De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 jun 2006 13:43

rufi,

dat op het CB nog wel eens gekletst wordt, accoord. Maar ik ben ondanks hun geklets heel blij dat er een CB bestaat. Wij hadden nooit bij Klaas-Jan gemerkt dat zijn heup scheef was. Misschien een paar maanden later, maar dan was het al veel erger geworden. Op het CB hebben ze er vaart achter gezet (helaas werkte huisarts en ziekenhuis wat traag, zie scheve heupjes)

En er wordt inderdaad wel een beetje met de mode mee gedaan op het CB. Mijn moeder heeft 7 kinderen en 7 verschillende adviezen gehad...

Toch, afsluitend, CB's zijn nuttig!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 15 jun 2006 19:10

Rufi schreef:Nou tweetietwee, ze doen op het CB bij ons ook wel vaak overdreven hoor. Ik noem het ook altijd het 'consternatiebureau'. Laatst ook weer. Er zou van alles mis zijn met mijn zoontje van drie. Er werd dus een brief gestuurd aan de huisarts om hem door te sturen naar de kinderarts/neuroloog. Nu zeg ik je: er is echt niks mis met hem. Hij is misschien wat later met klimmen e.d., omdat hij nogal bang is uitgevallen. Gelukkig vond de huisarts het helemaal niet nodig hem door te sturen. Je zag hem echt denken: daar heb je weer zo'n muts van het CB.

nogmaals: waarom ga je dan, als je toch niet aanneemt wat ze daar zeggen. Op het CB zien ze ongeveer 100 x zoveel kinderen als de huisarts en ze kunnen, omdat ze ze allemaal op dezelfde leeftijden zien, goed vergelijken. Helemaal eens met TK.
Als ik het 26e gezinsdrama deze week weer hoor.... vraag ik me af hoe die ouders op het CB overkwamen.... Vergeet niet dat voor heel veel mensen het het enige 'kijkje in huis is' en ik kan je vertellen dat er zo veel mensen gelukkig wel geholpen kunnen worden.

Misschien zijn ze soms wat bezorgd en laten ze daarom de huisarts het nog even checken (mn bij medische dingen) maar voor opvoedadviezen etc zijn ze echt het meest ervaren!

sela

Berichtdoor sela » 15 jun 2006 21:13

Afbeelding

was vandaag ook weer eens op het 'cb'. en alles was weer goed gelukkig.
zij groeit gelijk 1 wolk.
als de onervarenheid zelve ben ik persoonlijk wel blij met zo'n bezoekje.
dat weet je of je het een beetje goed doet enzo..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sela op 15 jun 2006 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 jun 2006 21:15

Leuke foto's weer allemaal! :D
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 jun 2006 21:25

hahaha, die Noes!!!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 15 jun 2006 21:49

sela schreef:Afbeelding

was vandaag ook weer eens op het 'cb'. en alles was weer goed gelukkig.
zij groeit gelijk 1 wolk.
als de onervarenheid zelve ben ik persoonlijk wel blij met zo'n bezoekje.
dat weet je of je het een beetje goed doet enzo..

Afbeelding
Prachtig!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 jun 2006 22:29

Wow..>Noes is leuk!!
OOk een mooie scherpe foto!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 jun 2006 22:40

Ik heb meestal ook weinig problemen met het cb. Ligt volgens mij ook echt aan je zelf. (Hoe je over komt) Ik hoor van anderen namelijk dat bepaalde mensen daar wel moeite mee hebben. Ook ik vergeet vaak de vit d tabletten, zegt de wijkverpleegkundige: Wij zijn er ook zonder groot mee geworden maar wij moeten er zo bovenop zitten om geen aanklacht te krijgen. Ook vertelde ik een keer over onze behoorlijk rigoreuze manier van aanpak bij onze tweede, zegt die arts: Een heel goede manier van aanpak. Ik stond toen werkelijk met de oren te flapperen, dacht minstens een behoorlijke preek te krijgen.
Ook wordt er bij ons niet moeilijk gedaan als je kind niet op de groeilijn zit, als er maar een stijgende lijn in zit. Ooit 1 keer problemen gehad met een onbekende arts. Maar gelukkig hebben we meestal een vaste arts en wijkverpleegkundige. Ook de planning van de bezoeken gaat heel goed, ik mag vaak met meer kinderen tegelijk voor een bureau komen, maken ze gewoon een dubbele afspraak. Zo ben ik met onze jongste heel vaak bij de dokter geweest omdat 1 van de ander daar ook heen moest.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jun 2006 11:09

na veel gezwoeg en geploeter heb ik getracht een digitaal fotoalbum te plaatsen. Ben benieuwd of die kleine meid nu ook eindelijk op refoweb te plaatsen is! En als het gelukt is........... hou je vast, dan kunnen jullie al mijn gezinsleden bewonderen, ook al zijn het geen baby's meer!

