Moderator: Moderafo's
AikonGirl schreef:rosalie83 schreef:Het feit dat ik geen biologisch eigen kind hoef, wil niet zeggen dat ik geen moedergevoelens heb!
Heb jij moedergevoelens?
Galateia schreef:AikonGirl schreef:rosalie83 schreef:Het feit dat ik geen biologisch eigen kind hoef, wil niet zeggen dat ik geen moedergevoelens heb!
Heb jij moedergevoelens?
Ik denk dat Rosalie wel moedergevoelens heeft, ja. Maar dan voor haar toekomstige (adoptie)kind(eren)![]()
Maar, Rosalie, correct me if I'm wrong... !
Night schreef:Ik probeer serieus in te komen in de dingen die ik lees. Ik snap er alleen helemaal niks van. Lees ik het nu goed: zeker weten dat je geen eigen kinderen wilt (want wie weet zijn de gevoelens erbij niet helemaal juist, waar begin je aan), maar adoptiekinderen geven een absoluut goed gevoel en ook (aanstaande) moedergevoelens?
Ik ben een man...dat scheelt misschien in het feit dat ik daadwerkelijk moeite moet doen om mee te komen. Maar help me..
rosalie83 schreef:Ik heb niets met baby's. En ze hoeven al helemaal niet persé uit mezelf te komen. Ik heb moedergevoelens (of hoe je die gevoelens ook wilt noemen) voor zwartjes of geeltjes die geen toekomst hebben. Waarom zou ik er zelf nóg een kindje bijzetten op deze al o zo volle wereld, terwijl er weet ik hoeveel kindjes geen thuis hebben, geen liefde krijgen, niet voldoende te eten ontvangen, etc. Mijn hart doet pijn als ik denk aan de schrijnende situaties die er zijn. Financiële adoptie is iets wat we doen voor kindjes die een papa en een mama hebben, maar het financieel slecht hebben. Maar kindjes die weggestopt zijn in een tehuis wil ik een toekomst geven bij ons! Omdat ze niet gewenst zijn, of omdat ze een hazelip hebben. Echt, ik kan gek worden van dat idee en haal ze het liefst allemaal hierheen.
rosalie83 schreef:Nou, inderdaad, dat herken ik
Ik ben benieuwd wat Night van mijn uitleg vindt
rosalie83 schreef:Ik heb niets met baby's. En ze hoeven al helemaal niet persé uit mezelf te komen. Ik heb moedergevoelens (of hoe je die gevoelens ook wilt noemen) voor zwartjes of geeltjes die geen toekomst hebben. Waarom zou ik er zelf nóg een kindje bijzetten op deze al o zo volle wereld, terwijl er weet ik hoeveel kindjes geen thuis hebben, geen liefde krijgen, niet voldoende te eten ontvangen, etc. Mijn hart doet pijn als ik denk aan de schrijnende situaties die er zijn. Financiële adoptie is iets wat we doen voor kindjes die een papa en een mama hebben, maar het financieel slecht hebben. Maar kindjes die weggestopt zijn in een tehuis wil ik een toekomst geven bij ons! Omdat ze niet gewenst zijn, of omdat ze een hazelip hebben. Echt, ik kan gek worden van dat idee en haal ze het liefst allemaal hierheen.
Rufi schreef:rosalie83 schreef:Ik heb niets met baby's. En ze hoeven al helemaal niet persé uit mezelf te komen. Ik heb moedergevoelens (of hoe je die gevoelens ook wilt noemen) voor zwartjes of geeltjes die geen toekomst hebben. Waarom zou ik er zelf nóg een kindje bijzetten op deze al o zo volle wereld, terwijl er weet ik hoeveel kindjes geen thuis hebben, geen liefde krijgen, niet voldoende te eten ontvangen, etc. Mijn hart doet pijn als ik denk aan de schrijnende situaties die er zijn. Financiële adoptie is iets wat we doen voor kindjes die een papa en een mama hebben, maar het financieel slecht hebben. Maar kindjes die weggestopt zijn in een tehuis wil ik een toekomst geven bij ons! Omdat ze niet gewenst zijn, of omdat ze een hazelip hebben. Echt, ik kan gek worden van dat idee en haal ze het liefst allemaal hierheen.
Zwartjes of geeltjes? Sorry hoor, maar dat vind ik echt niet aardig klinken. Je bedoelt het vast niet zo maar het klinkt als de superieure blanke die de arme onderontwikkelde kindjes wel even zal helpen.
Night schreef:Ik kan verstaan wanneer iemand zegt: liever geen baby's/kinderen. Die mensen kom ik regelmatig tegen: in mijn gezin geen kinderen of baby's zo je wilt. Maar ik kom zelden tegen dat iemand dan wel totaal gaat voor adoptiekinderen. Voor mijn gevoel zit daar in eerste instantie een tegenstrijdigheid in. Vandaar ook mijn vorige reactie.
Night schreef:Ik zou ze allemaal wel een jaartje rust en veiligheid willen schenken en laten ervaren.
Night schreef:Wat trekt je in de oudere kinderen dan wel aan, wat je juist in de babyfase wilt overslaan?
Night schreef:Wat mij moeilijk zou lijken, om het nog weer even ingewikkelder te maken, is wanneer ik aan adoptie zou beginnen, of ik wel genoeg voor niet-eigen kinderen zou voelen, en evenveel van ze zou houden als van eigen bloed om het maar even zo te zeggen. Ik vermoed overigens dat het wel zo is, maar dat zou voor mij een sprong in het duister zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten