Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 25 jan 2004 17:27

Ha Johan,

Dat wil ik wel vertalen, maar van de Chinese cursus van 40 lessen heb ik nog maar 2 lessen gehad.
Pas bij de laatste 2 lessen gaan we vertalen, de eerste 38 lessen leren we Chinees schrijven. :oops:

Alles gekheid op een (eet)stokje, het bovenstaande verhaal was een verslag van mij en de Chinese vriend van Daphe. :wink:
Ik had die hondenslachter gevraagd naar Chinese gebruiken en gewoontes die met zoenen te maken hebben. Daar is veel vraag naar, gezien de laatste tijd veel vrouwen een Chinese man zoeken, dit n.a.v. een eerder geplaatste (gratis) tip van mij in deze rubriek.

Maar ook mannen die een Chinese vrouw zoeken melden zich steeds vaker(ook voor mannen aantrekkelijk om een schoonmoeder in China te hebben!) en ook dat word in de bovenstaande conversatie besproken met de Chinese vriend van Dapne. :mrgreen:

U ziet dat we niet stilzitten (had ook met buikloop te maken, geen goeie kok, die chinees! :mrgreen: ) en dat we hard werken om u van dienst te zijn. 8)
Grensoverschrijdende hulp? Het Refoweb Dr.Love team spreekt een behoorlijk woordje buiten de grenzen om u te helpen!

OPROEP!!!
We merken (zie kijkcijfers rubriek) dat veel mensen dit lezen maar aarzelen om juist die ene dringende vraag te stellen aan ons die hen al (lang) bezighoud! :!:
Kom op met die vragen, zou ik willen gillen, doe niet zo moeilijk want dat doen wij ook niet! :D
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 25 jan 2004 17:31

essieee schreef:je spoort niet!

研究杂志 编辑部收 邮 编:电 话: 传 :!: :!: :D

真: 网 址: :oops:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jan 2004 11:34

lief team, oh nee col was mij privé consulent

ik zit met een ernstig probleeem. Ik ben zo verliefd dat ik niet meer normaal functioneren kan. Hang de hele dag voor het raam (stel dat hij langs komt) , hang achter de pc (stel dat hij mailt), hang rond m'n telefoon,(stel dat hij belt)?

is dit gezond?
zo nee, hoe moet ik verder???

ook al die lichamelijke klachten, niet eten, vlinders, verdrietig, gefrusteerd e.d.??

ik ben zo wankhopig want ik weet ook niet zo goed of hij mij leuk vind. En dan het probleeem, wie is HIJ?

Vin

Berichtdoor Vin » 26 jan 2004 12:52

essieee schreef:lief team, oh nee col was mij privé consulent

ik zit met een ernstig probleeem. Ik ben zo verliefd dat ik niet meer normaal functioneren kan. Hang de hele dag voor het raam (stel dat hij langs komt) , hang achter de pc (stel dat hij mailt), hang rond m'n telefoon,(stel dat hij belt)?

is dit gezond?

ook al die lichamelijke klachten, niet eten, vlinders, verdrietig, gefrusteerd e.d.??

ik ben zo wankhopig want ik weet ook niet zo goed of hij mij leuk vind. En dan het probleeem, wie is HIJ?

Lieve Essieee,

Terwijl je eigen dokter afwezig is kan ik wel even waarnemen. Deze 'Hij' waar het over hebben, ken je hem wel? Ik bedoel, je weet zijn naam? Kunnen we zo samen even verder denken. :)

Warme groet,

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jan 2004 13:06

fijn, toch een waarnemer!

ja ik ken zijn naam ja! hoezo?

Vin

Berichtdoor Vin » 26 jan 2004 13:13

essieee schreef:fijn, toch een waarnemer!

ja ik ken zijn naam ja! hoezo?

Lieve Essieee,

Ik wilde dat weten omdat wat je aan de situatie kan doen natuurlijk afhangt van hoe goed je de persoon in kwestie kent. Ik zelf ben voorstander de directe aanpak; spanning is nooit prettig. Ondraaglijke spanning is vervelender dan de pijn van bijvoorbeeld een afwijzing. Zeker op de lange termijn.

Ik zie echter dat je consulent weer aanwezig is, misschien bespreek je de details liever met hem.

Warme groet,

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jan 2004 13:15

ik huil alsof er geen eind meer aan komt....

Vin

Berichtdoor Vin » 26 jan 2004 13:51

essieee schreef:ik huil alsof er geen eind meer aan komt....

