Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 aug 2006 12:58

Wat zitten jullie nou toch nog steeds over genezing te frutselen!!! Lees het verhaal van Raphael en zo zijn er zo veel meer!!!

Praat met Johan van der Sluis en je ziet een verknipte homo die hetero doet! Lekker als je zo moet leven. En mooi dat ik niet zo'n God heb die dat van me verlangt!

Zoek eerst het Koninkrijk van God en vindt vrede en verzoening met Hem. Dan wordt ook Zijn weg met jou helderder.

En zo mag ik zijn wie ik ben: homo met alles er op en eraan!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 aug 2006 13:08

*probeert de sfeer terug te brengen*

Wie lust er thee?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 14 aug 2006 13:15

Optimatus schreef:*probeert de sfeer terug te brengen*

Wie lust er thee?

:mrgreen:
Auf Wiedersehen!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 aug 2006 13:22

T. Lindeman schreef:

Wie lust er thee?

:mrgreen:

schaterlach

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 aug 2006 13:28

Denkertje21 schreef:
Jantjes schreef: Homoseksueel ben je ook niet in een keer, ook dat groeit als je het stimuleert en dat mag nu juist niet.

Ervaring? Ik was het wel in één keer! Namelijk al direct bij mijn geboorte. Ik heb mijzelf nooit anders gekend. En als 'ervaringsdeskundige' denk ik dat ik dat wel kan weten! Je zegt dat het niet mag? Vertel dat dan tegen God die mij verkeerd heeft gemaakt en dus volgens jou een foutje heeft gemaakt.

Even een vraagje tussendoor: zien we seksuele geaardheid als een genetisch bepaalde eigenschap van de mens?
Of zijn omgevingsfactoren zoals opvoeding, omstandigheden e.d. (mede) van invloed?

De wetenschappers zijn er volgens mij nog niet helemaal uit, al zijn er aanwijzingen dat er inderdaad genetische aspekten aan de seksuele geaardheid zitten. In dat geval zou homofilie ook in sommige families meer voor moeten komen dan in andere.
Maar een genetische component sluit de invloed van omgevingsfactoren weer niet uit, als het om een wisselwerking gaat.

Dat maakt de discussie over "genezing" van een bepaalde seksuele voorkeur lastig en controversieel.

Ik begrijp dat de meeste mensen met een homofiele geaardheid hier ervan uitgaan dat hun geaardheid (genetisch) vastligt?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 aug 2006 13:29

Wie lust er thee?

toch wel biologische rooibos?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 aug 2006 14:26

En de duivel bleef hem kwellen. Voor ongeoorloofde fantasieën bad hij om vergeving. Maar hij kreeg lichamelijke en geestelijke klachten en na tien jaar brak het hem op. De hetero werd weer homo, koos voor zichzelf. En belandde weer in een spagaat: om zijn vier kinderen had hij het moeilijk met de scheiding. „Maar een tussenweg was er niet.” De geloofsgemeenschap liet het afvallige pronkstuk als een baksteen vallen.

Kijk, dát bedoel ik nou. En hier maar zeuren over 'genetisch bepaald'. Ik vermoed dat weinigen het stuk van Raphael Creemes, (op de vorige pagina) hebben gelezen anders waren er wel andere reacties gekomen.

Dit gebeurt er als je denkt dat je kunt 'genezen' omdat christenen je zeggen dat dat moet. Vooral de laatste zin is tekenend en dit si nog maar een heel klein stukje uit het artikel...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 aug 2006 14:38

Denkertje21 schreef:En hier maar zeuren over 'genetisch bepaald'.

Sorry, maar dit is toch geen gezeur?

Ik vind het bepaald geen gezeur om te weten of iemands geaardheid (he, ho, bi) enkel bepaald wordt door de genen, enkel door de omgevingsfactoren of door beide. Dat heeft namelijk zo zijn implicaties, in elk geval voor wat betreft de vraag of verandering van geaardheid mogelijk is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 aug 2006 14:52

elbert schreef:Even een vraagje tussendoor: zien we seksuele geaardheid als een genetisch bepaalde eigenschap van de mens?
Of zijn omgevingsfactoren zoals opvoeding, omstandigheden e.d. (mede) van invloed?

