Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 05 jan 2009 22:50

Optimatus schreef:
Lovely schreef:Ja ja! Respectloos :!: Het zijn maar slachtoffers en iedere oorlog 'kost' slachtoffers zolang andere er maar door kunnen blijven leven.

Lieflijk, dat heeft niets met respectloosheid te maken, maar met de bittere realiteit. Ik zou ook liever gisteren al dan morgen pas eeuwige wereldvrede hebben, maar jij en ik weten dat dit niet voor overmorgen zal zijn.

Nee, het heeft te maken met debatteren op niveau zonder meteen de strijdbijl erbij te pakken, wat overigens een typische mannen oplossing is. Meer vrouwen in een dergelijke regering zouden daarom gewenst zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2009 22:55

Lovely schreef:
Optimatus schreef:
Lovely schreef:Ja ja! Respectloos :!: Het zijn maar slachtoffers en iedere oorlog 'kost' slachtoffers zolang andere er maar door kunnen blijven leven.

Lieflijk, dat heeft niets met respectloosheid te maken, maar met de bittere realiteit. Ik zou ook liever gisteren al dan morgen pas eeuwige wereldvrede hebben, maar jij en ik weten dat dit niet voor overmorgen zal zijn.

Nee, het heeft te maken met debatteren op niveau zonder meteen de strijdbijl erbij te pakken, wat overigens een typische mannen oplossing is. Meer vrouwen in een dergelijke regering zouden daarom gewenst zijn.

Volgens mij heeft een zekere mevrouw Livni in Israel een vrij hoge post (ministeresse van buitenlandse zaken) en daarmee een nogal grote invloed.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 05 jan 2009 23:05

Doordat de regering in Israël nog altijd wordt gedomineerd door mannen, zullen de vrouwen zich geen eigen loopbaantraject aanmeten waardoor zij geneigd zijn het mannelijke over te nemen wat in dit geval dus ook is gebeurt bij mevrouw Livni.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 05 jan 2009 23:38

elbert schreef:Het is jammer dat het van de kant van die 'normale' Palestijnen zo oorverdovend stil is. Als er een Palestijnse vredesbeweging van formaat zou zijn, zou vrede met Israel wel eens veel dichter bij kunnen zijn dan nu het geval is.

Hoe veel opties denk je werkelijk dat ze hebben? Stel je zelf even op een plaats waar je door de cowboys die je eigen volk runnen net zo makkelijk uit de schoenen geschoten wordt als ze denken dat je een tegenstander bent als de Israelis die van nature al schieten op demonstraties.

Deze mensen hebben nauwlijks te eten, de stroom kapt er regelmatig mee. Het is op sommige dagen onmogelijk om op je werk te komen met alle barricades. Je vrouw of kind is ziek de medicijnen zijn niet te krijgen. En de zoon van de buurvrouw is vorig jaar op straat dood geschoten door Israelische soldaten.

Het is de taak van de internationale gemeenschap om een stem voor die mensen te zijn. In ieder geval om een menselijk bestaan voor ze te eisen. In plaats daarvan wordt gesuggereerd dat palestijnen het blijkbaar wel prettig vinden zo. Dat Israel het slachtoffer is en niet de overtreder van 35 vn resoluties wat ze letterlijk oorlogs misdadigers maakt in de ogen van de internationale wet.

Wat denk je dat het daar is? Nederland met een verkeerde partij in het ministerie?

Ze willen wel. Ik las dat 70% van de Palestijnen direct vredes onderhandelingen wil ook al hebben ze er niet heel veel vertrouwen meer in. Exact datzelfde geldt overigens voor 70% van de israelische bevolking.

En dan zeg jij dat het jammer is dat de palestijnen niet wat harder hun mening over de situatie geven. Ik denk dat je de uitdaging van het geven van je mening in die situatie vanuit je westerse vrijheid toch wat onderschat. Dit is geen situatie die Palestijnen zelf kunnen oplossen. Zeker niet als israel in de tussen tijd gewoon doorgaat met op ze, de burger bevolking, te schieten.

