Berichtdoor biblebook » 08 okt 2007 04:12
Hallo Boekenlezer,
Als er werkelijk sprake zou zijn geweest van een Drie ŽŽnheid leerstelling en een "gelijkheid voor altijd", vanuit het Levende Schriftwoord, dan zou:
-Jezus als Middelaar of Hogepriester een onnodige functie zou zijn geweest.
-Jezus zijn -gegeven- macht (van zijn Vader Žn God) niet terug hoeven te geven aan God, waardoor dan -pas- God door Zijn Geest in alle -verlosten- kan zijn.
-Jezus almachtig en alwetend zou zijn.
-Om vergeving vragen van zonden aan Christus niet nodig zou zijn.
-De Hemelse Vader de Schepping niet in de handen van Christus hoeven hebben te geven, nadat God de Vader de Schepping had voltooid.
en
Dat Christus exact zou weten wanneer Zijn wederkomst zou plaats vinden.
Als we een concreet overzicht maken dan zien we het volgenden:
God is Geest
Jezus is de Vrucht van de Geest
God is onzichtbaar
Jezus werd het zichtbare gestalte van God (door de wet)
God is eeuwig
Jezus werd geschapen en ontving eeuwig leven
God wordt door Jezus Gods Žn vader genoemd
Jezus wordt door de Hemels Vader "Mijn Zoon" genoemd.
God is de Vader en Schepper
Jezus kreeg de macht over de Schepping
God heeft een plan met de Schepping.
Jezus voert die plannen uit.
God geeft de boekrol aan Chistus
Jezus ontvangt de boekrol van God
De Bijbelse bewijzen hieromtrent, eventueel later aangeduidt!
Op grond waarvan is feitelijk dan de Drie ŽŽnheidsgedachte dan gebaseerd, als zij niet uit God is of kan zijn;
Op de menselijke letter van de wet. Dat wil zeggen mensen hebben van Gods wet een maatstaf tot hun menselijke wetten gemaakt en zeggen nu, vanuit Gods troon te spreken. Zij hebben Gods wetten en tijden veranderd, zoals Openbaringen ons leert. Als de Drie ŽŽnheid geen Bijbelse grond vindt en ook nooit door God de Schepper van Hemel en aarde is voorgesteld, zoals de Schriftwoord ons zelf bewijst, dan is de Drie ŽŽnheid dus een valse doctrine en van Babylonische oorsprong. Want als de mens vanuit zijn eigen gerechtigheid iets meent dat niet uit God is, dan is het uit de Tegenstander.
Gods wetten tot een maatstaf van menselijke wetgeving te maken en de mens daarbinnen gevangen houden, door hem of haar wijs te maken dat hij Gods wetten "stipt" moet opvolgen en van daaruit ook de Burgerwetgeving (Grondwet of Staatswet) op gebaseerd moet zijn, dan is Gods wet geen Geestelijke wet meer, zoals in het voorbeeld van Christus en is de mens ook niet gericht op dat wat " van boven is", maar is hij of zij, door misleiding het slachtoffer van slaafse volgzaamheid, waarmee hij meent verlost te kunnen worden. Hij of zij ontvangen, door zo`gedrag de "sleutels" van het paradijs. Men volt "de kerk" als een Instituut dat de verlossing meent te moeten brengen. (Legalisme). Het is niet de stenen Tempel die verlost, maar het hart als Tempel van de Heilige Geest, zoals Christus de Joden en ons voorhoudt. (Geestelijke wets opvolging in plaats van Farizeesche wetgeving = Legalisme)
Legalisme komt voort uit het zondige verlangen om in de ogen van anderen heiliger te lijken dan de ander of uit angst voor Gods oordeel, aangepraat door Geestelijke leiders en dientengevolge ook de Burgerwetgevers.
Als Gods liefde gebaseerd is op "liefde" dan onderhoudt de trouwe Geestelijke Christen de Geboden en leert hij of zij, dienoverŽŽnkomstig, gelijk Jezus ervoer en (aan-) leerde, dat God de Vader ook Zijn God was en dat Hij, de trouwe Christus, ook afhankelijk was/ en is, van de Heilige Geest! En daarmee was en is of kan Jezus nooit -gelijk aan- God zijn. Jezus werd en wij worden door de Heilige Geest geleid, indien wij dat persoonlijk wensen en willen. Die leiding en groei is alleen in God de Vader te vinden. Voor ons maar ook voor Christus. tenslotte had Christus , net als wij, altijd nog een andere keuze kunnen maken.
Immers hij werd, evenals wij, in het vlees geboren. En moest voor de verlossing van zonden (die zich in deze wereld openbaren) gedoopt worden en Zijn God (maar ook Vader) aannemen, ons als voorbeeld dienende. Omdat Hij echter zicg van meet af aan liet leiden door de Heilige Geest, werd Hij zonder zonden gedoopt, om Goids Koninkrijk, wederom te kunnen betreden. Niets dat door zonden is besmet, hoe onschuldig dan ook, zal het Koninkrijk be‘rven.
Indien nu Christus "gelijk aan God de Vader" zou zin geweest, in Wezen, dan was en kon Hij nooit naar -de- aarde kunnen zijn afgedaald. Na Zijn doop en Hemelvaart kan dus ook Jezus niet eerder naar de aarde afdalen, pas dan als de zonde volledig uitgeroeid cq vernietigd is. Zo ook de verlosten in Christus, die bij de eerste opstanding de Here (Jezus) tegemoet zullen gaan, op weg naar het Hemelse Jeruzalem.