het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 apr 2008 18:21

Wat ik niet begrijp is waarom je borsten wel voor je man zijn en niet voor je eigen kind, wat jullie eigen vlees en bloed is om het zomaar te zeggen??? :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 apr 2008 19:18

haai: flessenvoeding is ook geen garantie voor doorslapen hoor! ik ken er genoeg in mijn omgeving die er ook tot drie maanden uitmoesten voor de fles. Doe mij an maar borst.. aankoppelen drinken en weer terugleggen.. ipv de hele nacht in de weer om een flesje klaar te maken!

hier bevalt het nog uitstekend, alleen savonds is julia vreselijk aan het bunkeren om de nacht door te komen!

ze snakt nu ook al weer naar wat, maar ze moet nog ff wachten, ze moet nl eerst in bad!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 apr 2008 19:23

Hier zijn de nachten nu dus even drama... Vannacht van 2-5 in de weer geweest, meneer wil drinken maar valt halverwege in slaap, wordt vervolgens na een uurtje weer wakker en heeft honger, waarna ik in slaap val terwijl hij er nog naast ligt etc etc... Ik ben nu dus maar begonnen om overdag echt om de 4 uur te voeden (Timon wilde nog weleens een halfuurtje langer doorslapen) en 's avonds een extra voeding, in de hoop dat ie dan pas rond 5 uur vannacht weer komt.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 apr 2008 19:37

Flesvoeding is zéker geen garantie voor doorslapen, nee! Onze jongste is nu ruim vijf maanden en helaas, helaas, komt ze nog (bijna) elke nacht...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 08 apr 2008 19:40

Het voordeel van flesvoeding is wel dat je er rijstebloem doorheen kan doen. En dat geeft wel een voller gevoel. Waardoor ze een lekkere nacht slapen( meestal)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 apr 2008 19:44

Juultje77 schreef:Het voordeel van flesvoeding is wel dat je er rijstebloem doorheen kan doen. En dat geeft wel een voller gevoel. Waardoor ze een lekkere nacht slapen( meestal)

ijstebloem kan ook door bv.. doe ik nl sinds gister, een halve theelepel per 100 cc

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 apr 2008 19:44

Ja, dat van die rijstebloem is wel waar ja. Jammer genoeg heeft ze allemaal allergien en daadoor mag ik sowieso tot een half jaar geen bijvoeding geven en ook geen rijstebloem. Misschien dat ze met die rijstebloem wel door zal slapen ja. Maar goed, nog even een maandje wachten, zucht, ik verlang wel weer naar die lekker doorslaap-nachten!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 apr 2008 19:49

Matteo krijgt vandaag al weer 10 maand borstvoeding....

wel heb ik nu besloten dat hij alleen nog krijgt als hij 's ochtends uit bed komt... en 's avonds voordat hij gaat slapen... verder bij zn brood en zo krijgt hij gewone melk en tussendoor wat sap of water.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 apr 2008 20:13

Merisja schreef:Ja, dat van die rijstebloem is wel waar ja. Jammer genoeg heeft ze allemaal allergien en daadoor mag ik sowieso tot een half jaar geen bijvoeding geven en ook geen rijstebloem. Misschien dat ze met die rijstebloem wel door zal slapen ja. Maar goed, nog even een maandje wachten, zucht, ik verlang wel weer naar die lekker doorslaap-nachten!

hoevaak komt ze nog in de nacht dan?

julia heeft nu om negen uur de laatste voeding gehad, dus ze is helemaal volgetankt, en nu komt ze om drie uur weer, als ze om tien uur heeft gehad komt ze om vier uur!

sinds een week is er de voeding van een uur eraf! wle lekker om doro te kunnen slapen, aan de andere kant blijft nu mijn was liggen en wordt ik wakker met ontzettend pijnlijke bumpers!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 apr 2008 20:33

Merisja schreef:Ja, dat van die rijstebloem is wel waar ja. Jammer genoeg heeft ze allemaal allergien en daadoor mag ik sowieso tot een half jaar geen bijvoeding geven en ook geen rijstebloem. Misschien dat ze met die rijstebloem wel door zal slapen ja. Maar goed, nog even een maandje wachten, zucht, ik verlang wel weer naar die lekker doorslaap-nachten!