Straks zeg je nog dat het de schuld van de burger bevolking is.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 05 jan 2009 23:43

@ Michael

Elbert en Optimatus zijn zeker de volgende tekst vergeten?

2. Leviticus 19:34 : Behandel vreemdelingen die bij jullie wonen als geboren Israëlieten. Heb hen lief als jezelf, want jullie zijn zelf vreemdelingen geweest in Egypte. Ik ben de HEER, jullie God.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 jan 2009 07:58

Lovely schreef:@ Michael

2. Leviticus 19:34 : Behandel vreemdelingen die bij jullie wonen als geboren Israëlieten. Heb hen lief als jezelf, want jullie zijn zelf vreemdelingen geweest in Egypte. Ik ben de HEER, jullie God.

Deze tekst gaat over vreemdelingen die de God van Israel aanbidden. Vreemdelingen die God niet aanbidden, moesten uit het land Israel verwijderd worden. Daarom ook de oorlogen die Jozua heeft gevoerd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 jan 2009 08:09

Michael schreef:
elbert schreef:Het is jammer dat het van de kant van die 'normale' Palestijnen zo oorverdovend stil is. Als er een Palestijnse vredesbeweging van formaat zou zijn, zou vrede met Israel wel eens veel dichter bij kunnen zijn dan nu het geval is.

Hoe veel opties denk je werkelijk dat ze hebben? Stel je zelf even op een plaats waar je door de cowboys die je eigen volk runnen net zo makkelijk uit de schoenen geschoten wordt als ze denken dat je een tegenstander bent als de Israelis die van nature al schieten op demonstraties.

Het laatste is een stuk genuanceerder dan je het nu voorstelt: op bepaalde incidenten na, is het het Israelische leger er niet om te doen om extra olie op het vuur te gooien door lukraak wat mensen neer te schieten. Het is wel zo dat Israel zich soms (niet altijd!) gedwongen ziet om hardhandig op te treden als ze aangevallen wordt. Over de omvang van die respons kun je het met ze oneens zijn (vandaar ook vaak termen als disproportionaliteit en dergelijke), maar volgens het internationaal recht kun je ze die respons niet verbieden. Want een land mag zelf bepalen hoe het zich verdedigt, zelfs al is dat niet altijd even verstandig en vallen er helaas burgerslachtoffers bij.
Het eerste geeft aan dat er dus weinig Palestijnen zijn die het tegen de cowboys (Hamas en consorten) op kunnen of willen nemen.
Wat ontbreekt is een democratische cultuur, waarin men vrij zijn mening kan uiten.

Michael schreef:Het is de taak van de internationale gemeenschap om een stem voor die mensen te zijn. In ieder geval om een menselijk bestaan voor ze te eisen. In plaats daarvan wordt gesuggereerd dat palestijnen het blijkbaar wel prettig vinden zo. Dat Israel het slachtoffer is en niet de overtreder van 35 vn resoluties wat ze letterlijk oorlogs misdadigers maakt in de ogen van de internationale wet.

Die 35 resoluties mag je dan van mij opnoemen, met de specifieke overtredingen erbij. Waarschijnlijk doel je op niet-bindende (!) resoluties van de algemene vergadering van de VN. Die worden gedomineerd door Arabische staten die zo hun eigen agenda hebben (de vernietiging van de staat Israel bijvoorbeeld). Als je kijkt naar de resoluties van de VN veiligheidsraad, wordt het al een stuk genuanceerder.

Veel palestijnen denken dat de gewapende strijd de oplossing van hun problemen is. Dat werkt al meer dan 60 jaar niet.
De internationale gemeenschap heeft in 1947 uitgedacht dat er 2 staten moesten zijn die in vrede samenleven. Israel heeft dat plan toen aanvaard, de Arabieren niet. Wat we nu zien, is daar nog steeds het gevolg van: slecht leiderschap aan de kant van de Arabieren.

