Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 18 feb 2014 08:42

Dat wij onze eigen Westboro Baptist kliek hebben in Nederland, zag ik op de site van 'De Rokende Vlaswiek'. Zij reageren op de situatie rond RefoAnders. Ik geef het onverkort weer:

Dit artikel is geplaatst tot verheerlijking van de leer van Christus en zeker niet uit triomfantalisme over genoemde misdaden!

EEN SPRAKE GODS, TOT SCHANDE VAN ALLE HOMO-REFOFIELEN, WAARONDER VAN DER VLIES (HHK) EN VAN DER STAAIJ (OGG)!

Pedo-homo-directeur RefoAnders in cel; homo-huiskamer-opener dhr. Van der Vlies; RefoAnders-supporter Van der Staaij, en subtiele homo-promotor-hoofdredacteur RD volgen !

Dat het Gode mocht behagen de dader -voor het eerst!- tot waarachtige bekering te brengen, gelijk Hij ook met Manasse gedaan heeft! Als dat mag gebeuren is genoemde homo-directeur geen homo meer. RefoAnders moet in de kerkelijke ban, inclusief de homo-proponenten Van der Vlies en Van der Staaij!

Wat we op grond van Gods Woord altijd hebben geleerd, namelijk dat er geen niet-praktiserende homo's bestaan, blijkt nu ook de directeur van RefoAnders te bevestigen met zijn weerzinwekkende homo-pedofiele incest-praktijken.

Genoemde homo-directeur was al door menige refo-dominee zaliggesproken, terwijl homo's onder de heerschappij des duivels verkeren en in de zonde van de homopraxis leven! Van der Vlies is medeplichtig, omdat hij een homohuiskamer opende en de refohomo's stijfde in hun homo-zijn, dat met de homopraxis gelijk staat, en ook openbaar komt, zo-ook bij de genoemde homo-directeur. Van der Staaij is ook medeplichtig, want hij is een fervent supporter van genoemde homovereniging.... Hoofdredacteur van het RD kan zich ook vrijwillig aanmelden, anders zal God het doen, net zoals Hij dat gedaan heeft in het leven van Hofni en Phinehas !

Wie nu nog durft te beweren dat er niet-praktiserende homo's bestaan, kan zich zonder te vloeken geen Christen noemen en roept het oordeel Gods over zich uit. Alle refo-kerken leren echter dat er niet-praktiserende homo's bestaan, contra de leer van Christus! Genoemde kerken zijn Babylonische homohuizen gelijk, en wie erin blijft -zegt den Heere- heeft gemeenschap met de ongecensureerde homozonden en zal door God met dezelfde plagen geslagen worden die God zulke sodomhuizen zenden zal (Openb. 18:4).

Er zijn refo-dominees -o.a. dr. P. de Vries- die leren dat zelfs Gods kinderen met homolusten te kampen kunnen hebben. Zulke gruwelijke misleiders hebben geen bestaan voor God, omdat zij subtiel ontkennen dat Gods kinderen door Christus volkomen van de heerschappij des duivels verlost zijn, dus ook inclusief van alle (eventuele) onnatuurlijke zonden.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2014 08:46

mealybug schreef:Iets wat jarenlang aanhoudt, is natuurlijk niet situationeel meer.
Ben benieuwd wat voor situationeels zich straks in de gevangelins voor gaat doen.
Dergelijke misdaden schijnen zelfs door andere criminelen als het laagste van het laagste nog eens te moeten worden bestraft.
mohamed schreef:Terecht ook, ze moeten met hun poten van kinderen afblijven.

Jullie gaan er ook nog even met de honkbalknuppel overheen als een dief reeds veroordeeld is?

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 18 feb 2014 08:55

Veel reacties op het bericht rond J.Q. zijn sterk emotionele reacties. Uiteraard is dit zeer begrijpelijk als je direct in je eigen omgeving geconfronteerd bent geworden met seksueel misbruik van minderjarigen. De littekens die dat met zich meebrengt mogen dan ook beslist nooit uitgevlakt worden of zonder meer aan voorbij gegaan worden.Daarnaast bestaat er bij een grote groep mensen verontwaardiging, frustratie, boosheid en walging. Al die gevoelens moeten erkend worden en mogen ook bestaan.

