Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 mei 2008 20:21

daar gaat het ook helemaal niet om :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mei 2008 20:22

je bedoelt dat het met schalen gaat?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 mei 2008 20:25

nee, ik bedoelde dat het ons ook niet te doen is om meer loon, een duur huis en 2 mercedesen. We waren gewoon aan het vergelijken.

Al verdiende ik een miljoen per maand, de zeldzame, dankbare glimlach van sommige mensen is mij meer waard.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mei 2008 20:27

haha oke ik snap het :lol:. Nee daar gaat het inderdaad niet om ik vind gewoon vreemd dat de ene meer krijgt dan de ander. En wat jij zeg iemand zien lachen doet zoveel met mij! of een keer contact met een dementerende geweldig!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 mei 2008 22:25

Haai schreef:
Gerdien B. schreef:Hoe zit het bij degenen hier die ook in instellingen werken: mogen jullie de kleding regelen voor de bewoners?
Wij voorheen wel maar sinds kort niet meer. Nu blijkt dat het niet meer vergoed wordt door de AWBZ. Als er geen geld voor binnen komt, mag het ook niet uitgevoerd worden. Alleen... wat met de bewoners die niemand hebben om voor ze op pad te gaan? Daar schrik je nog van om hoeveel mensen dat gaat. Het gaat wel om de 1ste levenbehoefte van de mensen!
Stel dat wij wel op pad zouden gaan, dan moeten ze 22,50 per uur betalen en dan ook nog de vervoerskosten!

'k Ben benieuwd hoe dit bij jullie is geregeld.

Wij moesten (dat is dus wel een aantal jaar terug) dit altijd binnen een dienst inplannen. Dat een client de vervoerskosten moet betalen vind ik wel logisch eigenlijk.
Wij voorheen ook, maar nu dus niet meer.

Aangaande het loon:
Ik zie er genoeg die gewoon weg niet rond kunnen komen met het loon om mij heen. Denk aan de vaders die bij ons werken en dan ook nog een gezin moeten runnen, alleen staande moeders, die hebben het echt niet breedt met het zorgloontje.
Ik moet het ook meer van mijn ORT hebben en werk zo veel mogelijk 's avonds.

Het loon is zeker wel belangrijk, aangezien ik nooit en te nimmer en huis zal kunnen kopen met dit loon. Ik kan nu een simpel klein flatje huren en daar blijft het bij. Geen keus ook waar, want in buurt van mijn werk was het veelste duur. Nu moet ik verplicht dus een half uur rijden.

Je werkt in de zorg omdat je dat ligt en leuk vind, maar toch is een loon niet geheel onbelangrijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mei 2008 08:40

niet rond kunnen komen van 1 loon kan wel mijn ma doetdat al 14 jaar ze werkt als verpleegkundige en heeft er een man en 4 kinderen van onder houden
maar bij jullie zijn de huizen w l een stuk duurder

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 mei 2008 11:17

na 14 jaar is het loon ook wel wat hoger hoor liefie.En misschien is ze iets meer als verpleegkundige?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mei 2008 11:24

Idd, als kostwinner is het vervelend dat je eigenlijk in verhouding tot andere beroepen, weinig verdient.
Ik ben hier niet de kostwinner, dat is mijn wederhelft. Op zijn loon hebben we ons huis gekocht.
Op mijn loon zou dat ook kunnen, als ik 36 uur zou werken, maar is al moeilijker, omdat het van je brutoloon is, en de ORT wordt volgens mij niet meegerekend. Dan is het dus weer lastiger.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 mei 2008 12:57

hmm mijn vriend verdient iets van 15 euro in het uur en ik 8 euro.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mei 2008 13:20

MissF schreef:Idd, als kostwinner is het vervelend dat je eigenlijk in verhouding tot andere beroepen, weinig verdient.
Ik ben hier niet de kostwinner, dat is mijn wederhelft. Op zijn loon hebben we ons huis gekocht.
Op mijn loon zou dat ook kunnen, als ik 36 uur zou werken, maar is al moeilijker, omdat het van je brutoloon is, en de ORT wordt volgens mij niet meegerekend. Dan is het dus weer lastiger.

jij heb weleens gezegt in een topic hoeveel je man ongeveer verdient maar dat is echt niet wenig hoor. Zijn heel veel mannen/vrouwen die het met veel minder geld moeten doen.
ik weet niet hoeveel ik per uur verdien zou ik op mijn loonstrook moeten kijken maar ik weet wel dat ik deze maand loonsverhoging gehad heb :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 mei 2008 13:26

ik werk nu al 5 jaar in de thuiszorg en heb nog nooit loonsverhoging gehad.

:|

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mei 2008 13:28

ik sinds 5 maanden 2 keer :oops:

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 21 mei 2008 13:37

heb gisteren n beetje mn rug verpest geloof ik, patient met impulsdoorbraak met collega's fysiek begrenst en toen schoot er wat verkeerd :? kkan in elk geval vandaag al iets beter rechtoplopen, morgen weer werken dus dan moet het weer gaan...helaas kan je niet zo snel bij een fysio terecht...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mei 2008 13:39

dat is echt vervelend last van je rug :( Ik heb het nu sinds 5 jaar. Ik hoop dat je snel terecht kan en dat het helpt! sterkte ermee

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 mei 2008 21:17

liefie schreef:ik sinds 5 maanden 2 keer :oops:
ja haha ik had ook zoveel in 1 keer :shock: periodiek, loonsverhoging zowiso en straks weer met m'n verjaardag. Kassaaaaa....!! 8) $) :muhahaha: :schaterlach:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”