De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 apr 2007 13:36

André schreef:
Marnix schreef:
tante-tortel schreef:Probeer geen appels met peren te vergelijken.


Jammer dat je je er zo makkelijk van af maakt. Maar goed. Ik snap je probleem niet.

Als de pil nauwkeurig geslikt wordt dan zal er geen eisprong plaatsvinden.
Ik ben het dan ook niet eens met de reactie in het RD dat er een kleine kans is dat de pil abortief werkt.


Alsdus de deskundige.
Mijn bescheiden mening is ook dat alleen een eicel geen leven is, dat is het pas als er een zaadcel aan toegevoegd wordt.

Anders zou het zo zijn dat je eigen lichaam iedere maand 'moord' pleegt....


Eensch!
Máár, het schijnt dus zo te zijn dat er een kans bestaat dat de pil abortief werkt. Ik snap niet dat Alie zegt dat dat niet zo is, want dan spreekt ze dit tegen:
1. Zij maakt het slijm bij de baarmoedermond dikker, waardoor zaadcellen moeilijker uit de vagina in de baarmoeder kunnen zwemmen.
2. De pil onderdrukt de maandelijkse eisprong. Omdat er geen eitje vrijkomt, kan er geen bevruchting plaatsvinden.
3. Zij verandert de baarmoederwand, waardoor een bevrucht eitje zich niet kan nestelen.

Kijk, natuurlijk is het zo dat de werking van de pil over het algemeen vooral punt 1 is. En als dat faalt, punt 2. En als dát faalt, punt 3 = abortief!.

En wat ik niet snap is dat refo's normaal zo fél anti de morning-after pil zijn, want dan dood je een vruchtje, terwijl je bij de pil ook de kans hebt dat dat gebeurt. En ik vind het vreemd dat mensen die normaal hun mond vol hebben over 'het is moord', totaal niet moeilijk doen over de pil. Dan loop je toch ook de kans om een mens-in-wording te doden (om maar even met het taalgebruik van anti morning-after-pil-mensen mee te gaan) ?
(ik heb het niet per se over iemand in dit topic)

En ik weet het zelf ook niet zo goed, wat ik hier over moet denken en wat mijn mening over de pil is, maar ik vond wel schokkend om te horen dat de pil dus abortief kan werken; zeker omdat ik eigenlijk ook tegen de morning-after pil ben :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 18 apr 2007 14:38

Eigenlijk was mijn autovergelijking nog niet eens zo heel debiel..
pobody's nerfect

pleegzuster
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2006 04:50

Berichtdoor pleegzuster » 19 apr 2007 19:25

Of

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 19 apr 2007 19:48

Of wat? ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 20 apr 2007 12:40

Hippie, Alie ontkent dat niet. Ze zegt: Als je gewoon trouw en nauwkeurig de pil slikt vindt er geen eisprong plaats dus ook geen bevruchting en ook geen abortieve werking. Dat doet de pil dan.

Als extra "backup", voor het geval dat men de pil es vergeet en minder nauwkeurig slikt, zorgt de pil ook er voor dat een bevruchte eicel zich niet innestelt. Kortom, de abortieve werking vindt dan alleen plaats als de pil niet nauwkeurig wordt geslikt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2007 16:24

En de kans daarop is dus vele malen kleiner dan de kans dat een vruchtje van een niet-pilgebruikster in het eerste stadium het loodje legt. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 07 mei 2007 18:59

Vreemd, ik heb gisteravond de bijsluiter gelezen, en daar wordt de abortieve werking niet in vermeld.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 07 mei 2007 19:08

Hmm...woensdagavond hebben we op mijn werk seksuele voorlichting, en die gaat veel en veel verder dan alleen die pil, dus ik zal eens kijken wat er allemaal voorhanden is, en wat niet abortief en wel goed werkt ;)

(ik krijg geen voorlichting maar de jongeren en ik mag het met mn collega's geven ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
-petje af-
Mineur
Mineur
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2007 16:45
Locatie: ...de Iessel is van ons!

Berichtdoor -petje af- » 09 mei 2007 17:57

na ik heb net een zeer deskundig iemand gesproken en die meldde de gewone pil geen abortieve werking heeft, maar de mini pil wel.
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2007 17:59

Heeft iemand ervaring met de variant: rigevidon?
Deze heb ik gekregen en start er in de loop van deze maand mee.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 09 mei 2007 18:06

Gelukkig dat de pil niet abortief werkt zeg!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 mei 2007 18:29

-petje af- schreef:na ik heb net een zeer deskundig iemand gesproken en die meldde de gewone pil geen abortieve werking heeft, maar de mini pil wel.


Dan heb je je aardig laten voorliegen. Want bij elke pil is een werking dat het eitje zich niet kan innestelen mocht het toch bevrucht zijn.
Dus als de eerste twee niet goed werken is er een derde werking.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mei 2007 18:51

-petje af- schreef:na ik heb net een zeer deskundig iemand gesproken en die meldde de gewone pil geen abortieve werking heeft, maar de mini pil wel.

De minipil is toch enkel om je menstruatie uit te stellen?

Gebruikersavatar
-petje af-
Mineur
Mineur
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2007 16:45
Locatie: ...de Iessel is van ons!

Berichtdoor -petje af- » 09 mei 2007 18:52

tante-tortel schreef:
-petje af- schreef:na ik heb net een zeer deskundig iemand gesproken en die meldde de gewone pil geen abortieve werking heeft, maar de mini pil wel.


Dan heb je je aardig laten voorliegen. Want bij elke pil is een werking dat het eitje zich niet kan innestelen mocht het toch bevrucht zijn.
Dus als de eerste twee niet goed werken is er een derde werking.


bijzonder want deze persoon zou wel de laatste zijn om hier over te liegen...en zeer deskundig op dit gebied...
jammer als dat inderdaad zo zou zijn..weet niet goed wie ik nu moet geloven...
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 mei 2007 19:25

Gerdien B. schreef:Heeft iemand ervaring met de variant: rigevidon?
Deze heb ik gekregen en start er in de loop van deze maand mee.

Dat is de vervanging van Microgynon30 toch?

Ik heb Rigevidon 1 maand geslikt een tijd geleden en vreselijk ziek van geweest. :?
Op internet gezocht naar ervaringen en heel veel mensen hadden hetzelfde probleem gehad.
Laatst gewijzigd door Ansje op 09 mei 2007 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten