Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2014 22:26

Goede vraag. Dat niet iedereen gelijk wordt behandeld bewijst echter niet dat mensen dus niet gelijk zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 mar 2014 22:35

hettys schreef:Ik vind het niet te geloven dat er nog mensen bestaan die gewoon de hele historie wat betreft Nederlandse Marokkanen ontkennen. Dat we helemaal zelf die mensen uit Marokko gehaald hebben omdat wij geen zin hadden om WC's schoon te maken.
Die mensen. (het zijn dus mensen, net als jij en ik) kwamen zonder vrouw of kinderen als gastarbeider. Toen riep iedereen "meer Marokkanen" ...
Dat gescheiden gezinnen onmenselijk is, dus dat het logische gevolg gezinshereniging was.

Je kunt geen Marokkanen het land uitzetten, alleen omdat ze Marokkaan zijn. Het zijn namelijk Nederlanders. En de Islam is niet Marokkaans, maar er zijn hier in nederland veel meer mensen, uit heel veel landen die islamitisch zijn.

Ga jij wel eens evangeliseren onder Marokkanen?

Inderdaad ja.
Ik ken maar een christelijke Marokkaan eigenlijk uit al die kerken waar ik geweest ben, een Surinaamse jongen was gaan evangeliseren in de bus. Laat wel zien dat er bar weinig geëvangeliseerd wordt onder Marokkanen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2014 08:27

Rozijn schreef:Onderzoeken wijzen uit dat twee gelijkwaardige sollicitatiebrieven, met gelijkwaardig CV, met als enkel verschil een oerhollandse of overduidelijk allochtone naam, beslist niet gelijkwaardig worden behandeld.

Toch is het zo dat als je bij de overheid wilt werken het een aantal jaren geleden zo was dat vrouwen, allochtonen, gehandicapten en homo's werden voorgetrokken.
Positieve discriminatie noemde men dat.
Gevolg was dat de blanke, heteroseksuele, gezonde en Nederlandse man daar uiteindelijk slecht aan werk konden komen.
In het bedrijfsleven ligt het waarschijnlijk inderdaad anders (al zijn op de meeste scheepswerven waar ik kom vrijwel alle lassers allochtoon).
Laatst gewijzigd door StillAwake op 26 mar 2014 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 mar 2014 08:47

StillAwake schreef:Toch is het zo dat als je bij de overheid wilt werken het een aantal jaren geleden zo was dat vrouwen, allochtonen, gehandicapten en homo's werden voorgetrokken.
Positieve discriminatie noemde men dat.
Gevolg was dat de blanke, heteroseksuele, gezonde en Nederlandse man daar uiteindelijk slecht aan werk kom komen.

En vervolgens de allochtoon ging haten, die ''zijn baantje'' had gekregen .
Wilders werd een dankbare uitlaatklep.

En ik maar denken dat regeren vooruitzien was... :lol: :lol: :lol:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mar 2014 08:59

StillAwake schreef:In het bedrijfsleven ligt het waarschijnlijk inderdaad anders (al zijn op de meeste scheepswerven waar ik kom vrijwel alle lassers allochtoon).
Welke allochtonen zijn dat, van welke nationaliteit? Ik werk in de bouwsector daar kom ik zelden of nooit een Marokkaan tegen. Wel veel Oost Europeanen: Polen, (veel) Roemenië, en Tsjechië. In de erffactoren van Afrikanen zit nu eenmaal: 'liever lui als moe' en daarom kom ik ze in de bouw niet tegen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2014 09:12

benefietdiner schreef:Welke allochtonen zijn dat, van welke nationaliteit? Ik werk in de bouwsector daar kom ik zelden of nooit een Marokkaan tegen. Wel veel Oost Europeanen: Polen, (veel) Roemenië, en Tsjechië. In de erffactoren van Afrikanen zit nu eenmaal: 'liever lui als moe' en daarom kom ik ze in de bouw niet tegen.

Vooral Turken (de meesten) en Polen.
Inderdaad weinig Afrikanen.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 26 mar 2014 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 mar 2014 09:22

Ik trek me even terug uit deze discussie.
Ik word een beetje triest van zoveel schijnheilige, reformatorisch verpakte naastenafkeer.

Ik moet ineens denken aan Lucas 10:29
Maar hij wilde zichzelf rechtvaardigen en zei tegen Jezus: Wie is mijn naaste?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2014 09:24

benefietdiner schreef:Welke allochtonen zijn dat, van welke nationaliteit? Ik werk in de bouwsector daar kom ik zelden of nooit een Marokkaan tegen. Wel veel Oost Europeanen: Polen, (veel) Roemenië, en Tsjechië. In de erffactoren van Afrikanen zit nu eenmaal: 'liever lui als moe' en daarom kom ik ze in de bouw niet tegen.

Maar natuurlijk. Afrikanen zijn gewoon liever lui DAN moe (leer de Nederlandse taal eens fatsoenlijk spreken ;) )

Dat zal het zijn.

Wat een scherpzinnige inzichten heb je toch. En hoe zit het in de zorg? Bij al die schoonmaakbedrijven? Daar zitten er een heleboel. En waarom zitten ze niet in de bouw? Jij hebt het al wel bedacht. Dat is een Marokkaans (oh nee zelfs een Afrikaans) probleem. Natuurlijk. Ooit bedacht dat de oorzaak vooral bij de Nederlanders ligt? Dat dit in andere Europese landen heel anders is?

