De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 17 mei 2007 11:12

Aragorn schreef:Wel heb ik de indruk dat dit kabinet meer zaken gaat verbieden dan de voorgaande. En ik hou daar niet zo van.

Evenzo. Alleen dat lijkt mij niet exclusief een handje van de CU.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2007 11:31

Klopt, het CDA kan er ook wat van - met name Ab Klink. Maar in het vorige kabinet kregen dat soort figuren volgens mij minder kans.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 mei 2007 11:41

Aragorn schreef:Wel heb ik de indruk dat dit kabinet meer zaken gaat verbieden dan de voorgaande. En ik hou daar niet zo van.

Mag ik dan ook vragen welke,ik hoor die term ook vaak van als de cu in de regering komt dan gaat er zoveel veranderen,ik zou niet weten wat.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2007 11:55

Ik had het dus niet alleen over de CU, maar ik denk dan aan zaken als het rookverbod in de horeca, alcohol-verkoop in supermarkten stoppen en/of de leeftijd naar 18 verschuiven, paddo-verbod..

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 mei 2007 11:58

kirdneh schreef:Mag ik dan ook vragen welke,ik hoor die term ook vaak van als de cu in de regering komt dan gaat er zoveel veranderen,ik zou niet weten wat.

Niet dat er zoveel zou veranderen, ze zouden graag willen dat er 'veel' veranderd!

Denkt aan: abortuswetgeving, koopzondagen, trouwambtenaren...euthanasie etc etc... Oja iets met posters in de binnenstad. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2007 12:00

Nou, bij de punten die ik noemde acht ik de kans dat ze gerealiseerd worden behoorlijk reëel. En die posters ook idd, bah.

*stemt nooit meer CU*

André

Berichtdoor André » 17 mei 2007 12:05

Aragorn schreef:*stemt nooit meer CU*
Misschien later weer, als je kinderen gaan puberen. 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2007 12:10

Wie weet! 8)

Overigens vind ik het gezinsbeleid van de CU dan wel weer goed en ik heb er dan ook mede op gestemd door de manier waarop Rouvoet de hijgerige progessiviteit van een Halsema wist te dissen in een debat.

Maarja, I got more than I bargained for met de CU. :P

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 mei 2007 12:37

Harm-J schreef:
kirdneh schreef:Mag ik dan ook vragen welke,ik hoor die term ook vaak van als de cu in de regering komt dan gaat er zoveel veranderen,ik zou niet weten wat.

Niet dat er zoveel zou veranderen, ze zouden graag willen dat er 'veel' veranderd!

Denkt aan: abortuswetgeving, koopzondagen, trouwambtenaren...euthanasie etc etc... Oja iets met posters in de binnenstad. :mrgreen:

Ja dat is de partijkoers waar ik ook achter sta maar dan moet je een meerderheid hebben en dat is niet zo,maar wat niet is kan nog komen. :lol:

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 mei 2007 12:40

Aragorn schreef:Ik had het dus niet alleen over de CU, maar ik denk dan aan zaken als het rookverbod in de horeca, alcohol-verkoop in supermarkten stoppen en/of de leeftijd naar 18 verschuiven, paddo-verbod..

Dat beleid is ingezet door het vorige kabinet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2007 12:51

En de CU is het daar totaal niet mee eens en doet wat ze kan om dat terug te draaien? :roll:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 17 mei 2007 12:56

kirdneh schreef:
Aragorn schreef:Ik had het dus niet alleen over de CU, maar ik denk dan aan zaken als het rookverbod in de horeca, alcohol-verkoop in supermarkten stoppen en/of de leeftijd naar 18 verschuiven, paddo-verbod..

Stoppen van alcoholverkoop in supermarkten en/of naar 18 verschuiven en paddo-verbod zijn toch echt zaken die ingebracht zijn door de huidige regering. Het rookverbod in de horeca was door de vorige regering gepland voor 2011, maar meneer Klink wil dat versnellen (binnen een jaar geloof ik).
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 mei 2007 13:22

Flappie schreef:
kirdneh schreef:

Stoppen van alcoholverkoop in supermarkten en/of naar 18 verschuiven en paddo-verbod zijn toch echt zaken die ingebracht zijn door de huidige regering. Het rookverbod in de horeca was door de vorige regering gepland voor 2011, maar meneer Klink wil dat versnellen (binnen een jaar geloof ik).

Ja sorry daar heb je gelijk in,de vraag is door wie.De cu heeft gezinszaken en defensie en verkeer(staatsecretaris),ik neem aan dat deze allemaal betrekking hebben op volksgezondheid.Op minister ab klink dus.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2007 14:18

Rouvoet had het tijdens de campagne al over het opschroeven van de leeftijd voor alcoholgebruik en beperken van de verkoop, dus zo makkelijk kun je je er niet vanaf maken. Dat er toevallig een CDA-minister op Volksgezondheid zit wil niet zeggen dat de CU niet van harte met dat soort grappen instemt.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 mei 2007 14:38

De CU heeft zelfs onder druk 'hun' alcohol motie tijdens de formatie in moeten trekken.!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”