Michael schreef:En dan zeg jij dat het jammer is dat de palestijnen niet wat harder hun mening over de situatie geven. Ik denk dat je de uitdaging van het geven van je mening in die situatie vanuit je westerse vrijheid toch wat onderschat. Dit is geen situatie die Palestijnen zelf kunnen oplossen.

Als ze het zelf niet kunnen, zal de internationale gemeenschap dat ook niet kunnen, zeker niet een organisatie als de VN die nog nooit een politiek probleem heeft opgelost. Wanneer de Palestijnen (dus ook Hamas) verzoend zijn met het bestaan van 2 staten die naast elkaar in vrede samenleven, is er veel mogelijk.

Michael schreef:Straks zeg je nog dat het de schuld van de burger bevolking is.

Deels is dat ook zo ja. De burgerbevolking hoort haar eigen leiders verantwoordelijk te houden voor hun daden. Daarom hoop ik dat de Palestijnen in gaan zien dat de gewapende strijd tegen Israel met als doel de vernietiging van die staat, een hopeloze zaak is die hen alleen maar verder de vernieling in helpt. En dat ze daaruit de conclusie gaan trekken dat de huidige Hamasleiding weg moet. Dat is hun binnenlandse aangelegenheid die ze zelf op moeten lossen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2009 12:37

Lovely schreef:Doordat de regering in Israël nog altijd wordt gedomineerd door mannen, zullen de vrouwen zich geen eigen loopbaantraject aanmeten waardoor zij geneigd zijn het mannelijke over te nemen wat in dit geval dus ook is gebeurt bij mevrouw Livni.

Waar zij dan uitzonderlijk goed in geslaagd is.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 06 jan 2009 13:20

elbert schreef:

Deze tekst gaat over vreemdelingen die de God van Israel aanbidden. Vreemdelingen die God niet aanbidden, moesten uit het land Israel verwijderd worden. Daarom ook de oorlogen die Jozua heeft gevoerd.

Het gaat hierbij niet om het feit wie het land behoort toe te komen of van wie het is. Er is een duidelijke verdeling gemaakt in 1948. Israël dient de Palestijnen haar deel terug te geven en de Palestijnen dienen op te houden met hun terroristische activiteiten en moeten zich als goed buurland te gedragen.

Voor de opkomst van zionistische bewegingen leefden de Palestijnen en Joden in vrede met elkaar op het grondgebied.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2009 13:23

Waar baseer jij dat op, die vreedzame coëxistentie?

Overigens, heb je ook een oplossing voor Jeruzalem, of splitsen wij deze stad gewoon weer in twee delen?

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 06 jan 2009 13:29

Of verder pak em beet elke tweede zin die Jezus sprak. :(

elbert schreef:Deze tekst gaat over vreemdelingen die de God van Israel aanbidden. Vreemdelingen die God niet aanbidden, moesten uit het land Israel verwijderd worden. Daarom ook de oorlogen die Jozua heeft gevoerd.

En wat denk je dat Moslims zijn? Aanbidders van de woeki woeki vogel? Die aanbidden ook natuurlijk de God van Israel. Of beter gezegd.. De God van Abraham.

Michael schreef:Die 35 resoluties mag je dan van mij opnoemen, met de specifieke overtredingen erbij.

http://uk.youtube.com/watch?v=ogxeTxD_kZ4
http://www.geocities.com/savepalestinen ... sgil3i.htm

Uiteraard een site die referenties geeft. Geen propaganda. De Wikipedia heeft ook duidelijke lijsten van resoluties tegen Israel. Deze site geeft duidelijk aan welke gebroken zijn en in welke resoluties ze gebroken verklaard zijn.

Waarschijnlijk doel je op niet-bindende (!) resoluties van de algemene vergadering van de VN.

Nee, dat zijn honderden overtredingen die ik niet eens genoemd heb. Ter vergelijking. Toen Irak 1 bindende resolutie verbrak werden ze direct aangevallen. Nog meer ter vergelijking: Palestijnen hebben geen enkele resolutie overtreden.

