Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 mar 2006 17:42

die woont nu op Urk, en is beroepbaar.
Hij is dus in afwachting van een beroep

@ The Siem... het is wel een fijne ds toch die daar staat?
idd.. vinden zul je het wel;) Welke buurt ben je ongeveer aan het zoeken?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 29 mar 2006 17:58

mw schreef:die woont nu op Urk, en is beroepbaar.
Hij is dus in afwachting van een beroep

@ The Siem... het is wel een fijne ds toch die daar staat?
idd.. vinden zul je het wel;) Welke buurt ben je ongeveer aan het zoeken?

Teh Smiem :P

Ds Reinder.. das wel een fijne dominee, maar de gemeente zelf vind ik minder. Ik zoek in noord Friesland. Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de vrije babtisten in Drachten. Je merkt direct dat het een actieve gemeente is en heel hartelijk. Verder is de leer niet eenzijdig, zoals ik van huis uit meekreeg. Er zit steeds weer ellende-verlossing-dankbaarheid in.
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 mar 2006 18:03

haha Teh Smiem dan... khad geen zin om ff te kijken

ik hoor ook positieve dingen over de cgk in Drachten... maar dat verschilt ook per persoon denk ik
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 29 mar 2006 18:12

mw schreef:haha Teh Smiem dan... khad geen zin om ff te kijken

ik hoor ook positieve dingen over de cgk in Drachten... maar dat verschilt ook per persoon denk ik

Weet ik, ben daar ook wel bekend. Fijne gemeente en Jonkman is ook een goeie vent :D
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 29 mar 2006 19:14

jonkman is zeker een goeie vent grijns!!!!

en een nogal bezeten predikant. zit zelf op vakantie onder de palmboom nog preken te schrijven.

Wil geen voivemail omdat tie bereikbaar wil zijn voor de gemeente.

Hij knetter maar maakt niet uit. Tis een prima kerel!!!!

Die andere 2 dominees jonkman trouwens ook goeie kerels;-))

( net als alle andere jonkmannen tuuk;-)))

broeloe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor broeloe » 05 apr 2006 10:22

Ik heb een vraag:
In de CGK kan er een gigantisch verschil zijn tussen de CGK in de ene of in de andere plaats.
Maar wisselen deze dominees van deze twee gemeentes dan ook onderling of bepaalt de kerkeraad wie er mag preken?

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 05 apr 2006 10:29

De dominees verschillen net zo erg als de gemeentes. Dus beroepen bepaalde gemeentes slechts bepaalde predikanten. Bij losse preekbeurten is men wat minder streng, bij ons preken er tenminste bewaar-het-panders, maar ook veel linksere mensen. Zelf zitten we een beetje rechts van het midden :oops: en in die contreien beroepen we dan ook predikanten.
Ken uzelf.

Mijn web-log!

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 05 apr 2006 13:25

Sjaan schreef:De dominees verschillen net zo erg als de gemeentes. Dus beroepen bepaalde gemeentes slechts bepaalde predikanten. Bij losse preekbeurten is men wat minder streng, bij ons preken er tenminste bewaar-het-panders, maar ook veel linksere mensen. Zelf zitten we een beetje rechts van het midden :oops: en in die contreien beroepen we dan ook predikanten.

:wink: ...herkenbaar. Hoewel in onze BWP-gemeente geloof ik geen 'linksere komen' maar de kerkenraad is minder eenkennig als 't gaat over het laten preken van dominees dan andere BWP-gemeentes (ook daar zijn dus verschillen in). Hoe boeiend is toch ons CGK-genootschap. Maar... in Gergems speelt dit toch ook?
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 apr 2006 16:55

broeloe schreef:Ik heb een vraag:
In de CGK kan er een gigantisch verschil zijn tussen de CGK in de ene of in de andere plaats.
Maar wisselen deze dominees van deze twee gemeentes dan ook onderling of bepaalt de kerkeraad wie er mag preken?

bij ons is er een preekvooziener die dat regelt. vroeger was het een eenheidsworst. tegenwoordig preekt van links tot rechts alles. En zelfs onze dominee gaat nu af ent oe naar rechts. Heeft daar zelfs een zwart pak voor gekocht omdat hij regelmatig in harderwijk en nijkerk voor moest gaan. ( grijns)

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 14 apr 2006 08:20

Ik denk dat de preekvoorziener wel in overleg met de kerkenraad is over de preekvoorziening, dus niet alles op eigen houtje regelt. Tenminste zo is het bij ons.

Ik denk dat bij ons alle CGK predikanten welkom zijn, alleen als die zelf weigerd om als Bijbel de NBG 51 te gebruiken of oude berijming opgeeft en geen vervangende liederen wenst te gebruiken, ja dan ontstaat er een onwerkbare situatie en wordt daarom iemand niet gevraagd.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 apr 2006 10:18

bij ons is het juist andersom...
of tenminste..nog nooit meegemaakt dat de ds op de preekstoel niet de sv gebruikte..wij zingen altijd 1773 :P

eigelijk grappig om te zien.. in een kerkverband zoveel verschil en toch eenheid :wink:

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 14 apr 2006 10:19

Ja inderdaad, is gewoon toch mooi dat het kan :)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 apr 2006 10:20

idd :lol:

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 14 apr 2006 10:56

in Sliedrecht heb je nu Boiten als dominee van één van de 2 Chr.Geref Kerken. Persoonlijk kan ik niet veel in hem vinden omdat hij naar mijn mening teveel over verdoemenis preekt.
Afbeelding

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 apr 2006 11:15

ik mag juist weer heel graag naar hem luisteren
als boiten over verdoemenis preekt, preekt hij ook over de genade! Tenminste in de preken die ik van hem gehoord hebt.
ds Kok, die eerst in sliedrecht heeft gestaan, dat is een beste man 8)

Terug naar “Archief”