Even twee artikelen om je een beetje bij te scholen.....

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... squo.dhtml

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... ires.dhtml

En dan ook maar een Bijbeltekst om een beter geluid te laten horen:

33 Iemand die als vreemdeling in jullie land verblijft, mag je niet onderdrukken. 34 Behandel vreemdelingen die bij jullie wonen als geboren Israëlieten. Heb hen lief als jezelf, want jullie zijn zelf vreemdelingen geweest in Egypte. Ik ben de HEER, jullie God.

Ga dat eens vertalen naar ons land.... Onderdruk vreemdelingen niet, behandel ze als geboren Nederlanders en heb ze lief als jezelf.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mar 2014 09:34

StillAwake schreef:Vooral Turken (de meesten) en Polen.
Inderdaad weinig Afrikanen

Ja Turken in de bouwsector ook.
Marokkanen en Turken moeten niet veel van elkaar hebben terwijl zij wel de zelfde godsdienst hebben, islamitisch. Heb denk ik te maken met activiteit. Ik hoorde eens een Marokkaan zeggen: ‘wij hebben de tijd en jullie de klok’ en dat zegt genoeg natuurlijk.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2014 09:38

StillAwake schreef:Vooral Turken (de meesten) en Polen.
Inderdaad weinig Afrikanen
benefietdiner schreef:Ja Turken in de bouwsector ook.
Marokkanen en Turken moeten niet veel van elkaar hebben terwijl zij wel de zelfde godsdienst hebben, islamitisch. Heb denk ik te maken met activiteit. Ik hoorde eens een Marokkaan zeggen: ‘wij hebben de tijd en jullie de klok’ en dat zegt genoeg natuurlijk.

Het klopt dat ze elkaar onderling niet erg graag mogen.
Ik heb géén ervaring met Afrikaanse collega's (omdat we ze gewoon niet hebben).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2014 09:40

De opmerkingen worden al net zo racistisch als de opmerking die we hier aan het bespreken waren. En dat vlak onder zo'n mooie Bijbeltekst die oproept het tegenovergestelde te doen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2014 09:53

Marnix schreef:De opmerkingen worden al net zo racistisch als de opmerking die we hier aan het bespreken waren. En dat vlak onder zo'n mooie Bijbeltekst die oproept het tegenovergestelde te doen.

Persoonlijk zie ik maar van één persoon opmerkingen die als racistisch bestempeld kunnen worden (tenzij jij mijn gebrek aan Marokkaanse collega's ook racistisch vindt)...
Mijn posts zijn in elk geval niet racistisch bedoeld.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2014 10:04

Nee ik doelde op de opmerkingen van Benefietdiner over Marokkanen, Afrikanen.... Overduidelijk geïnspireerd door Wilders.... Een beetje oneliners schreeuwen met slechte onderbouwing en als je dan met heel andere feiten komt die negeren en je racistische leuzen gewoon herhalen.

Geen Marokkanen in de bouw dus Marokkanen zijn lui. Dat zit in de cultuur van Afrika.... en als je dan aantoont dat zie mensen helemaal geen kans krijgen in de bouw, dat als je een Marokkaanse achternaam hebt en solliciteert, de kans dat je wordt aangenomen nihil is vanwege je naam.... terwijl in Belgie en Duitsland wel veel Marokkanen is de bouw werken... ach dan negeer je die opmerking gewoon en roep je nog een keer dat het een lui volk is.

Herkenbare manier van discussiëren.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2014 10:23

Marnix schreef:Nee ik doelde op de opmerkingen van Benefietdiner over Marokkanen, Afrikanen.... Overduidelijk geïnspireerd door Wilders.... Een beetje oneliners schreeuwen met slechte onderbouwing en als je dan met heel andere feiten komt die negeren en je racistische leuzen gewoon herhalen.

Geen Marokkanen in de bouw dus Marokkanen zijn lui. Dat zit in de cultuur van Afrika.... en als je dan aantoont dat zie mensen helemaal geen kans krijgen in de bouw, dat als je een Marokkaanse achternaam hebt en solliciteert, de kans dat je wordt aangenomen nihil is vanwege je naam.... terwijl in Belgie en Duitsland wel veel Marokkanen is de bouw werken... ach dan negeer je die opmerking gewoon en roep je nog een keer dat het een lui volk is.

Toch moet ik wél toegeven dat Nederlandse Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers, terwijl ze ondervertegenwoordigd zijn op de beroepsopleidingen.Het zal inderdaad ook deels zo zijn dat ze op de arbeidsmarkt gediscrimineerd worden, maar vaak hebben ze ook géén opleiding afgerond.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 mar 2014 10:32

Marnix schreef:Nee ik doelde op de opmerkingen van Benefietdiner over Marokkanen, Afrikanen.... Overduidelijk geïnspireerd door Wilders.... Een beetje oneliners schreeuwen met slechte onderbouwing en als je dan met heel andere feiten komt die negeren en je racistische leuzen gewoon herhalen.

Alles is de schuld van hen die het toelaten, toch?
Misschien kun je in Belgie en Duitsland niet vrijblijvend een uitkering krijgen tot in lengte van dagen zoals in NL, en slechts 1 keer per maand een krabbeltje zetten?

Afrikanen zijn niet lui, hoogstens wat relaxter mbt Mammon :wink:

Terug naar “Archief”