eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor kirsten » 24 mar 2009 16:42

Ik zie onze bruiloft wel als een super mooie dag. Ik kan begrijpen dat het niet DE mooiste dag van je leven hoeft te zijn (al kijk je alleen maar naar kinderen krijgen e.d.). Voor ons heeft het heel veel waarde om 'ja' tegen elkaar te zeggen met veel mensen om ons heen die van ons houden en dan ook de zegen van God over ons huwelijk te vragen. Wij zien het echt als startpunt van ons leven samen. Natuurlijk zijn we al samen en hebben we een relatie, maar dan mogen we man en vrouw zijn en ons leven samen delen. Dingen zoals het weer interesseert me daarentegen echt helemaal niets. Het zou fijn zijn als het mooi weer zou zijn, maar daar draait het niet om die dag.

Wij hebben met elkaar afgesproken dat wij wel zien in de huwelijksnacht zelf waar we zin in hebben. Ik ben absoluut niet van: In de huwelijksnacht moet het gebeuren want dat 'hoort' zo. Al zou het pas een paar weken later gebeuren (lijkt me overigens sterk), dan zou het nog prima zijn.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 24 mar 2009 16:50

Over die blaasontsteking: heel veel vrouwen (niet alleen vlak na het huwelijk!) hebben daar last van. Eigenlijk is het (in de meeste gevallen) heel gemakkelijk te voorkomen: namelijk door na de seks even naar het toilet te gaan.... misschien niet zo romantisch, maar voorkomt een hoop!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 24 mar 2009 16:55

Mmm... ik vond het juist heerlijk om na ons trouwen (vrijdags) op dinsdag 8 dagen naar Egypte te gaan. En daarna weer heerlijk echt thuiskomen. Even uitrusten, genieten van de zon en elkaar, leuke dingen doen samen en dan naar huis en er weer tegenaan. Had ook best nog langer willen blijven. Twas gewoon zo relax. Zaten in een all-inclusive hotel, alles geregeld, lekker weer, leuke excursies die daar ter plaatsen waren geregeld. Ja, wij kwamen echt tot rust.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 mar 2009 17:32

elvira (gast) schreef:Over die blaasontsteking: heel veel vrouwen (niet alleen vlak na het huwelijk!) hebben daar last van. Eigenlijk is het (in de meeste gevallen) heel gemakkelijk te voorkomen: namelijk door na de seks even naar het toilet te gaan.... misschien niet zo romantisch, maar voorkomt een hoop!

Idd!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mar 2009 19:37

Als je toch blaasontsteking hebt of je denkt dat het eraan komt, dan helpt Popurine erg goed. Dat zijn kruidencapsules van het merk Bloem.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2009 08:08

Ik vond onze trouwdag ook echt niet de mooiste dag van mn leven. Nu hadden wij ook alles binnen 3 mnd geregeld en waren beiden net met een nieuwe baan aan de andere kant van het land gestart. Ik vond onze trouwdag eigenlijk het keerpunt naar wat rust in onze levens. Het was wel gezellig enzo, maar zeker niet de mooiste dag van mn leven. Andere momenten samen vind ik veel bijzonderder. Na onze trouwdag zijn we een week vrij geweest, maar in die week hebben we nog geklusd in ons huis. Dat was ook nog helemaal ingericht.

En over mannen die geen vrij kunnen krijgen. Mijn man kan ook niet heel makkelijk minder werken en als hij een zitting heeft, zal hij toch ook echt moeten werken,ook al had hij vrijgepland. Ouderschapsverlof is onbespreekbaar. Theoretisch zou het afgedwongen kunnen worden, maar in de praktijk wordt het je dan heel moeilijk gemaakt.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 25 mar 2009 08:15

[quote="ajl"]Ouderschapsverlof is onbespreekbaar. Theoretisch zou het afgedwongen kunnen worden, maar in de praktijk wordt het je dan heel moeilijk gemaakt.[/quote]