Lieve Essieee,

Ik heb even in mijn eigen boek gekeken onder 'huilen', en heb de perfecte oplossing voor je gevonden.

De volgende keer als hij langs loopt en je huilt moet je zorgen dat je wat eten hebt gekookt, en dat je de voordeur op een kier open hebt staan. Zo hoort hij je huilen EN ruikt hij lekker eten. Geen man kan dit weerstaan!

Hij komt binnen, je valt in zijn armen voor troost.. en na het uithuilen kun je samen genieten van het eten. Als het volgens plan loopt blijft hij daarna ook nog even plakken ;)

Warme groet,

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 26 jan 2004 20:25

essieee schreef:lief team, oh nee col was mij privé consulent

is dit gezond?

Ha Esther,

Blij en tevreden dat ik hier weer mag zijn, na een kort maar heftig verblijf in de Bijlmerbajes wegens drankmisbruik, ga ik weer fris en nuchter verder met het behandelen van jullie problemen.

Tjonge Esther, je bent wel iemand die het ons makkelijk maakt! Je probleem is duidelijk omschreven, we hoeven niet te graven en dat scheelt wel enig werk voor ons team.

Om op je probleem in te gaan, je schrijft: Ik ben zo verliefd dat ik niet meer normaal functioneren kan
Daaruit vloeit voort en schrijf je: Hang de hele dag voor het raam

Stop eerst een met hangen, zeker voor het raam, dat kan een bepaalde achterdocht wekken in de buurt. Stop met hangen, pak desnoods een barkruk.
Neem een boek ter hand, dan lijkt het tenminste nog of je leest, ook al ben je daartoe niet in staat als je verliefd bent.
Je kan ook in de deuropening gaan zitten, i.p.v. voor het raam.
Je ziet, dit hoeft geen probleem te zijn!

Wanneer ben je zo verliefd dat je niet meer normaal functioneren kan?
Je hangt achter de pc, de rond de telefoon etc…
Dat is niet kenmerkend voor verliefd zijn, het kan ook zijn dat je een telejunkie bent of aan het worden bent!
Dan heb je een probleem er bij!
Gelukkig kan je het boek bestellen, titel ‘Telejunkie, da’s pas funky!’ geschreven door mij en verkrijgbaar in de $HOP voor 21,95 en das niet duur!
Daar word verder op deze materie ingegaan.

ik ben zo wankhopig want ik weet ook niet zo goed of hij mij leuk vind. En dan het probleeem, wie is HIJ

Als ik je vraag zo leest, vraag je aan mij wie hij is, en daar kan ik geen antwoord op geven, dat wil ik wel maar kan ik niet!
Oplossing: stel je zelf de vraag: WIE IS HIJ NIET?
Dan zul je zien dat hij niet de ridder op het witte paard is, sterker nog, hij is geen ridder en heeft ook geen paard!
Een hond, hooguit 2 konijnen is zijn bezit aan dierlijke wezens en die mag hij per gratie uitlaten of eten geven.
WIE IS HIJ NIET?
Is hij diegene met het schip met geld? Nee, anders wist je wel wie het was!
Nu zeg je misschien, geld? Moet je daar mee? Nou, je kan beter trouwen met een miljonair waar je van houd en nooit honger hebben, dan trouwen met iemand zonder rooie cent waar je van houd en samen honger hebben.
Gegarandeerd dat je in dat laatste geval chagrijnig word.

Wil je diegene verblijden, stel dat hij komt, met jouw aanwezigheid terwijl je dus niet eet, verdrietig bent, gefrustreerd en bezig met vlinders vangen?
Dan haakt hij snel af!
Dan ben je, volgens zijn visie, bezig met je eigen en hangt hij aan de zijlijn te wachten tot je klaar bent met jezelf!
Je moet ermee stoppen! Dan, stel dat, komt hij en ziet een stralende, niet gefrustreerde , etende, vlinders strelende vrouw waarvoor hij subiet zal vallen.

Ja, denk hij, dat is nu de vrouw die ik zoekt!
Dan lach je minzaam naar hem en hij zal smelten!

Weet je niet hoe je minzaam lachen moet?

Bestel de DVD ‘Minzaam lachen, lacht u mee?’ en groei in de lach, dat kan je allemaal leren voor maar 19,95, te koop in de $HOP, en gedemonstreerd door onze altijd lachende assistentes Jialikelly en Johanne!
Dat wil toch iedereen?

