdelen van een vrouwspersoon bij te denken? Vergis ik me wanneer zelfbevrediging eigenlijk niet zonder beelden/gedachten gaat bij een man?

Hallo, ik ben niet Jialikelly. Ik ben d'r vriendje en heb gevraagd of ik even mocht posten ;)

Die vraag is toch helemaal niet interessant? Ik ga er nog steeds vanuit dat alle mensen 'begeren'. Auto's, magnetronmaaltijden, verse tomaten.. Is dat allemaal zondig? Mensen hebben nu eenmaal seksuele verlangens. Ik zie het verband niet zo tussen aan lichaamsdelen denken en de bijbel. Om alsnog je vraag te beantwoorden: ja hoor, dat kan.

Oh en mensen die de vergelijking niet vinden opgaan moeten dat wel onderbouwen natuurlijk.

Wat betreft "het verslavings-argument". Dat vind ik echt nonsens. Bijna de hele wereld masturbeert. Het is niet meer dan logisch dat sommige mensen een seksuele verslaving hebben/ontwikkelen. Los van het feit dat waarschijnlijk niemand causaal verband kan aantonen gaat het, wat betreft de discussie, om een relatief kleine groep. Workaholics bestaan ook, moeten we dan maar allemaal in de bijstand?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 jun 2007 16:05

Workaholics bestaan ook, moeten we dan maar allemaal in de bijstand?

:schaterlach:

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 20 jun 2007 16:27

Om de ander lief te hebben en niet jezelf.
Ook binnen het huwelijk vind ik het not done. (of je moet voor onderzoek je sperma naar het ziekenhuis brengen)

Maar je hebt nog steeds niet gereageerd hoe dat dan zit met heb de naaste lief als jezelf Als ik me naaste net zo leif heb als mezelf (en ik denk in dit geval aan mijn poartner bionnen de relatie, wat is er dan mis met masturbatie?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 20 jun 2007 23:03

JialiKelly schreef:Die vraag is toch helemaal niet interessant? Ik ga er nog steeds vanuit dat alle mensen 'begeren'. Auto's, magnetronmaaltijden, verse tomaten.. Is dat allemaal zondig?

Volgens mij is de bijbel daar vrij expliciet in, wat wel en wat niet zondig is aan begeren.

Mensen hebben nu eenmaal seksuele verlangens. Ik zie het verband niet zo tussen aan lichaamsdelen denken en de bijbel.

Die vraag is wel degelijk van belang als je het standpunt hanteert dat er geen overspel gepleegd dient te worden, in of buiten het huwelijk. Die link naar de bijbel hoef ik je hopelijk niet uit te leggen. Vervolgens kan de vraag zijn of je vindt dat jezelf bevredigen met wellustige gedachten of beelden over andere vrouwen overspel is of niet. Als je dan vervolgens vaststelt dat bevredigen veelal niet zonder gedachten of beelden gaat, dan is er een bepaalde conclusie te trekken. Zo kan ik persoonlijk het masturberen binnen het huwelijk met allerlei fantasiën over Pamela Anderson achtige beelden met schreeuwende en kreunende geluiden niet afdoen met: tja, ik heb nu eenmaal sexuele verlangens, om maar even een extreem uit de kast te halen. Zodoende is het voor mij wel degelijk een vraag hoe andere mannen dit beleven, en ben benieuwd wat anderen daarover te zeggen hebben.

Om alsnog je vraag te beantwoorden: ja hoor, dat kan.

Ok. Dank voor je inbreng!
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jun 2007 11:20

rafaell schreef:
Marnix schreef:
rafaell schreef:
Marnix schreef:
SimonT schreef:tja ik heb nog geen goede verklaring gezien!

Misschien moet je het topic dan nog een keertje gaan lezen... Er zijn genoeg redenen gegeven... over niet begeren, seks in een relatie en niet daar buiten, het feit dat het bij de meesten samengaat met verkeerde gedachten etc.

Vanwaar de gelijkstelling tussen zelfbevrediging en begeren? En wat is je definitie van seks als het alleen binnen een relatie is toegestaan? Bedoel je met relatie een huwelijksrelatie of een andere vorm van relatie? En tot slot is 'bij de meesten' niet bij iedereen, dus moet je niet generaliseren. Het verkeerde zit dan blijkbaar niet in de zelfbevrediging, maar in de gedachten van sommigen.

Rafael, ik generaliseer niet. Ik heb al eerder gezegd dat als je kan masturberen terwijl je denkt aan een groen weiland vol mooie bloemetjes (en GEEN bijtjes erbij, anders wordt het link :)) daar niets mis mee is. De handeling op zich is niet fout, maar de gedachten erbij maken het gevaarlijk. Die gedachten hebben volgens mij wel degelijk met begeren te maken. Je fantaseert over iemand die niet van jou is en waar je geen relatie mee hebt.

Je vergeet een paar vragen te beantwoorden :wink: En sorry, die opmerking is mij dan ontgaan. Maar dan kun je dus niet stellen dat masturberen verwerpelijk is, alleen verkeerde gedachten tijdens het masturberen zijn dat (net als verkeerde gedachten tijdens het drinken van een kop koffie, dat maakt het drinken van de koffie nog niet verkeerd). Verder kun je dan natuurlijk van mening verschillen wat wel en wat geen verkeerde gedachten zijn.

Prima, dan zijn we het wat mij betreft eens. Als jij zonder verkeerde gedachten kan muasturberen is daar niets mis mee. Hoe je dat wil doen ik me nog wel even een raadsel, waar je dan aan denkt. Ik weet niet of je daar iets over kan vertellen (zonder al teveel in details te treden ;)) of dat dat iets te persoonlijk is? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 jun 2007 15:05

Zou het een verschil maken of je fantaseert/denkt of weet ik veel over 'iemand' die niet bestaat of iemand die daadwerkelijk je buur of weet ik veel wie is?

Terug naar “Archief”