Ja, stom is dat, hè? Wij werken gelukkig in een branche waar dat vrij gemakkelijk kan, maar ik hoor wel vaker verhalen dat het niet gemakkelijk is. Toch hoor ik ook vaak, dat het bespreekbaar maken, vaak heel goed wordt opgevat! Misschien dat veel mannen het gewoon niet aandurven, het met hun baas te bespreken? Vragen kan nooit kwaad!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2009 08:23

Nee dat is waar. Maar mijn man werkt in de advocatuur. Een collega van hem had het afgedwongen, maar is binnnen een half jaar een andere baan gaan zoeken. Mijn man zat nog in zn opleiding,dus met tijdelijk contract. Dan maak je het ook niet bespreekbaar. Nu heeft hij een vast contract, maar bespreekbaar maken heeft geen enkele zin. Het wordt wellicht toegestaan, maar je wordt op de werkvloer tegengewerkt. En degene die er het meest op tegen zijn,zijn toch de vrouwen,die bewust voor een carriëre gekozen hebben en niet voor kinderen. ( Ik denk vanuit het motto..ik heb er dingen voor opgegeven, dus jij ook)

Daarom heb ik er ook bewust voor gekozen om niet de advocatuur in te gaan, maar als jurist te werken. Wij wisten dat we graag kinderen wilden en 1 van ons moest daar een keuze in maken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 mar 2009 19:42

Dat ligt toch wel aan het advocatenkantoor waar je werkt, hoor... Bij ons op kantoor zijn er 2 collega's die parttime (gaan) werken om voor hun kinderen te zorgen en daar heeft niemand problemen mee.

(Maar goed, dit is toch geen issue de eerste dagen na je trouwen :mrgreen:)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2009 19:49

Waarschijnlijk is het parttime werken nog 4 dagen in de week. En vaak geen 8 uur per dag. Een vriendin van mij werkt op een christelijk advocatenkantoor in Utrecht en zelfs daar is het niet mogelijk om minder dan 4 dagen te werken. In eerste instantie werkte zij inderdaad 3 dagen, maar kreeg werk voor 5. Zij is snel weer 4 dagen gaan werken en 1 dag thuis.
Maar goed dat is offtopic

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 mar 2009 20:10

Het is inderdaad offtopic, maar ik zou zo snel niet weten waar het wel hoort (splitsing? nieuw topic "Werkende ouders" bijv.?), dus toch nog maar even hier een reactie. Eén collega gaat inderdaad na haar bevalling 4 dagen werken, de andere werkt 3 dagen op kantoor en 1 dag thuis. Da's ook een manier... zijn vrouw is trouwens ook advocaat, op een ander kantoor.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2009 20:17

Ik werk ook af en toe thuis als Hugo ziek is. Gewoon een hele stapel dossiers mee. Toch werkt het niet fijn, helemaal niet als hij wakker is ( en dat is hij natuurlijk steeds meer)Maar goed bij mijn man is het absoluut niet moglijk om zelfs 4 dagen te werken. Nu is het zijn doel om over een paar jaar bij de rechterlijke macht te gaan, dus dan kan hij 4 dagen werken ( en ik ook) Dan wil ik ws ook de advocatuur ingaan.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 mar 2009 20:19

Ah, mooie plannen! 'k Heb er ook wel eens over gedacht om ooit de overstap te maken, maar voorlopig heb ik het enorm naar mijn zin in de advocatuur. :)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 26 mar 2009 08:46

Ik werk momenteel ook in de advocatuur, en de vrouwelijke advocaten werken 3-3,5 dag als ze kinderen hebben. De mannen werken wel allemaal 5 dagen, maar ik weet niet of dat 'moet' of omdat ze dat zelf zo willen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 mar 2009 11:28

alries: heb je al foto's? :D :D :D of heb ik ze gemist? ](*,)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”