Probeer de bovenstaande oplossingen eerst uit, je zal zien dat het werkt en mocht er nog iets zijn, schroom niet, wij, het Refoweb Dr.Love Team is er voor jou!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 26 jan 2004 21:02

Tijdens de laatste vergadering met het Dr.Love team hebben we de statistieken er eens bij gepakt. Ons viel het volgende op

Zoenproblemen: die staan bovenaan het lijstje met veelvoorkomende problemen.

Verliefdheid: en hoe er mee om te gaan.

Ik wil wel maar hij/ zei niet: staan ook hoog

Hoe schakel ik mijn schoonmoeder uit?: uitleg overbodig! :mrgreen:

Waar ligt de grens?: welke grens? Specificatie wel gewenst aub! :D anders kunnen we er niets mee!

Maar ook valt ons op dat al die problemen ook met voeding te maken hebben!
Als je alles doorleest dan valt op dat de vragenstellers hun problemen beschrijven in combinatie met voeding, of ze eten of ze eten juist niet meer als ze verliefd zijn.

Of de vriend/man eet bij zn mammie! Dat heeft er ook mee te maken.

Of zoenen, er hangen kruimels in de mondhoeken, mag dat? Of: Shoarma en zoenen. Dat is ook een veelvoorkomend probleem.

Het is dus zaak om eens af te vragen of je wel voldoende eet, maar nog belangrijker is om je af te vragen of je wel lekker genoeg eet!

Waarom?
Ik heb een klein intern onderzoekje gehouden en het blijkt dat als het eten niet lekker is, dat mensen gaan zeuren tegen hun partner. Dan ga je zoeken naar problemen terwijl die er misschien niet eens zijn! dan zoent hij/zij opeens niet lekker meer terwijl je eigenlijk ontevreden bent met de smaak van het eten.

Dit gaat met verliefdheid niet op zou je denken, maar ook daar is het van belang.
Denkt u even mee?

Eten smaakt niet- ontevreden, dat wil je niet en zoekt ‘bevrediging’ .
Zie je iemand en dat denk je: die is ‘lekker’! die wil ik hebben! Dan word je verliefd!

Want als je verliefd bent wil je diegene ‘hebben’! omdat je die ‘lekker’vind en omdat je niet ‘tevreden’ bent!

Ziet u?
Conclusie: verliefdheid komt voort uit verkeerde of niet smakelijke voeding!
:mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jan 2004 21:10

ik heb zelf een heel groot probleem.. maar kweet niet hoe ik het uit moet leggen :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 26 jan 2004 21:16

trijntjejohanna schreef:ik heb zelf een heel groot probleem.. maar kweet niet hoe ik het uit moet leggen :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Als je het niet kan uitleggen TrijntjeJohanna, dan mag je het ook zingen in blokletters!

maar je hebt een blokkade, dat is duidelijk! :mrgreen:
anders had ik je probleem al opgelost, maar dat ging niet omdat ik niet weet wat er is.

probeer het nog eens!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jan 2004 21:40

Nou weet je wat het probleem is??

mijn probleem is: .......
nee, ik durf het nog niet te zeggen...misschien komt het later nog wel en dan zal ik het wel vertellen

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 26 jan 2004 21:42

is goed trijntjejohanna
pb mag ook eventueel

cash
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cash » 26 jan 2004 22:56

columbus schreef:Conclusie: verliefdheid komt voort uit verkeerde of niet smakelijke voeding!
:mrgreen:

hallo heren doktoren,

ik moet hier toch opmerken dat het niet klopt van dat eten!'
ik eet vaak bij mc donald en word nog steeds snel verliefd.
en dat eten is echt niet slecht!
die houden de maaltijdschijf aan, sla en tomaat, kaas en vlees en dat allemaal op een broodje.

dus dat is echt gezond en dan denk ik echt niet dat het daar aan legt.

verder is dit een goed iniatief, dat drlove gebeuren.

is het niet een goed idee om er een soort van Date gebeuren aan te koppelen?
ik zoek eigenlijk een meisje om samen oud mee te worden.
ze hoeft niet mooi te zijn als ze maar knap is.

ik ben zelf wel lief vind ik zelf en ik heb hobby's. en een auto maar even geen rijbewijs. maar die krijg ik binnekort terug, stond in de brief.

groetjes Cash

Terug naar “Archief”