Volgens mij is er hier niemand die ook maar op enigerlei wijze probeert goed te keuren of te bagatelliseren wat J.Q. gedaan heeft. Van minderjarige kinderen blijf je af! De gevolgen voor het kind zijn levenslang en staan in geen verhouding tot de strafmaat die is opgelegd.

Dit is in eerste instantie echter een draadje over homoseksualiteit en niet over hoe we tegen pedoseksualiteit aankijken. Het feit dat J.Q. de voorman van RefoAnders is, en het feit dat homoseksualiteit in refokringen afgewezen wordt in combinatie met de taboesfeer die erom ligt, is volgens mij de reden om nieuwsgeving over J.Q.'s veroordeling hier in te brengen. En dan is het wel degelijk zinvol om met enige emotionele afstand het gesprek hier aan te gaan.

De feiten zijn:

- dat J.Q. zelf aangeeft homoseksuele gevoelens te hebben, en dat hij vanuit zijn geloofsovertuiging vindt dat hij die niet mag praktiseren en zijn huwelijk met zijn vrouw in stand wilde houden.
- dat J.Q. bij P&W ontkent heeft ooit homoseks te hebben gehad.
- dat J.Q. in 2006 RefoAnders opricht een organisatie die meer openheid wil creëren voor niet-praktiserende homo's in Refo-kringen
- dat J.Q. zijn zoon in de periode 1998-2003 zijn zoon seksueel heeft misbruikt
- dat de verdediging aangeeft dat J.Q niet kon omgaan met zijn verborgen homo-gevoelens

Al deze feiten maken in relatie met het onderwerp in deze discussie dat het juist zeer zinvol is om ons af te vragen of de taboesfeer en afwijzing van homoseksualiteit als de enige juiste weg, samen met het wantrouwen tegenover de buitenwereld (niet refo-wereld), een aantal 'voorwaarden' zijn waarbinnen een verwrongen omgang met seksualiteit kan ontstaan gepaard gaande met leugens en ontkenning.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 feb 2014 09:08

mannetje1977 schreef:
Al deze feiten maken in relatie met het onderwerp in deze discussie dat het juist zeer zinvol is om ons af te vragen of de taboesfeer en afwijzing van homoseksualiteit als de enige juiste weg, samen met het wantrouwen tegenover de buitenwereld (niet refo-wereld), een aantal 'voorwaarden' zijn waarbinnen een verwrongen omgang met seksualiteit kan ontstaan gepaard gaande met leugens en ontkenning.

Dank voor je relativering.
Als we inderdaad alles eens rustig laten bezinken, is dit een enorme aansporing tot zelfreflectie over onze houding t.o.v. homoseksualiteit binnen de kerken.
Zolang er nog heel veel kerken hebben waar homo's onzichtbaar zijn, hebben we een probleem.

Morgen ben ik op een grote studiedag van de Gereformeerde Bond naar aanleiding van twee pas verschenen boeken 'Oké, ik ben dus homo' van Herman van Wijngaarden en 'Homoseksualiteit tussen Bijbel en actualiteit' van dr. A. Prosman.

De deuren en harten moeten open en voor homo's in de kerk moet de loper uit zodat ze kunnen zeggen wie ze zijn. En dan heb ik het niet over de scheidslijn tussen wel en niet praktiseren. Zolang homo's niet het vertrouwen en de veiligheid in de kerk ervaren om open te zijn, hebben zowel de kerk als de homo een probleem.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 feb 2014 10:25

JeeWee schreef:Dat wij onze eigen Westboro Baptist kliek hebben in Nederland, zag ik op de site van 'De Rokende Vlaswiek'. Zij reageren op de situatie rond RefoAnders.
De Rokende Vlaswiek is een eenmanszaakje van GPP Burggraaf, die zo'n beetje de Wilders van de refowereld is: de grootste woorden in de mond nemen om aan te tonen dat alleen hij gelijk heeft.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2014 10:37

Ik hoop alleen dat hij in de refopeilingen niet zo hoog scoort als Wilders in Nederland.. 8-[ 8-[

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 feb 2014 12:28

Dit vind ik toch zo'n treurig iemand :?

De Utrechtse wethouder Gilbert Isabella (PvdA) roept op Twitter „al zijn vrienden” op om elkaar te gaan zoenen in een filiaal van Albert Heijn aan de Amsterdamsestraatweg in zijn woonplaats. „Lekker vol op de bek”, schreef de wethouder in een tweet.

Isabella is boos over het verhaal van twee lesbische meisjes, die zich beledigd voelen omdat ze elkaar niet mochten zoenen in de winkel in Utrecht. Ze zouden daarmee aanstoot geven en andere klanten storen.
De supermarkt heeft daar maandag excuses voor aangeboden. Volgens de filiaalmanager had de beveiliger die de meisjes berispte nooit zo mogen handelen en mag iedereen elkaar in de winkel zoenen, ongeacht de geaardheid.

Volgens mij ging het niet persé om lesbische meisjes, maar gewoon om normaal geaccepteerd gedrag!
Deze wethouder krijgt van mij een rode kaart!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 feb 2014 12:30

Ach ja verkiezingstijd. Zo'n 3,5 jaar komt er helemaal niets zinnigs uit om vervolgens na 3,5 jaar nog verder door te slaan en onzin uit te kramen. De PvdA in een notendop.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 feb 2014 12:49

schelpje3 schreef:Dit vind ik toch zo'n treurig iemand :?

De Utrechtse wethouder Gilbert Isabella (PvdA) roept op Twitter „al zijn vrienden” op om elkaar te gaan zoenen in een filiaal van Albert Heijn aan de Amsterdamsestraatweg in zijn woonplaats. „Lekker vol op de bek”, schreef de wethouder in een tweet.
Wat een niveau voor een wethouder :-&

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 18 feb 2014 13:41

elbert schreef:De Rokende Vlaswiek is een eenmanszaakje van GPP Burggraaf, die zo'n beetje de Wilders van de refowereld is: de grootste woorden in de mond nemen om aan te tonen dat alleen hij gelijk heeft.

Kijk, dat er domkoppen rondlopen, ook in refo-land, dat hou je niet tegen. Verontrustender zou het zijn wanneer er een markt zou ontstaan voor de venijnige shit die de ongelovige Burggraaf in het rond slingert.
Vooralsnog zie ik die markt nog niet. Gelukkig maar.
Zo blijft hij een vreemde exoot, waar we met vrienden in een dolle bui heel erg hard om kunnen lachen. Enkele smakelijke citaten van zijn site hebben hun cabareteske kwaliteiten al meermalen bewezen.
"Och, waar wordt het ware leven nog gevonden?" zou een klemmende vraag van een enkele bekommerde ziel kunnen zijn.
Nou mensen, bij Burggraaf hoor, de hele winkel staat er nog vol mee.
De geestelijke fopwinkel, welteverstaan, voor bruiloften en partijen.
LOL.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 feb 2014 13:46

gravo schreef:
Kijk, dat er domkoppen rondlopen, ook in refo-land, dat hou je niet tegen. Verontrustender zou het zijn wanneer er een markt zou ontstaan voor de venijnige shit die de ongelovige Burggraaf in het rond slingert.
Vooralsnog zie ik die markt nog niet. Gelukkig maar.
Zo blijft hij een vreemde exoot, waar we met vrienden in een dolle bui heel erg hard om kunnen lachen. Enkele smakelijke citaten van zijn site hebben hun cabareteske kwaliteiten al meermalen bewezen.
"Och, waar wordt het ware leven nog gevonden?" zou een klemmende vraag van een enkele bekommerde ziel kunnen zijn.
Nou mensen, bij Burggraaf hoor, de hele winkel staat er nog vol mee.
De geestelijke fopwinkel, welteverstaan, voor bruiloften en partijen.
LOL.

gravo

Niveautje hoor, voor een theoloog.

lach maar, maar met mensen als Quist etc heeft de zuil natuurlijk nauwelijks nog atheisten nodig als ''vijand''.
Over domkoppen gesproken. :(

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 feb 2014 15:47

Homoparen die trouwen nadat in het Verenigd Koninkrijk het homohuwelijk is ingevoerd, kunnen hun huwelijk niet kerkelijk laten inzegenen bij de Anglicaanse Kerk. Wel komt er een alternatieve ceremonie waarbij er gebeden wordt voor het homopaar. Dat heeft de raad van bisschoppen van de Church of England vorige week besloten, meldt het Reformatorisch Dagblad. De dienst mag echter niet betiteld worden als een inzegening. Bovendien wordt van de voorganger in kwestie bij een dergelijk gebed verwacht wel uit te leggen waarom de kerk op grond van de Bijbel het huwelijk wordt gezien als een verbintenis tussen een man en een vrouw.
CIP.nl

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 feb 2014 16:02

In Nederland zijn er vier kerkgenootschappen waar het huwelijk tussen hetero-stellen en homoparen geheel gelijk is gesteld. Dat zijn de Algemene Doopsgezinde Sociëteit, Het Apostolisch Genootschap, de Remonstrantse Broederschap en de Vrijzinnige Geloofsgemeenschap NPB.

In de Oud-Katholieke Kerk en de Christengemeenschap kunnen homoparen hun huwelijk laten zegenen. De Protestantse Kerk in Nederland zegent homohuwelijken ook, maar dat verschilt per lokale kerkgemeente.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 18 feb 2014 17:33

Tante Pollewop schreef:.
1. uit niets blijkt dat Q. pedo is. Hooguit is er sprake van wat Mannetje1977 aangeeft, situationele pedoseksualiteit.

Nou hij heeft kinderen seksueel misbruikt, dat vind ik toch echt een sterke aanwijzing dat hij een pedo is. Dat hoeft hij niet te zijn, maar een aanwijzing is het zeker.

Ik hoop dat het nog verhelderd wordt. Want als de conclusie is dat dit is veroorzaakt door zijn verwrongen omgang met homoseksualiteit, nou dat is nogal een conclusie. Als hij eigenlijk geen homo is maar een pedo, dan heeft dat minder gevolgen.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 18 feb 2014 18:24

shrew schreef:Nou hij heeft kinderen seksueel misbruikt, dat vind ik toch echt een sterke aanwijzing dat hij een pedo is. Dat hoeft hij niet te zijn, maar een aanwijzing is het zeker.

Ik hoop dat het nog verhelderd wordt. Want als de conclusie is dat dit is veroorzaakt door zijn verwrongen omgang met homoseksualiteit, nou dat is nogal een conclusie. Als hij eigenlijk geen homo is maar een pedo, dan heeft dat minder gevolgen.

Is de wens dan niet de vader van de gedachte? Zo van: laten we maar aannemen dat-ie pedo is, dan heeft dat minder gevolgen voor m'n wereldbeeld. Lijkt me niet het sterkste argument.

Wat jij een 'sterke aanwijzing' vindt, komt in een ander licht te staan als je gaat kijken naar wat situationele seksualiteit is. Mensen die in 'normale' omstandigheden hetero zijn, kunnen als ze lang in de nabije omgeving van mensen van hetzelfde geslacht zijn, homoseksueel gedrag vertonen. Dat komt bijvoorbeeld voor in gevangenissen, kostscholen, schepen en het leger. Omdat seksualiteit zich niet op een 'normale' manier kan uiten, vindt het zijn uitweg in een voor de participanten (!) 'abnormale' manier. Denk als voorbeeld aan Afghaanse warlords die massaal jongetjes misbruiken omdat vrouwen en meisjes keurig zijn weggestopt, en ja, als er geen hoeren in de buurt zijn moet je toch wat.

Dat lijkt me een sterke parallel met het hier besproken geval.

Terug naar “Archief”