Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

michielboy
Mineur
Mineur

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor michielboy » 13 mar 2010 23:21

ik vraag me paar dingen af

waar kopen gereformeerde meiden(van 11t/m18)hun rokken etc?
en wat mogen/moeten ze onder hun rok dragen en wat voor shirts etc?

dan heb ik het over de meiden (11t/m18jaar) die een rok moeten dragen

dat vroeg ik me af ;)
niet gereformeerd wel lid

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2010 09:44

Zij kopen hun rokken in winkels waar men rokken verkoopt. Zo ook hun bovenkleding.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 14 mar 2010 09:48

Evelien schreef:Zij kopen hun rokken in winkels waar men rokken verkoopt. Zo ook hun bovenkleding.

=D>
Afbeelding

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 14 mar 2010 12:06

Evelien schreef:Zij kopen hun rokken in winkels waar men rokken verkoopt. Zo ook hun bovenkleding.

haha oke:P

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 mar 2010 10:55

jeepeecee schreef:

=D>
:mrgreen:
michielboy schreef:

en wat mogen/moeten ze onder hun rok dragen?

dat vroeg ik me af ;)

wat dacht je van een onderbroek :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 15 mar 2010 11:12

vpk schreef:
jeepeecee schreef:

=D>
:mrgreen:
michielboy schreef:

en wat mogen/moeten ze onder hun rok dragen?

dat vroeg ik me af ;)

wat dacht je van een onderbroek :wink:

ja oke dat snap ik.
ik had ook niet gedacht dat ze er een string onderdragen;)

*Annette*
Majoor
Majoor

Kleding enzo... (3)

Berichtdoor *Annette* » 15 mar 2010 11:58

:mrgreen: Ik moest toch wel een beetje lachen... Waar maak jij je nu toch druk om Michielboy :roll:?? Ik draag zelf ook altijd een rok, als ik een leuke tegen kom in een winkel dan is die van mij, nouja niet alles wat ik leuk vind koop ik, en of die nu uit een refozaak komt of uit een winkel waar die tussen de broeken hing dat maakt mij echt niet uit. Ik zou zeggen kijk om je heen en zie wat de mensen aan hebben... Net zoals jou moeder/zus/buurmeisje/klasgenoot kleding draagt, dragen gereformeerde ook kleding. Al is het voor hun waarschijnlijk een rok... Enne er zijn heus wel gereformeerde die een string dragen hoor ;)!
Wat de toekomst brengen moge........

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 mar 2010 12:13

Hahaha wat een vraag.
Net of je als je een rok wilt kopen in een speciale afgezonderde gereformeerde winkel moet zijn.
Je kunt overal leuke rokken kopen tegenwoordig. Ze zijn harstikke hip en er zijn niet speciale gereformeerde rokken. We kopen gewoon de rokken uit de winkel waar iedereen komt en koopt.
Je draagt er onder wat je wil: maillot/legging/panty/kniekousen. String/Hipster/Slip whatever....

We zijn echt geen afgezonderde mensen hoor michielboy!
We vinden gewoon kleding net als de andere mensen mooi, en we houden ook gewoon van leuke dingen doen net als alle andere mensen. Volgens mij is jouw beeld van gereformeerde mensen vrij krom.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2010 12:40

Haha idd. Ik ben dan geen refo (wel gereformeerd, om het nog moeilijker te maken, maar ik draag dus niet verplicht rokken), maar ik draag vaak een rok. En die koop ik in dezelfde winkels als waar ik mijn broeken koop. Rokken zijn hartstikke in en gaaf :) Wel onhandig soms, maar dat maakt dan niet uit ;)

Ik heb voor Jurian weer leuke kleren gekocht. Bij Scapino blijken ze ook leuke jongenskleren te hebben. Leuk spijkerjasje als zomerjas, en twee shirtjes met korte mouwen (en daar hebben ze eindelijk het zwarte shirtje wat ik al zo lang zocht. Nergens zijn zwarte shirtjes te vinden in maat 86, dat vinden ze blijkbaar niet baby-achtig genoeg, maar ik vind het stoer)
Al blijft Hema nog mijn favoriet :) Daar heb ik een shirtje met Jip erop gekocht, en een geruite broek. Laat de zomer maar komen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2010 13:51

Ik ben voor Hugo ook al op pas geweest voor zomerkleding. In tegenstelling tot jou MissF koop ik geen zwarte kleding voor Hugo ( ik vind het daar nog te jong voor). Donkerbauw koop ik wel, maar zeker geen zwart. Voo Hugo ben ik geslaagd bij H&M. Hele leuke geruite korte broeken gekocht en leuke polo's erop. Ook leuke long sleeves voor hem gevonden. Nu nog een zomerjas, maar die kan ik nog nergens vinden. Ik wil geen spijkerjack, maar echt een jas. Weet iemand waar ze leuke hebben?

Voor Cato ben ik qua jas ook al wel geslaagd. Nu de rest nog.

