Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 09:29

zoals jij het zegt kan het ook, maar ik zag het zo: die personen kunnen gelijk hebben of jij kan gelijk hebben, maar je kan er over discusseren zo veel je wilt maar je kan de ander toch niet overtuigen van je gelijk. van beide kanten niet, denk.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 08 mar 2004 09:31

johannes1 schreef:zoals jij het zegt kan het ook, maar ik zag het zo: die personen kunnen gelijk hebben of jij kan gelijk hebben, maar je kan er over discusseren zo veel je wilt maar je kan de ander toch niet overtuigen van je gelijk. van beide kanten niet, denk.

Als je met discussieren niets opschiet: Vertel me in dat geval dan eens wat voor nut het heeft om er op dit forum een topic aan te wijden.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 09:31

niet veel, maar toch is het gebeurd
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 mar 2004 09:33

johannes1 schreef:overigens lezen we ook niet dat een dame in een broek moet lopen.

Er is een uitdrukking die zegt : "Die vrouw heeft de broek aan"
Mijn man zegt dat vrouwen met broeken aan hebben "de broek " aan.
Ik geloof dat ook wel, want het voelt gewoon heel anders, als je een broek aanhebt. Met een rok voel je je gewoon anders
Voor een man zal ik dat uitleggen: in een trainingspak voel je je heel anders dan in een 3 delig pak, als je de straat opgaat. Zo is het voor vrouwen ook met broek/rok.
Nb een broekrok vind ik maar tuttig, dus niks voor mij.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 09:37

dus aan een gezegde hecht je meer waarde dan wat er in de bijbel staat :?:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 mar 2004 09:45

Ik dacht dat het al heel lang duidelijk was, dat in de bijbel staat dat een vrouw geen mannekleren mag dragen en een man geen vrouwenkleren??? Dus daar zijn we volgens mij al heel lang uit, dat dat zo is........... :?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 09:47

is duidelijk ja, maar jij komt met een gezegde aan. waar ik op reageerde

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2004 12:06

Ach Johannes.... waar haal jij nou weer vandaan dat Maria meer waarde aan een gezegde hecht dan aan de bijbel? Je gaat wel altijd van het negatieve uit he... Als je voor het dragen van een broek bent, dat bijbels onderbouwt.. en later nog een keer een gezegde gebruikt om het iets kracht bij te zetten... dan is het gezegde opeens belangrijker dan de bijbel?

Sorry hoor maar ik vind jou denkwijze negatief... en ook nogal vreemd.. dat maakt het moeilijk om normaal met je te praten.

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 08 mar 2004 13:01

Wel eens een stewardes gezien met een broek aan? :D

Groeten.

Fons.

joepie

Berichtdoor joepie » 08 mar 2004 13:50

Mariamagdalena schreef:
johannes1 schreef:overigens lezen we ook niet dat een dame in een broek moet lopen.

Voor een man zal ik dat uitleggen: in een trainingspak voel je je heel anders dan in een 3 delig pak, als je de straat opgaat. Zo is het voor vrouwen ook met broek/rok.
Nb een broekrok vind ik maar tuttig, dus niks voor mij.

Jij voelt het als anders! Er zijn er velen die dat niet zo hebben. Ik voel mij in het geheel niet anders. Wat ik ook draag ik ben ik.
Er zijn vele mannen die dus liever is een trainingspak lopen dan in een driedelig pak.
Dus nu alle mannen maar in een trainingspak naar de kerk?

Er staat dat de vrouw geen vrouwen kleren en de man geen mannen kleren zal dragen, maar waarom staat dat er en wat wordt er mee bedoelt? En wat zijn dus mannen kleren en vrouwen kleren. En in welke contect moeten we die tekst lezen? Dus zo simpel is het niet.
Wie bepaalt dus wat manne en vrouwe kleren zijn? De ouderlingen in de kerk? De mensen van de mode wereld?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 mar 2004 13:54

De mensen van de modewereld, misschien. Maar persoonlijk heb ik er een hekel aan om met de mode mee te doen, omdat ze steeds weer iets anders verzinnen. Zoals nu, als je een paar laarzen wilt kopen, of pumps, dan vind je alleen nog maar puntschoenen. En ondanks dat ik maat 37 heb, lijken mijn voeten nog groot in die puntschoenen :?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 mar 2004 13:56

Ik snap nog steeds niet dat dit topic open is. De discussie is al lang off-topic.

De vraag, gesteld in het topic, is al lang beantwoord.

Slotje graag, Mod.

joepie

Berichtdoor joepie » 08 mar 2004 13:57

Mariamagdalena schreef:De mensen van de modewereld, misschien. :?

Dus de mensen van de modewereld hebben invloed op ons denken over wat de Bijbel zegt?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 mar 2004 14:02

joepie schreef:
Mariamagdalena schreef:De mensen van de modewereld, misschien. :?

Dus de mensen van de modewereld hebben invloed op ons denken over wat de Bijbel zegt?

Nou, bij mij niet, en bij jou ook niet denk ik, maar je ziet toch wel heel veel mensen, vooral vrouwen die telkens weer van die modekleren of schoenen dragen, dacht ik.......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mar 2004 14:15

Mariamagdalena schreef:

Ik geloof dat ook wel, want het voelt gewoon heel anders, als je een broek aanhebt. Met een rok voel je je gewoon anders

voor mij voelt dat helemaal niet anders hoor!!!

Terug naar “Archief”