Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:Dat klopt Kraai.
Sommigen hebben niet door wat voor impact het werkelijk heeft. Vvraag me ook af of dat in te leven is als het je niet over komen is.
Gerdien B. schreef:Sommige mensen bedoelen het echt goed maar dan is het net de verkeerde woordkeuze ofzo. Daarbij zijn grapjes van mensen soms ook erg snijdend
Kraai schreef:Dat is zeker waar. En dat heb ik helemaal gemerkt toen het nog niet openbaar was. En dan deden opmerkingen nog veel meer zeer. Nu ook nog wel hoor maar wel minder. misschien een stukje verharding?????
Kraai schreef:Dat is zeker waar. En dat heb ik helemaal gemerkt toen het nog niet openbaar was. En dan deden opmerkingen nog veel meer zeer. Nu ook nog wel hoor maar wel minder. misschien een stukje verharding?????
marina87 schreef:En soms kom je nooit zo ver tot vergeving. Dat hoeft ook niet per se. Zeker niet als de dader geen berouw heeft, wat valt er dan te vergeven? Richt je op jezelf en je verwerkingsproces, dat is belangrijk!
Sterkte Kraai!
Riska schreef:marina87 schreef:En soms kom je nooit zo ver tot vergeving. Dat hoeft ook niet per se. Zeker niet als de dader geen berouw heeft, wat valt er dan te vergeven? Richt je op jezelf en je verwerkingsproces, dat is belangrijk!
Sterkte Kraai!
Dan maak je je afhankelijk van 'de dader'... Dan blijf je dus een soort slachtoffer als je wacht tot hij berouw toont. En dan kan dat uiteindelijk leiden tot een vorm van bitterheid, die je leven vergalt.
Ik ben het volledig met je eens dat vergeven niet moet. Maar het moet ook niet afhankelijk zijn van wat de dader doet. Want wat als die dader overleden is zonder vergeving te vragen? Kom je er dan nooit klaar mee?
Het gaat nu in de eerste plaats inderdaad om verwerking - met de rest hoef je je nog niet echt bezig te houden. Dat komt vanzelf wel - of niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten