kirdneh schreef:Je gaat niet in debat omdat je het aflegt
Maak je geen illusies kirdneh. Mensen hier zijn niet gestopt met jou te debaterren omdat ze het tegen jou afleggen. Waarschijnlijk eerder omdat iedereen een beetje moe wordt van tegen een muur praten.
Dat jij je standpunten hebt, prima, het is een vrije wereld. Maar als je ook maar enigszins wat intelligentie, inlevingsvermogen of redelijkheid zou bezitten dan zou je toch op een andere manier discussieren.
Het enige wat jij doet is alle standpunten van de "evo's" proberen te weerleggen en vierkant achter je eigen standputen blijven staan zonder ook maar een millimeter te wijken. Je gaat nooit écht in discussie, je zal nooit, maar dan ook echt nooit, toegeven dat je wellicht iets fout hebt.
Daarnaast blijf je steeds dezelfde al lang weerlegde dogma's herkauwen.
Ik had een ellenlange post geschreven, direct aan jou gericht. Maar ik heb het uiteindelijk gedelete, het heeft namelijk geen zin. De post ging over hoe de wereld er echt uit zou zien als jij gelijk zou hebben (de evolutietheorie is een geloof en klopt niet). Want geloof me kirdneh, als jij inderdaad gelijk hebt dan zou de wereld er simpelweg niet zo uitzien als dat het er nu uitziet. Niet omdat god dan ineens alles heeft gemaakt, maar, simpelweg; als jij gelijkt hebt, dan werkt de wetenschap niet, de wetenschappelijke methode is dan gewoon kapot (immers; leugens worden voor feiten aangenomen). En aangezien de evolutietheorie, en ook de oerknaltheorie, op
geen enkel punt verschillen van elke andere geaccepteerde wetenschappelijke theorie zou dat betekenen dat elke andere wetenschappelijke theorie ook niet klopt, of niet op feiten is gestoeld.
En als dat inderdaad zo is, denk je dan het Internet er ooit zou zijn gekomen? Dat we ooit het atoom hadden kunnen splitsen? Krommingen in de ruimte-tijd hadden kunnen meten? Medicijnen hadden kunnen ontwikkelen? Etc..etc
Nee kirdneh, als jij gelijk zou hebben; de evolutietheorie is een geloof. Dan hadden we letterlijk nog in de middeleeuwen geleeft en dan was de wetenschap zoals religie; een set van dogma's zonder enig praktisch nut...
Het enige waar deze twee theorieen in verschillen is dat ze botsen met
jouw hele
specifieke interpretatie van 1 van de vele
duizenden religies.
Is de kans dan niet veel groter dat het "probleem" bij jou ligt? En niet bij de evolutietheorie?
Maar goed, toch laat ik me weer verleiden om 10 minuten van m'n leven aan jou te spenderen. Heb er eigenlijk direct spijt van...