De internationale gemeenschap heeft in 1947 uitgedacht dat er 2 staten moesten zijn die in vrede samenleven. Israel heeft dat plan toen aanvaard, de Arabieren niet. Wat we nu zien, is daar nog steeds het gevolg van: slecht leiderschap aan de kant van de Arabieren.

Eh.. 2 staten? Waar is staat nummer 2 dan? Je hebt Israel, en uh... Door Israel bezet gebied. Slecht management bij de palestijnen is geen enkel excuus voor bezetting door Israel. Internationale wet is daar heel duidelijk over.

Als ze het zelf niet kunnen, zal de internationale gemeenschap dat ook niet kunnen, zeker niet een organisatie als de VN die nog nooit een politiek probleem heeft opgelost. Wanneer de Palestijnen (dus ook Hamas) verzoend zijn met het bestaan van 2 staten die naast elkaar in vrede samenleven, is er veel mogelijk.

Overtuig Palestijnen eens van de vreedzame intenties van Israel TERWIJL Israel aan het bombarderen is. Werkt niet he? Israel is de bezetter. Ze moeten volgens internationaal wet zichzelf terug trekken. De palestijnen een regering laten vormen naar eigen inzicht. En dan afhankelijk van het politieke klimaat hun grenzen beschermen of samen gaan werken. Bezetting is geen optie.. Bombarderen van burger doelen is geen optie. Dat zijn oorlogs misdaden. Eerst ophouden met het overtreden van de wet voordat je van palestijnen gaat eisen dat ze respect voor jouw land hebben.

Israels eis dat Hamas ophoudt met "terrorisme" voordat ze ophouden met de bezetting staat gelijk aan iemand met de kop onder water duwen en zeggen dat je er mee ophoudt als hij ophoudt met je nat te spetteren...

Deels is dat ook zo ja. De burgerbevolking hoort haar eigen leiders verantwoordelijk te houden voor hun daden.

Denk je dat dat werkelijk een optie is? De prioriteit van de burger in Gaza is overleven. Niet kritiek geven op de overheid. Het is ook niet een eeuwenlange traditie daar om kritiek op de overheid te geven. In ieder geval niet een traditie waar je oud van wordt.

Daarom hoop ik dat de Palestijnen in gaan zien dat de gewapende strijd tegen Israel met als doel de vernietiging van die staat, een hopeloze zaak is die hen alleen maar verder de vernieling in helpt. En dat ze daaruit de conclusie gaan trekken dat de huidige Hamasleiding weg moet. Dat is hun binnenlandse aangelegenheid die ze zelf op moeten lossen.

Het grootste deel van de palestijnen, 70% wil per direct vredes onderhandelingen. Dat had ik eerder al gezegd. Ze worden letterlijk dood geknepen daar in de ijzeren greep van Israel zonder voedsel of medicijnen. Dus NATUURLIJK willen ze per direct vrede. Ik snap niet dat je denkt dat ze de situatie wel mooi vinden. Je hebt een vrouw en een kind en je WIL dat mensen op ze schieten? Onzin....

De acties van Israel zorgen ervoor dat een te groot deel van de palestijnen dusdanig boos zijn dat dat vredes process geen kans krijgt. Je hebt maar een handje vol mannen met wapens nodig om dat te dwarsbomen. Je hebt een politie macht nodig om die mannen tegen te houden.. Israel bombardeert politie bureaus om het vredes process onmogelijk te maken. De bombardementen van de 26e waren gericht op precies die orde handhavende tak. Israel ontneemt palestijnen effectief de mogelijkheid om hun eigen orde op zaken te stellen.

De onmogelijkheid voor palestijnen om hun regering te beinvloeden. Om controle over hun leven te krijgen. Om zelf de terroristen die israel aanvallen aan te pakken is allemaal Israelisch ontwerp. Israel veroorzaakt de hamas aanvallen vrij direct. Net zoals israelisch/amerikaanse politiek uiteindelijk Hamas aan de macht heeft geholpen.

En wat staakt het vuren betreft. Voordat Hamas raketten begon te schieten op Israel was er een staakt het vuren. Israel maakte daarin wel een uitzondering voor een redelijk groot stuk land waar ze gewoon lekker door gingen met op boeren en burgers schieten. Israel brak het staakt het vuren dus per direct. Ondanks dat heeft Hamas dat staakt het vuren eenzijdig nog maanden vol gehouden. Ze braken het staakt het vuren pas begin november NADAT Israel de gaza strook met vliegtuigen aanviel en vijf mensen om zeep hielp. Pas toen begon Hamas met raketten te schieten en dat noemde israel het breken van het staakt het vuren wat tot de huidige bombardementen leidde.

De oplossing van het probleem is extreem simpel.. Israel moet zich aan de VN resoluties houden. Per direct de bezetting beeindigen en als ze pogingen doen om terroristische aanslagen tegen te houden moeten ze dat doen door echte terroristen neer te schieten. Niet door democratisch door het volk gekozen hamas leiders in hun huizen te bombarderen en de familie van die mensen tot menselijke schilden te bestempelen.

Je moet de regels van de internationale wet volgen. De hypocritie waarin een klein landje met maar een paar miljoen inwoners dusdanig de omgeving mag opstoken, als enige uitzondering wel chemische biologische en nucleaire wapens mag hebben. En ook gebruikt is gewoon vragen om ellende. Dat landje vervolgens de hand boven het hoofd houden alsof het de schuld van hun directe slachtoffers is is bijzonder kwalijk. Dit is niet mijn mening, dit is internationale wet waar Israel zelf ook aan onder geschikt is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2009 14:10

Het verdelingsplan van de Verenigde Naties is in 1947 door de Arabische leiders verworpen. Als dat was aanvaard, was er nu niets aan de hand geweest.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 jan 2009 14:23

Michael schreef:En wat denk je dat Moslims zijn? Aanbidders van de woeki woeki vogel? Die aanbidden ook natuurlijk de God van Israel. Of beter gezegd.. De God van Abraham.

Met aanbidders van dezelfde God, bedoel ik aanbidders die met de joden in de joodse tempel in Jeruzalem dezelfde God dienen volgens de Thora.
Dat zijn dus geen moslims.
Het gaat hier om concrete godsdienst, niet om een vaag idee van "islam en jodendom komen toch wel op hetzelfde neer".

Michael schreef:
elbert schreef:Die 35 resoluties mag je dan van mij opnoemen, met de specifieke overtredingen erbij.

http://uk.youtube.com/watch?v=ogxeTxD_kZ4
http://www.geocities.com/savepalestinen ... sgil3i.htm

Uiteraard een site die referenties geeft. Geen propaganda. De Wikipedia heeft ook duidelijke lijsten van resoluties tegen Israel. Deze site geeft duidelijk aan welke gebroken zijn en in welke resoluties ze gebroken verklaard zijn.

Hmm, moet ik een site die "savepalestinenow" in zijn url heeft, onbevooroordeeld noemen? Overigens ontken ik niet dat er resoluties zijn die Israel niet uitgevoerd heeft (zoals oproepen om uitgezette Palestijnen weer terug te nemen), maar zeg ik er wel bij dat de teneur van de meeste resoluties is dat er in overleg met de Palestijnen en de Arabische staten naar een oplossing wordt gezocht, waarbij die groepen/landen zelf ook verplichtingen hebben die men gemakshalve vaak vergeet, zoals het tegengaan van terreur.

Daarom is deze zin:
Michael schreef:Palestijnen hebben geen enkele resolutie overtreden.

aperte onzin. Ik verwijs hiervoor bijvoorbeeld naar resolutie 1850 van de veiligheidsraad (van afgelopen december!):

http://english.wafa.ps/?action=detail&id=12432

Daarin staat een verwijzing naar de RoadMap en de Annapolis overeenkomsten. Dat er van palestijnse kant nog minder iets aan gedaan wordt als van Israelische kant, is iets wat zonneklaar is: het ophouden van geweld is niet aan de orde geweest. In plaats daarvan is de terreur gewoon doorgegaan.

Of ook resolutie 1397 (zie ook 1515): http://www.state.gov/p/nea/rt/11134.htm

Daarin staat het volgende:
1. Demands immediate cessation of all acts of violence, including all acts of terror, provocation, incitement and destruction;

Dit lijkt me toch duidelijk iets dat niet door de Palestijnen wordt nageleefd.

Michael schreef:
elbert schreef:De internationale gemeenschap heeft in 1947 uitgedacht dat er 2 staten moesten zijn die in vrede samenleven. Israel heeft dat plan toen aanvaard, de Arabieren niet. Wat we nu zien, is daar nog steeds het gevolg van: slecht leiderschap aan de kant van de Arabieren.

Eh.. 2 staten? Waar is staat nummer 2 dan? Je hebt Israel, en uh... Door Israel bezet gebied. Slecht management bij de palestijnen is geen enkel excuus voor bezetting door Israel. Internationale wet is daar heel duidelijk over.

Staat nummer 2 had er kunnen zijn als die in 1947 door de Arabieren was uitgeroepen. Deze 2e staat is door de Arabieren, de Palestijnen incluis, altijd verworpen. In plaats daarvan werd er een vernietigingsoorlog tegen Israel gestart, die werd verloren. Daarbij werd wat we nu bezet gebied noemen, bezet door Jordanie en Egypte. Zij waren de bezetters tot 1967 toen Israel deze gebieden in bezit kreeg na de zesdaagse oorlog. Deze oorlog kwam er door een oorlogsdaad (het afsluiten van de golf van Tiran door Sadat), waardoor Israel het recht kreeg om zich daartegen te verdedigen.
Dat er tot lange tijd daarna niemand kwam die tot een vreedzaam vergelijk met Israel wilde komen over de bezette gebieden, is niet Israels schuld.
Daarnaast moet je bedenken dat er uiteindelijk wel een vredesproces kwam met de PLO, waarbij afspraken zijn gemaakt over een interimfase, die in feite (door gebrek aan voortgang in de onderhandelingen) nog steeds voortduurt. Dus mag Israel als bezetter nog steeds optreden in bezet gebied waar het de controle over heeft, ook tegen militanten.
O ja, Israel had zich helemaal teruggetrokken uit de Gazastrook, waarbij dat voor Hamas niet genoeg was. Ze willen ook Tel Aviv. Welnu, dat laatste kan dus niet.

Michael schreef:Het grootste deel van de palestijnen, 70% wil per direct vredes onderhandelingen. Dat had ik eerder al gezegd.

Opiniepeilingen doen er niet toe. Het gaat om verkiezingsuitslagen, waarbij Hamas de laatste verkiezingen heeft gewonnen. Dat betekent dat die meerderheid van 70% er dus gewoon niet is.

Michael schreef:Ze worden letterlijk dood geknepen daar in de ijzeren greep van Israel zonder voedsel of medicijnen. Dus NATUURLIJK willen ze per direct vrede. Ik snap niet dat je denkt dat ze de situatie wel mooi vinden. Je hebt een vrouw en een kind en je WIL dat mensen op ze schieten? Onzin....

De Palestijnen in de Gazastrook krijgen voedsel, medicijnen, gas en water van Israel. Zonder dat Israel daar van de Hamasleiding een cent voor krijgt. In plaats daarvan wordt er op Israel geschoten. Dat zijn de feiten.
Israel is Gaza trouwens ook liever kwijt dan rijk, zolang er maar niet vanuit Gaza op hen geschoten wordt. En daar zit het probleem.

Michael schreef:De oplossing van het probleem is extreem simpel.. Israel moet zich aan de VN resoluties houden. Per direct de bezetting beeindigen en als ze pogingen doen om terroristische aanslagen tegen te houden moeten ze dat doen door echte terroristen neer te schieten. Niet door democratisch door het volk gekozen hamas leiders in hun huizen te bombarderen en de familie van die mensen tot menselijke schilden te bestempelen.