Er schijnt een genetische correlatie te zijn bij homoseksualiteit onder mannen, maar die is nog niet helemaal duidelijk. De moeder schijnt het gen door te geven, wat wel weer opvallend is. Maar goed, uiteindelijk zijn we geen slaven van onze genen, dus kun je er weinig aan ophangen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 14 aug 2006 15:33

Cisca schreef:*gaat morgen naar de boekhandel* :wink:

*heeft inmiddels het boek besteld* :D

Het valt onder non-fictie :lol:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 14 aug 2006 15:56

Optimatus schreef:
Wullimpie schreef:Zolang men zich blijft baseren op de bijbel zal dat niet gebeuren. :wink:

En nog steeds heb ik nog geen enkele Bijbeltekst gezien die homoseksualiteit en de liefde tussen twee mensen van gelijk geslacht afkeurt.

Dan zijt gij ziende blind. :wink:

Ik kan hier nu wel weer de bekende teksten gaan quoten, maar als je het niet wil zien, heeft dat denk ik ook geen zin.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 14 aug 2006 16:14

elbert schreef:
Denkertje21 schreef:
Jantjes schreef: Homoseksueel ben je ook niet in een keer, ook dat groeit als je het stimuleert en dat mag nu juist niet.

Ervaring? Ik was het wel in één keer! Namelijk al direct bij mijn geboorte. Ik heb mijzelf nooit anders gekend. En als 'ervaringsdeskundige' denk ik dat ik dat wel kan weten! Je zegt dat het niet mag? Vertel dat dan tegen God die mij verkeerd heeft gemaakt en dus volgens jou een foutje heeft gemaakt.

Even een vraagje tussendoor: zien we seksuele geaardheid als een genetisch bepaalde eigenschap van de mens?

De wetenschappers zijn er volgens mij nog niet helemaal uit, al zijn er aanwijzingen dat er inderdaad genetische aspekten aan de seksuele geaardheid zitten. In dat geval zou homofilie ook in sommige families meer voor moeten komen dan in andere.
Maar een genetische component sluit de invloed van omgevingsfactoren weer niet uit, als het om een wisselwerking gaat.

Dat maakt de discussie over "genezing" van een bepaalde seksuele voorkeur lastig en controversieel.

Ik begrijp dat de meeste mensen met een homofiele geaardheid hier ervan uitgaan dat hun geaardheid (genetisch) vastligt?

Zie mijn vorige post over een mogelijke biologische verklaring.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 14 aug 2006 16:17

Wullimpie schreef:
Optimatus schreef:
Wullimpie schreef:Zolang men zich blijft baseren op de bijbel zal dat niet gebeuren. :wink:

En nog steeds heb ik nog geen enkele Bijbeltekst gezien die homoseksualiteit en de liefde tussen twee mensen van gelijk geslacht afkeurt.

Dan zijt gij ziende blind. :wink:

Ik kan hier nu wel weer de bekende teksten gaan quoten, maar als je het niet wil zien, heeft dat denk ik ook geen zin.

Alleen in die tijd lag een mogelijke biologische verklaring volkomen buiten het gezichtsveld.

Maar je hebt m.i. wel gelijk dat als je het bijbels spreken hierover eerlijk neemt, homoseksualiteit niet kan. Maar goed, daar zijn al tientallen pagina's aan gewijd hier.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 aug 2006 16:56

elbert schreef:
Denkertje21 schreef:En hier maar zeuren over 'genetisch bepaald'.

Sorry, maar dit is toch geen gezeur?

Ik vind het bepaald geen gezeur om te weten of iemands geaardheid (he, ho, bi) enkel bepaald wordt door de genen, enkel door de omgevingsfactoren of door beide. Dat heeft namelijk zo zijn implicaties, in elk geval voor wat betreft de vraag of verandering van geaardheid mogelijk is.

Ik heb het vermoeden dat wat betreft bi's de enorm toegenomen seksuele openheid en experimenteerdrang wel een rol speelt. Er is een verschil of je als homofobe man bijvoorbeeld op voorhand kotsneigingen denkt te moeten krijgen bij de gedachte aan seks met een man of dat je meer openminded bent en ervoor open staat dat eens te proberen. Die houdingen lijken me vooral omgevingsbepaald.

Ik ken overigens een gezin met 3 homoseksuele kinderen (en 1 hetero), dan zou je toch denken dat er wel het eea genetisch bepaald is..

Pimz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pimz » 14 aug 2006 21:16

Als het genetisch was bepaald, dan waren homo's toch al lang uitgestorven? Ervan uitgaande dat de meeste geen kinderen krijgen dan ;) Niet dat ik veel van erfelijkheid afweet overigens.

Terug naar “Archief”