Moderator: Moderafo's
hettys schreef:Ik vind het niet te geloven dat er nog mensen bestaan die gewoon de hele historie wat betreft Nederlandse Marokkanen ontkennen. Dat we helemaal zelf die mensen uit Marokko gehaald hebben omdat wij geen zin hadden om WC's schoon te maken.
Die mensen. (het zijn dus mensen, net als jij en ik) kwamen zonder vrouw of kinderen als gastarbeider. Toen riep iedereen "meer Marokkanen" ...
Dat gescheiden gezinnen onmenselijk is, dus dat het logische gevolg gezinshereniging was.
Je kunt geen Marokkanen het land uitzetten, alleen omdat ze Marokkaan zijn. Het zijn namelijk Nederlanders. En de Islam is niet Marokkaans, maar er zijn hier in nederland veel meer mensen, uit heel veel landen die islamitisch zijn.
Ga jij wel eens evangeliseren onder Marokkanen?
Rozijn schreef:Onderzoeken wijzen uit dat twee gelijkwaardige sollicitatiebrieven, met gelijkwaardig CV, met als enkel verschil een oerhollandse of overduidelijk allochtone naam, beslist niet gelijkwaardig worden behandeld.
StillAwake schreef:Toch is het zo dat als je bij de overheid wilt werken het een aantal jaren geleden zo was dat vrouwen, allochtonen, gehandicapten en homo's werden voorgetrokken.
Positieve discriminatie noemde men dat.
Gevolg was dat de blanke, heteroseksuele, gezonde en Nederlandse man daar uiteindelijk slecht aan werk kom komen.
Welke allochtonen zijn dat, van welke nationaliteit? Ik werk in de bouwsector daar kom ik zelden of nooit een Marokkaan tegen. Wel veel Oost Europeanen: Polen, (veel) Roemenië, en Tsjechië. In de erffactoren van Afrikanen zit nu eenmaal: 'liever lui als moe' en daarom kom ik ze in de bouw niet tegen.StillAwake schreef:In het bedrijfsleven ligt het waarschijnlijk inderdaad anders (al zijn op de meeste scheepswerven waar ik kom vrijwel alle lassers allochtoon).
benefietdiner schreef:Welke allochtonen zijn dat, van welke nationaliteit? Ik werk in de bouwsector daar kom ik zelden of nooit een Marokkaan tegen. Wel veel Oost Europeanen: Polen, (veel) Roemenië, en Tsjechië. In de erffactoren van Afrikanen zit nu eenmaal: 'liever lui als moe' en daarom kom ik ze in de bouw niet tegen.
benefietdiner schreef:Welke allochtonen zijn dat, van welke nationaliteit? Ik werk in de bouwsector daar kom ik zelden of nooit een Marokkaan tegen. Wel veel Oost Europeanen: Polen, (veel) Roemenië, en Tsjechië. In de erffactoren van Afrikanen zit nu eenmaal: 'liever lui als moe' en daarom kom ik ze in de bouw niet tegen.
StillAwake schreef:Vooral Turken (de meesten) en Polen.
Inderdaad weinig Afrikanen
StillAwake schreef:Vooral Turken (de meesten) en Polen.
Inderdaad weinig Afrikanen
benefietdiner schreef:Ja Turken in de bouwsector ook.
Marokkanen en Turken moeten niet veel van elkaar hebben terwijl zij wel de zelfde godsdienst hebben, islamitisch. Heb denk ik te maken met activiteit. Ik hoorde eens een Marokkaan zeggen: ‘wij hebben de tijd en jullie de klok’ en dat zegt genoeg natuurlijk.
Marnix schreef:De opmerkingen worden al net zo racistisch als de opmerking die we hier aan het bespreken waren. En dat vlak onder zo'n mooie Bijbeltekst die oproept het tegenovergestelde te doen.
Marnix schreef:Nee ik doelde op de opmerkingen van Benefietdiner over Marokkanen, Afrikanen.... Overduidelijk geïnspireerd door Wilders.... Een beetje oneliners schreeuwen met slechte onderbouwing en als je dan met heel andere feiten komt die negeren en je racistische leuzen gewoon herhalen.
Geen Marokkanen in de bouw dus Marokkanen zijn lui. Dat zit in de cultuur van Afrika.... en als je dan aantoont dat zie mensen helemaal geen kans krijgen in de bouw, dat als je een Marokkaanse achternaam hebt en solliciteert, de kans dat je wordt aangenomen nihil is vanwege je naam.... terwijl in Belgie en Duitsland wel veel Marokkanen is de bouw werken... ach dan negeer je die opmerking gewoon en roep je nog een keer dat het een lui volk is.
Herkenbare manier van discussiëren.
Marnix schreef:Nee ik doelde op de opmerkingen van Benefietdiner over Marokkanen, Afrikanen.... Overduidelijk geïnspireerd door Wilders.... Een beetje oneliners schreeuwen met slechte onderbouwing en als je dan met heel andere feiten komt die negeren en je racistische leuzen gewoon herhalen.
Geen Marokkanen in de bouw dus Marokkanen zijn lui. Dat zit in de cultuur van Afrika.... en als je dan aantoont dat zie mensen helemaal geen kans krijgen in de bouw, dat als je een Marokkaanse achternaam hebt en solliciteert, de kans dat je wordt aangenomen nihil is vanwege je naam.... terwijl in Belgie en Duitsland wel veel Marokkanen is de bouw werken... ach dan negeer je die opmerking gewoon en roep je nog een keer dat het een lui volk is.
Herkenbare manier van discussiëren.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 98 gasten