Die democratisch gekozen hamas leiders geven opdracht aan anderen om doelen in Israel aan te vallen. Daardoor is er sprake van een oorlogssituatie met die leiders en hun volgelingen.
Israel heeft zich daarbij al helemaal teruggetrokken uit de Gazastrook. Er valt dan ook niet verder terug te trekken dan ze al hebben gedaan.
Dus de oplossing van het probleem is niet zo simpel als je stelt. Want in dat geval had er in 1948 al vrede moeten zijn.
Waarom was het er toen niet?
Om dezelfde reden als het er nu nog niet is: er is geen vredeswil bij de Palestijnen.
Laatst gewijzigd door elbert op 06 jan 2009 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 06 jan 2009 14:35

Optimatus schreef:Het verdelingsplan van de Verenigde Naties is in 1947 door de Arabische leiders verworpen. Als dat was aanvaard, was er nu niets aan de hand geweest.

Jeruzalem, de geliefde stad onder de Joden, Moslims, Christenen en uiteraard niet onbelangrijk – de toeristen. Van Jeruzalem wordt wat mij betreft een groot openlucht museum gemaakt. Jeruzalem is van niemand en moet voor iedereen toegankelijk zijn.

Vanaf de jaren 1948 begon de ellende in Israël Optimatus, waarbij we niet moeten vergeten dat er daarvoor ook wel eens heibel was, maar er werd over het algemeen in vrede geleefd. Toch is het nooit zo erg geweest als ná 1948 toen de zionistische bewegingen een sterkere positie kregen.

Hoezo moeten Arabieren het VN-verdelingsplan accepteren? Zij moesten maar gehoorzamen en mochten niets zeggen? Stel je eens voor dat Den Haag morgen beslist dat alle inwoners van Bergambacht mogen wonen op slechts nog maar een oppervlakte 15,09 km², de overige 20,09 km² daar komen ‘nieuwkomers’ –Arabieren te wonen. Dat terwijl jouw volk 9.583 inwoners kent en de Arabieren slechts op dat moment 5.000. Van jou wordt geen tegenspraak verwacht, enkel gehoorzaamheid? :lol:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2009 15:07

Lovely schreef:
Optimatus schreef:Het verdelingsplan van de Verenigde Naties is in 1947 door de Arabische leiders verworpen. Als dat was aanvaard, was er nu niets aan de hand geweest.

Jeruzalem, de geliefde stad onder de Joden, Moslims, Christenen en uiteraard niet onbelangrijk – de toeristen. Van Jeruzalem wordt wat mij betreft een groot openlucht museum gemaakt. Jeruzalem is van niemand en moet voor iedereen toegankelijk zijn.

Jeruzalem was conform het verdelingsplan onder internationaal toezicht komen te staan.

Lovely schreef:Vanaf de jaren 1948 begon de ellende in Israël Optimatus, waarbij we niet moeten vergeten dat er daarvoor ook wel eens heibel was, maar er werd over het algemeen in vrede geleefd. Toch is het nooit zo erg geweest als ná 1948 toen de zionistische bewegingen een sterkere positie kregen.

Hoezo moeten Arabieren het VN-verdelingsplan accepteren? Zij moesten maar gehoorzamen en mochten niets zeggen? Stel je eens voor dat Den Haag morgen beslist dat alle inwoners van Bergambacht mogen wonen op slechts nog maar een oppervlakte 15,09 km², de overige 20,09 km² daar komen ‘nieuwkomers’ –Arabieren te wonen. Dat terwijl jouw volk 9.583 inwoners kent en de Arabieren slechts op dat moment 5.000. Van jou wordt geen tegenspraak verwacht, enkel gehoorzaamheid? :lol:

En net stel je voor om Jeruzalem tot een openlucht museum te maken en dan mag er blijkbaar geen tegenspraak verwacht worden?

Vreemd.

Terug naar “Archief”