Denkertje21 schreef:Jantjes schreef: Homoseksueel ben je ook niet in een keer, ook dat groeit als je het stimuleert en dat mag nu juist niet.
Ervaring? Ik was het wel in één keer! Namelijk al direct bij mijn geboorte. Ik heb mijzelf nooit anders gekend. En als 'ervaringsdeskundige' denk ik dat ik dat wel kan weten! Je zegt dat het niet mag? Vertel dat dan tegen God die mij verkeerd heeft gemaakt en dus volgens jou een foutje heeft gemaakt.
Even een vraagje tussendoor: zien we seksuele geaardheid als een genetisch bepaalde eigenschap van de mens?
Of zijn omgevingsfactoren zoals opvoeding, omstandigheden e.d. (mede) van invloed?
De wetenschappers zijn er volgens mij nog niet helemaal uit, al zijn er aanwijzingen dat er inderdaad genetische aspekten aan de seksuele geaardheid zitten. In dat geval zou homofilie ook in sommige families meer voor moeten komen dan in andere.
Maar een genetische component sluit de invloed van omgevingsfactoren weer niet uit, als het om een wisselwerking gaat.
Dat maakt de discussie over "genezing" van een bepaalde seksuele voorkeur lastig en controversieel.
Ik begrijp dat de meeste mensen met een homofiele geaardheid hier ervan uitgaan dat hun geaardheid (genetisch) vastligt?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)