Afbeelding
ja, dat is mijn mening dan he.....

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 jun 2006 12:40

Ja, de foto's zijn te zien! erg leuk!!
Alleen moet je van dat img nog even url maken:)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jun 2006 13:58

We zullen het nog een keer proberen.......

http://www.mijnalbum.nl/Album=3UVRAQKA

maar heel eigenlijk wil ik gewoon HIER een foto van mijn meid plaatsen, zonder link en ik dacht dat dat op deze manier gebeurde.

ooit kom ik er wel uit! :mrgreen: :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 jun 2006 10:57

Ik moet vanmiddag naar het cb. En ik heb er zin in 8)
geen problemen met het cb, ik luister naar hun advies, maar dat wil niet zeggen dat ik alles opvolg wat ze adviseren. Ik kijk ook naar mijn eigen kind en als ik denk dat iets anders beter voor hem is, dan ga ik op mijn eigen gevoel af (heb ik niet voor niks gekregen :wink: ). Achteraf gezien, ben ik zo altijd goed uitgekomen. Ik zou ze niet willen missen. Ze wijzen me soms op dingen die ik anders waarschijnlijk niet zou weten, wie zou mijn kind dan moeten inenten? (Ikzelf??) Zo weet ik of hij goed groeit (altijd prettig om te weten).

@vlinder, Christiaan draagt ook nog wel dingetjes maat 62, hij is nu 6 maanden. Ook draagt hij voor een gedeelte maat 68, maar dat kan hij nog wel een tijdje aan denk ik. Tot nog toe zat hij om en nabij de onderste lijn, maar ik denk dat daar vandaag verandering in gaat komen :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 19 jun 2006 11:44

Nog even terugkomend op het CB, ik zeg ook niet dat alles slecht is daar want ik ben ook blij dat de artsen de ontwikkeling van je kind in de gaten houden enz.
Daarom ben ik ook altijd blijven gaan omdat ik gewoon wilde weten of mijn kind goed groeide en zijn ontwikkeling goed ging
Bij mijn oudste kwam er met 4 jaar uit dat hij niet goed kon horen en dat hij daardoor achterliep in zijn taalontwikkeling, ik werd doorgestuurd naar mijn huisarts en via de huisarts bij de KNO arts en uiteindelijk kreeg hij buisjes.
Praten ging daarna ineens in een stroomvernelling :lol: nu klets hij je de oren van het hoofd :mrgreen:
Dus wat dat betreft ben ik er erg blij mee dat ze daar op het CB op die dingen letten.
Maar..... je hebt soms van die figuren die er niks van snappen en enorm gaan lopen zeuren ( in mijn geval was dat de wijkverpleegkundige) ze behandelde me gewoon als een klein kind! Dat ik jong moeder ben geworden wil niet zeggen dat ik het niet aankan of niet weet wat het beste voor mijn kind is!!
En daar botste het dus.
Vandaar dat ik zei dat ik niet altijd even blij ben met het CB

Maar..... sinds vorige week ga ik naar een ander bureau omdat ik niet meer op de dinsdag kan komen omdat ik dan mijn oppasdag heb.
Ik ging nu dus naar het nieuwe bureau en heb het als een zeer fijne ontmoeting ervaren :)
De wijkverpleegkundige was superaardig en zat helemaal niet te zeuren.
Zelfs niet over het feit dat het mijn 3e is en over mijn leeftijd!
Dat was echt een verschil zeg!!
Voor het eerst heb ik naar het CB gaan als leuk ervaren :mrgreen:

Timo is nu 5760 gram en 60 cm 8)
Hij zit dus prachtig op de middelste lijn :wink:
Ook moest hij voor het 1e prikje.
Dat vind ik iedere keer weer moeilijk :? Toch vervelend om te zien dat je kleintje dan ff pijn heeft.
Maar ik heb hem meteen geknuffeld en getroost en toen was het goed.
Hij heeft 1 dag gehuild maar de volgende dag had hij al helemaal geen last meer :)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 jun 2006 14:29

@vlinder, laten ze blij zijn dat er ook jonge moeders zijn. Anders wordt de gemiddelde leeftijd van vrouwen die hun eerste kind krijgen zo hoog :wink:
ik ben ook weer terug van het cb. Hij weegt nu 7170 gram en is 67 cm. qua gewicht zat hij nu net iets boven de onderste lijn en qua lengte zit hij tussen de onderste en middelste lijn in. Alles was goed. (en geen inenting dit keer).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 19 jun 2006 14:40

Daarom! Het is maar goed dat er ook nog jongere moeders zijn :mrgreen:

Fijn dat alles ook goed was met je zoontje :)

Terug naar “Archief”