In mei hoop ik weer op gewicht te zijn en dan kan ik eindelijk zelf winkelen, heb momenteel echt niets in de kast dat ik goed pas en ook nog leuk vind.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2010 14:33

Hoe donkerder de kleuren, hoe beter ze Jurian staan. Hij is heel lichtblond, en ik vind zwart geweldig. Voorlopig nog een shirt met lange mouwen eronder in een felle kleur.
Ik doe voor Jurian een spijkerjasje met bodywarmer voor de zomer. Maar bij Scapino hadden ze ook leuke zomerjassen. Verder heb ik niet echt gekeken. Zijn korte broeken van vorig jaar kunnen waarschijnlijk nog best, maat 74 allemaal, maar kort is kort, maakt niet uit als het iets korter valt dan vorig jaar. En hij is even mager gebleven volgens mij, dus dat gaat vast wel. Verder blijf ik van de spijkerbroeken, en die kunnen zomer- en winter wel.
Polo's vind ik ook stoer, die zag ik op de site van h en m ook leuke staan, misschien hebben ze daar leuke winterjassen?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 mar 2010 15:41

*Annette* schreef::mrgreen: Ik moest toch wel een beetje lachen... Waar maak jij je nu toch druk om Michielboy :roll:?? Ik draag zelf ook altijd een rok, als ik een leuke tegen kom in een winkel dan is die van mij, nouja niet alles wat ik leuk vind koop ik, en of die nu uit een refozaak komt of uit een winkel waar die tussen de broeken hing dat maakt mij echt niet uit. Ik zou zeggen kijk om je heen en zie wat de mensen aan hebben... Net zoals jou moeder/zus/buurmeisje/klasgenoot kleding draagt, dragen gereformeerde ook kleding. Al is het voor hun waarschijnlijk een rok... Enne er zijn heus wel gereformeerde die een string dragen hoor ;)!

idd hier in de buurt zijn geen eens refo winkels, en als ze er wel waren kocht ik er nog niet. Vreselijk duur, als ik het zeggen mag.....
Ik koop rokken en broeken waar ik ze maar zie.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 mar 2010 16:11

Lalage schreef:
Dippie schreef:
Jo'tje schreef:Ik heb vandaag m'n duurste underwear ooit gekocht. En dat ga ik nooit meer doen ook :D
Maargoed, het is erg mooi, dus voor de bruiloft vond ik dat het wel mocht :oops:

En hoe duur was dat dan wel niet? :wink:

Zo'n torselet kost wel wat, ik weet niet meer wat de mijne precies kostte. Het zit wel llekker. Enige nadeel is dat je het niet zelf aan kunt trekken, omdat er haakjes aan de achterkant zitten (althans bij die van mij wel).

Het kost wel wat inderdaad ;)
Ik heb er één van €30 gepast, maar die zat echt totaal niet lekker. Daarna een paar duurdere versies, en dat zat echt heerlijk!
Bovendien is het wel iets wat je vaker kunt dragen onder een mooie jurk of blouse o.i.d.
Nu maar hopen dat Marnix het ook wat vindt ;) Kan hij daarna helpen als ik het nog eens aan wil, haha.
pobody's nerfect

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 15 mar 2010 16:25

Funlover schreef:Hahaha wat een vraag.
Net of je als je een rok wilt kopen in een speciale afgezonderde gereformeerde winkel moet zijn.
Je kunt overal leuke rokken kopen tegenwoordig. Ze zijn harstikke hip en er zijn niet speciale gereformeerde rokken. We kopen gewoon de rokken uit de winkel waar iedereen komt en koopt.
Je draagt er onder wat je wil: maillot/legging/panty/kniekousen. String/Hipster/Slip whatever....

We zijn echt geen afgezonderde mensen hoor michielboy!
We vinden gewoon kleding net als de andere mensen mooi, en we houden ook gewoon van leuke dingen doen net als alle andere mensen. Volgens mij is jouw beeld van gereformeerde mensen vrij krom.....

ik wis eerst weinig over refos (hoewel mijn moeder uit een gereformeerd gezin komt)
maar ik ben wel gelovig opgevoed maar doe er verder niks mee en mn moeder en zussen dragen ook geen rokken.

Ik weet nog niet veel over refos mensen/meiden wat ze willen/mogen etc

en ik ben 14 dus ben drug bezig met alles aant uitzoeken :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2010 17:03

Jo'tje schreef:
Lalage schreef:
Dippie schreef:
En hoe duur was dat dan wel niet? :wink:

Zo'n torselet kost wel wat, ik weet niet meer wat de mijne precies kostte. Het zit wel llekker. Enige nadeel is dat je het niet zelf aan kunt trekken, omdat er haakjes aan de achterkant zitten (althans bij die van mij wel).

Het kost wel wat inderdaad ;)
Ik heb er één van €30 gepast, maar die zat echt totaal niet lekker. Daarna een paar duurdere versies, en dat zat echt heerlijk!
Bovendien is het wel iets wat je vaker kunt dragen onder een mooie jurk of blouse o.i.d.
Nu maar hopen dat Marnix het ook wat vindt ;) Kan hij daarna helpen als ik het nog eens aan wil, haha.

Haha... zal wel loslopen.... :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”