Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 okt 2008 11:22

Heb net de intake gehad voor het kdv. Hugo krijgt volgende week een wendag. Ik heb er nu al pijn in mn buik van om hem weg te brengen. Voor Hugo is het denk ik wel beter ( althans dat houd ik mijzelf voor). Hij is namelijk ook al wat eenkennig en is het liefst gewoon lekker thuis.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 okt 2008 12:03

vlinder schreef:
kwebbel schreef:En als je het zo bekijkt valt het idd wel mee, je krijgt geen kinderen om ze vervolgens weer weg te brengen naar het kdv om zo nodig te moeten werken.

In sommige gevallen kunnen vrouwen niet anders omdat het financieel anders niet op te brengen is...
Als moeder zorg je natuurlijk het liefst zelf voor je kinderen maar ook op het kdv zijn ze in goede handen.
mee eens! Maar zo bedoelde ik het niet :wink: mijn collega is net bevallen en werkt 40 uur voor het huis omdat ze het anders niet kunnen betalen. Kijk, zo lijkt het mij ook geen goed idee... Zo bedoelde ik het meer, ik doelde niet op jouw werken :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 okt 2008 12:30

wat een leuke foto's AG! vooral die van 2 dagen oud, wat een lief toetje heeft ze daar.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 okt 2008 13:10

Leuke foto's zijn er weer geplaatst!

Ik zou zelf mijn kind nooit naar een KDV brengen. Vaste oppas of gastouder vind ik dan weer wat anders, maar mijn max zou dan wel één dag zijn denk ik.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 okt 2008 13:13

Tips, adviezen aub!
Zoonlief weigert iedere vloeistof sinds zondag! Zodra je met een fles of beker in de buurt komt begint hij al de schreeuwen, doet zijn lippen stijf op slot en draait z'n hoofd weg. Urine zeer donkergeel en ruikt geconcentreerd. Ben gisteren naar het CB geweest waar ze zich geen zorgen erom maken (gebeurt wel vaker mevrouw) en hebben gezegd dat ik zijn eten maar lekker nat moet maken.
Maar ik wil gewoon dat hij wat drinkt, dit is toch niet goed!?! :shock:
Laatst gewijzigd door LauraC op 22 okt 2008 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 okt 2008 13:14

Danique is nog nooit naar een oppas geweest, buiten familie om dan.
En ze is niks verlegen, geeft iedereen kusjes, wil bij iedereen op schoot geeft handjes, en slaapt overal!
Het ligt ook wel aan het kind zelf, Danique is echt makkelijk, en speelt ook leuk met andere kinderen, dat ligt echt niet alleen aan een kdv of ppz ofiets.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 okt 2008 13:17

Nee heb je geen spuit dat je het in zijn mond kan spuiten?

Al de urine donker is is vaak een teken van blaasontsteking volgens mij?
Laatst gewijzigd door liefje op 22 okt 2008 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 okt 2008 13:21

liefje schreef:Danique is nog nooit naar een oppas geweest, buiten familie om dan.
En ze is niks verlegen, geeft iedereen kusjes, wil bij iedereen op schoot geeft handjes, en slaapt overal!
Het ligt ook wel aan het kind zelf, Danique is echt makkelijk, en speelt ook leuk met andere kinderen, dat ligt echt niet alleen aan een kdv of ppz ofiets.

Klopt! Wij zijn ook nooit naar een oppas enz geweest maar zijn nooit eenkennig geweest en sliepen ook overal.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 okt 2008 13:28

Aan een nat washandje laten sabbelen, een waterijsje? :shock:

Warm drinken misschien?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 okt 2008 13:28

Lastig Laura!
Ik zou inderdaad erg waterig eten geven.
Of brood in de melk dopen en dat geven.

Oh, dat natte washandje is ook wel een goed idee,
dat vind Ilona heerlijk.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 okt 2008 13:33

Nat washandje; herkenbaar. Timons meest favoriete badspeeltje :mrgreen:

Maarre... vervelend Laura! En wat heb je nou aan zulke praat van het cb :? Wil hij wel pap eten? Dan zou ik dat gewoon proberen denk ik.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 okt 2008 13:36

liefje schreef:
LauraC schreef:Tips, adviezen aub!
Zoonlief weigert iedere vloeistof sinds zondag! Zodra je met een fles of beker in de buurt komt begint hij al de schreeuwen, doet zijn lippen stijf op slot en draait z'n hoofd weg. Urine zeer donkergeel en ruikt geconcentreerd. Ben gisteren naar het CB geweest waar ze zich geen zorgen erom maken (gebeurt wel vaker mevrouw) en hebben gezegd dat ik zijn eten maar lekker nat moet maken.

Nee heb je geen spuit dat je het in zijn mond kan spuiten?

Al de urine donker is is vaak een teken van blaasontsteking volgens mij? :x

Hoeft niet, kan wel. Maar aangezien meneer dus weigert te drinken, zal het waarschijnlijk komen door een vocht tekort waardoor urine donkerder wordt.

Maar vervelend zeg Laura! Ik denk dat al heel veel tips voorbij zijn gekomen en ik hoop dat het gaat helpen. Anders zou ik als ik jou was nog een keer terug gaan naar het cb.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 okt 2008 13:38

LauraC schreef:Tips, adviezen aub!
kijk z'n urine maar na! Donkergeel, geconcentreerd is meestal blaasontsteking. Pas maar op dat ie niet uitdroogt. Ik denk dat hij veel pijn heeft bij z'n niertjes/blaas. Een blaasontsteking die niet overgaat / verholpen wordt mondt meestal uit in een nierbekkenontsteking.
Snel actie ondernemen Laura!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 okt 2008 13:41

Kwebbel wat loop je weer hard van stapel :lol:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 okt 2008 13:43

Z'n urine is zo donker, omdát hij niet (veel) drinkt. Lijkt mij tenminste.

Terug naar “Archief”