Tuurlijk kan dat, net als vrouwen dat kunnen.Nelleke Bakker schreef:oke ik wil wat anders vragen:Kunnen mannen sex met iemand hebben zonder van die vrouw te houden?
Moderator: Moderafo's
goh... ik kan dat ook niet, en jaaaa ik ben een jongenNelleke Bakker schreef:lalage schreef:
ja tuurlijk kan dat. Er woonde bij mij op de gang een jongen die soms wel drie dates in een week had en daar had hij vaak ook seks mee. Maar hij wilde geen vaste relatie. Nou als je er zoveel hebt, hou je echt niet van zo iemand, al kan het wel gezellig zijn natuurlijk. En die meisjes zijn ook vast niet allemaal verliefd op hem (kan me het niet voorstellen). Dus meisjes kunnen net zo goed seks hebben just for fun.
Mmzz, het zal dan wel persoonlijk liggen, maar ik zou dat dus echt niet kunnen..Ben ik dan overgevoelig ofzo
en flex187, jou zou ik graag eens willen spreken, als je tenminste met vertrouwelijke informatie om kan gaan.
ik zou namelijk graag willen uitleggen wat ik bedoel, maar helaas kan dat niet op het forum.
Nelleke Bakker schreef:oke ik wil wat anders vragen:Kunnen mannen sex met iemand hebben zonder van die vrouw te houden?
kurtyo schreef:Ach, zo 'helaas' is dat niet hoor.
ehm duidelijk zijn wij het niet met elkaar eens!Je zinsopbouw maakt het voor mij lastig om exact te begrijpen wat je bedoelt. Maar ik projecteer mijn mening niet, ondanks dat jij vindt van wel, klaarblijkelijk. Ik heb ook geen moeite met een andere mening, mits die onderbouwt is, vandaar mijn vraag aan Hydro om onderbouwing (en die heeft hij gegeven).
KIJK wat jij doet svhh kunnen wij in gedachte in ons verlangen!
maar juist in verkering moet je elkaar wijzen op de grens als de ander er bij komt en dat geldt voorzowel man als vrouw!Wat bedoel je nu eigenlijk? Dat je moet wachten om elkaar te kunnen steunen? Ik kan je verzekeren: steun heeft niets te maken met al dan niet vrijen voor je huwelijk. Als dat wel zo is, zegt dat iets over de zieke geest van desbetreffende personen.
hoezo betreft dat alleen zieke geesten wij zijn en mensen en willen altijd dat wat niet mag!! en steun bedoel ik je hebt elkaar nodig om die grens te bewaken en om geen gemeendschap te hebben. want ook in een huwelijk komt wachten voor op gemeenschap!
Maar wat is 'te ver'? 'Te ver' is een enorm subjectief begrip en voor iedereen anders. 'Te ver' bestaat dus eigenlijk niet. Daarbij ken ik voorbeelden van mensen die hun principes aan de kant schoven maar toch weer terug zijn gegaan.
te ver is voor mij voor mij dat je iemand iemnad naakt gezien hebt en ook als je al zover gaat dat je zo dicht bij gemeenschap ben dat je zo krampachtig moet zijn om het werkelijk te voorkomen.
en liefde wil altijd meer en heeft nooit genoeg want na een keer gemeenschap wil je het weer! dat is gezond maar daar moet dan wel de basis voor zijn! in het huwelijk.
Ik geloof niet in het huwelijk als basis, daar heb ik teveel huwelijken voor zien stranden. Het is ontzettend naïef om te denken dat het huwelijk een stevige basis is voor liefde en voor seks.
Ik weet zeker dat je binnen een normale relatie een minstens zo stevige basis hebt als binnen het huwelijk. Zo niet, dan is er überhaupt iets mis met je relatie.
kurtyo schreef:Mondriaan schreef:Wat vindt je zelf!![]()
![]()
Het lijkt mij niet helemaal vreemd als je elkaar pas helemaal naakt zou zien in de h-nacht.
Mij wel. Ik ken een leuk voorbeeldje. Desbetreffende personen trouwden en hadden nog nooit een andere seksuele handeling 'ondergaan' dan alleen zoenen. Hun seksleven bleek echter zo verschrikkelijk tegen te vallen dat het huwelijk er op is stukgelopen, nu, dat lijkt me niet bepaald wenselijk, of wel?
Mondriaan schreef:Ja zeg van samenwoon relaties gaan er meer stuk dan huwlijken.
ben je dan verder dat is echt het zelfde als scheiden.
en hoevaak hoor je miet van mensne die 10 jaar samenwonen en na 1/2 of meer jaren trouwen uitelkaar gaan.
kijk als je persoonlijk niet een wordt wordt het lichamelijk een zijn ook niets! heb je je zelf helemaal over vorr die ander?? wil je allees delen met die persoon!!!??
maar juist binne het huwlijk is gemeenschap veilig! en erbuiten kan je zogenaamd doen met een ieder! maar wat win je daar mee als je met vele vrouwen een geweest ben ach wat dwaas dan ben je je zelf verloren! wie hoort er dan al niet bij jou!
Nelleke Bakker schreef:Het blijkt wel dat ik nog eens goed met mezelf moet overleggen![]()
sjonge, ik kom er maar niet uit!
Is het echt zo raar dat ik denk(en geleerd heb) dat het wel zo is dat mannen meer op de daad gericht zijn?
Blijkbaar kan ik dus niet van eigen ervaring uitgaan, want die is dus blijkbaar een uitzondering
Aragorn schreef:Mondriaan schreef:Ja zeg van samenwoon relaties gaan er meer stuk dan huwlijken.
ben je dan verder dat is echt het zelfde als scheiden.
en hoevaak hoor je miet van mensne die 10 jaar samenwonen en na 1/2 of meer jaren trouwen uitelkaar gaan.
Hehe, hadden ze maar niet moeten trouwen natuurlijk. De sukkels.
kijk als je persoonlijk niet een wordt wordt het lichamelijk een zijn ook niets! heb je je zelf helemaal over vorr die ander?? wil je allees delen met die persoon!!!??
Sinds wanneer kun je alleen persoonlijk 1 zijn binnen het huwelijk? Ik geloof wel dat er veel huwelijken zijn waarbinnen dat niet het geval is. Maarja, dat wordt dan weer niet als goede grond voor echtscheiding bevonden.maar juist binne het huwlijk is gemeenschap veilig! en erbuiten kan je zogenaamd doen met een ieder! maar wat win je daar mee als je met vele vrouwen een geweest ben ach wat dwaas dan ben je je zelf verloren! wie hoort er dan al niet bij jou!
Ik ken maar weinig relaties waarbinnen je het met iedereen kunt doen hoor. En als je dan toch zo'n zogenaamde open relatie hebt, dat komt ook bij getrouwde mensen voor.
Lalage schreef:is lastig he. Maar esra: doe 't lekker in stapjes, dat is de beste manier voor iedereen, HSP of nietEn dan kan je het misschien wel zo uitkienen dat je vlak na je trouwdag het stapje naar gemeenschap zet. (En nee dat lijkt me niet de laatste stap.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten