Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Hoe vier je een verloving?

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2010 13:41

Maneah schreef:Bedankt voor je tips, Marnix! Ik vermoed zo dat 't een dagje Lier gaat worden..

@ Elvira.. mooie ring! :) Volgens mij gaan we 't nog moeilijk krijgen.
Ik vind persoonlijk witgoud mooi, maar m'n vriend wil ook graag gewoon goud.
Anders is het, voor zijn gevoel, geen echte trouwring. :D

Leuk, gezellig! :)

Overigens dachten wij ook dat we voor wit-goud zouden gaan toen we naar Lier gingen. Je krijgt dan een stuk of 7 bakken met trouwringen in wit-goud... die je allemaal eens rustig kan bekijken. Wat je leuk vindt stop je in een aparte bak. Daarna krijg je die ringen ook in gewoon goud, kan je ze allemaal nog eens omdoen en kijken welke jullie het leukst vinden en wat mooier staat. Wij hebben uiteindelijk ook gewoon goud genomen, vonden we verrassend genoeg toch mooier.

Overigens is het gewone goud daar meer "champagne-kleurig", wat er wel weer heel anders uit ziet, misschien ook omdat de ringen wat minder glad zijn dan met een machine gemaakte ringen.

Zie de verschillen:

AfbeeldingAfbeelding

Overigens kan je een gouden ring heel makkelijk wit goud laten maken, voor het geval je dan op de kleur uitgekeken raakt. Andersom is lastiger :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 03 feb 2010 19:42

Ach ja, de één vind 't ouderwets en een ander juist niet. Ik weet dat m'n zussen en broers allemaal wel verloofd zijn, omdat 't toen min of meer een gewoonte was. Dat is nu niet meer het geval, naar mijn idee word 't nu minder vaak gedaan. Ik heb 't er eigenlijk nog niet met vriendlief over gehad, dus geen idee of wij gaan verloven. Voor mij hoeft het eigenlijk niet, vind 't niet zoveel toevoegen..

Wat die ringen betreft, ja.. ik ga toch echt voor de ring uit Lier :)
Ik vind die kleur ook veel mooier dan de standaard goud-kleur.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2010 09:17

ja he :) Wel handig om het nog eens even met je vriend over dat verloven te hebben. Straks zit hij eerst weken in dubio hoe hij je moet vragen, gaat hij vervolgens dure ringen aanschaffen waar hij ook heel lang over doet, mannen dat doorgaans volgens mij best lastig.... vervolgens is hij op de dag zelf gigantisch zenuwachtig.... en uiteindelijk vraagt hij jou... zonder te weten dat jij verloven niet zoveel vindt toevoegen. Zou ook een beetje sneu zijn :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 04 feb 2010 17:59

Haha! Ik vind verloven wat anders dan 'mij vragen' hoor!
Als je met dat vragen tenminste op een huwelijksaanzoek doelt..
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2010 12:13

Nou ja, je kan inderdaad op meerdere manieren verloven... als hij je vraagt en je ja zegt... maar je kan ook aangeven dat je niet gevraagd wil worden en gewoon in goed overleg op een gegeven moment verloven :)

Terug naar “Archief”