Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 okt 2008 23:47

en dat is nou gewoon gemeen!

krijg je daar ook nog oproepen voor? Hoe ouder je wordt hoe meer je "moet" komen opdraven? Heb nu oproep gehad voor uitstrijkje en pfffff eigenlijk zie ik er wel ff tegen op.

Riska

Berichtdoor Riska » 28 okt 2008 07:48

*Annet* schreef:en dat is nou gewoon gemeen!

krijg je daar ook nog oproepen voor? Hoe ouder je wordt hoe meer je "moet" komen opdraven? Heb nu oproep gehad voor uitstrijkje en pfffff eigenlijk zie ik er wel ff tegen op.

Toch wel doen hoor! Ik hoefde dat nooit - bij mij is mijn baarmoeder verwijderd toen ik 45 was... Maar het is een gevaarlijk soort kanker, dus is dat bevolkingsonderzoek alleen maar goed.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 10:53

Idd gisteren overgegeven en diarree :cry: s:|

Dus nu op de bank met een deken bijkomen, beschuitjes eten en slokjes water... Heb mijn kaak volgens mij een beetje geblesseerd met dat braken, daar komen zulke heftige krachten bij vrij.

Heb gelukkig nog nooit een colonscopie gehad, maar het lijkt mij ook geen pretje! En al die rommel drinken..

Ik ben nog geen 30, dus de eerste oproepen voor een bevolkinsonderzoek laten nog even op zich wachten :)

Riska

Berichtdoor Riska » 28 okt 2008 13:11

Heidebloem schreef:Ik ben nog geen 30, dus de eerste oproepen voor een bevolkingsonderzoek laten nog even op zich wachten

Nou, het moet eerst nog langs een heleboel schijven in "Den Haag", voor het ingevoerd wordt.
Als er in de familie darmkanker voorkomt, mag dat onderzoek veel en veel vroeger...

Beterschap!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 14:18

Ik doelde op het uitstrijkje :wink:

Riska

Berichtdoor Riska » 28 okt 2008 16:18

Heidebloem schreef:Ik doelde op het uitstrijkje :wink:

oke, ja dan duurt het nog even als je nog geen 30 bent! :wink:

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 okt 2008 16:43

ow mensen, verzuim het maken van een uitstrijkje alsjeblieft niet!!!! het is misschien een beetje genant maar wel een levens reddend onderzoek!

Riska

Berichtdoor Riska » 28 okt 2008 16:47

Lorijntje schreef:ow mensen, verzuim het maken van een uitstrijkje alsjeblieft niet!!!! het is misschien een beetje genant maar wel een levens reddend onderzoek!

Voor mij hoeft het dus niet meer. Ik heb een keer het borstonderzoek overgeslagen, maar daarna nooit meer.
Het uitstrijkje is zeker heel belangrijk.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 29 okt 2008 14:12

Vanmorgen toen ik toch bij de huisarts was gelijk over m'n maag gehad. Zolang ik niet zonder medicijnen kan, moet ik ze gewoon blijven innemen. De oorzaak word toch psychisch gezocht, heb nu doorverwijzing gehad voor een psycholoog en hopelijk gaan de maagklachten dan ook wat minder worden.

Vanmorgen kwam me broertje me wakker maken, het eerste wat die riep was, wat stinkt het op je kamer :oops:..... gelukkig slaap ik alleen want tis soms echt geen pretje :cry:.
Wat de toekomst brengen moge........

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 29 okt 2008 18:52

Gelukkig heb ik het ergste weer gehad, nog wel wat misselijk en buikpijn, maar niet meer ziek en geen gekots meer :D Heb er zo'nnnnnn hekel aan !
AfbeeldingAfbeelding

Riska

Berichtdoor Riska » 29 okt 2008 22:51

Heidebloem schreef:Gelukkig heb ik het ergste weer gehad, nog wel wat misselijk en buikpijn, maar niet meer ziek en geen gekots meer :D Heb er zo'nnnnnn hekel aan !

En spierpijn? Dat heb ik als ik zo'n voedselvergiftiging heb gehad.
Gelukkig dat het ergste voor je voorbij is...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 okt 2008 19:15

Spierpijn niet zozeer, eerder dat 'het' naar mijn hoofd stijgt. Weet niet zo goed wat, maar dan krijg ik kramp in mijn nek, een heet hoofd en het zweet wordt uit alle porieen geperst... :cry: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 nov 2008 00:24

Ik ga denk ik morgen maar naar de dokter...8 maanden geleden had ik 3 of 4 x in 2 weken tijd plotsteling heel felle buikpijn, en als ik dacht dat ik 'gek' werd van de pijn trok het weer weg, dit duurde in totaal misschien 5 minuten, maximaal, maar 't was altijd vrij heftig (vond ik) en daarna was ik ook helemaal uitgeteld...
Toen heb ik dus 8 maand geen last meer gehad, en opeens kreeg ik 2 weken geleden (stond bij een terminale bewoner aan bed...) opeens ook weer die 'rare' buikpijn en begon enorm te zweten, en inderdaad na 3 glazen water trok het langzaam weer weg, maar ik was weer uitgeteld, en m'n collega's hebben me toen ook naar huis gestuurd!
Nu was ik vanmiddag aan het werk, en opeens voelde ik het wéér, maar 'razend'snel kwam het 'aan' (normaal had ik eerst een half uur vage buikpijn, en dan kwam het langzaamaan steeds heftiger)
En ik voelde het dus erger worden, dus ik weer veel water drinken, mar het hielp totaal niet, en het werd nog érger dan de vorige keren,ik begon te draaien, en kon nog net naar toilet lopen, in 't halletje voor toilet ben ik op 1 of andere manier(weet zelf niet meer hoe) op de grond gaan zitten, en gelukkig zag een collega mij gaan, en die kwam dus snel achter me aan, toen ik eenmaal daar zat trok het weer heel langzaam weg,, maar volgens mijn collega raakte ik bijna buiten bewustzijn... :shock: , zij werkt al járen in de zorg, dus zij zal 't vast wel weten...
Toen het eenmaal over was knapte ik ook heel snel weer op, was nog wel heel erg moe, maar goed...
Dus ik heb maar besloten dat ik morgen maar wél naar de dokter ga...Hopen dat hij enig idee heeft wat 't is :?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 nov 2008 01:21

Heftig klinkt het wel. Sterkte.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 24 nov 2008 09:26

Inderdaad, gauw naar de dokter ermee! Sterkte!

Terug naar “Archief”