Afbouwen. Dat werkt ook. Elke nacht iets minder in de fles doen. En als er 10 cc overschiet vervangen door water. En anders gewoon laten brullen. Als het kind verder goed op gewicht is, is dat geen probleem. Als een kind ouder is dan 4 maanden word de nachtvoeding een "gewoonte"en daar is heel moeilijk vanaf te komen. Anders vraag om hulp bij het cb.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 apr 2008 20:52

Bericht uit ander topic.
R34 schreef:Gaat het opeens over borstvoeding, (dan kan je bijna een apparte forum voor openen zoveel discussie en meningen zijn daarover.)

Zelf heb ik mijn kind 6 maanden borstvoeding gegeven. Het ging als een tierelier, afgezien van de regeldagen (wanneer er net wat te weinig melk is en je iets vaker moet voeden)
Als je er dan 's nachts uit moest, kind tegen je aan klaar!
Geen gedoe met eerst fles warm maken, kind huilen huilen huilen :mrgreen:
De natuurlijke manier lijkt me toch de meest logische, zo heeft God het toch gemaakt. Wanneer je te weinig melk hebt of om andere reden geen borstvoeding kan geven is het wel handig dat de fles bestaat.
Als je een dag weg ging, geen gezeul met flesjes en poeder enz. er is dan vaak wel 1 nadeel, om een pamper te verwisselen is vanalles geregeld. Maar om ergens rustig te gaan voeden.. tja dat moet je dan echt wel midden in het restaurant doen. (kan niet waar je de pampers verwisseld, want er zijn meer moeders/vaders met kinderen en er staat vaak geen stoel.) Ik kies er dan maar voor om aan het eind te gaan zitten achter of bij de muur waar het iets rustiger is. (als het een onrustige plek is wil het kind minder goed drinken)
Nu vraag je je misschien af waarom heb je dan niet langer borstvoeding gegeven, tja het begon een beetje op te raken en ik begon aan een andere baan en had geen zin om weer te gaan kolven. p:)q

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 apr 2008 12:34

paprikameisje2 schreef:

hoevaak komt ze nog in de nacht dan?

julia heeft nu om negen uur de laatste voeding gehad, dus ze is helemaal volgetankt, en nu komt ze om drie uur weer, als ze om tien uur heeft gehad komt ze om vier uur!

sinds een week is er de voeding van een uur eraf! wle lekker om doro te kunnen slapen, aan de andere kant blijft nu mijn was liggen en wordt ik wakker met ontzettend pijnlijke bumpers!

Ze krijgt 's avonds om 11 uur de laatste fles en dan is ze er vaak al weer tussen 4 en 5. 't Is tot nu toe nog maar 2 keer voorgekomen dat ze tot half 8 doorsliep en een weekje ofzo tot 7 uur. Ze kán het dus wel. Alhoewel, toen was ze ziek en had niet zo'n honger, dus misschien klopt dat ook weer niet helemaal... :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 apr 2008 12:45

toch al wel netjes, ze is ongeveer vijf maanden? uit je post op te merken?

julia hier is ook altij drond die tijd, maar vannacht heeft ze van negen tot zeven, al was ze ook heeel moe, ze had overdag maar weinig geslapen!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 apr 2008 13:11

Ze is ruim vijf maanden, ja. Maar goed, misschien ben ik ook wel een beetje verwend met de oudste; die is bijna twee maanden te vroeg geboren maar sliep al wel met acht weken door. Ik ging er eigenlijk van uit dat het nu ook wel zo zou zijn en tja, dan is het wel even afzien!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 apr 2008 13:22

wow dat is al snel! julia is drie weken tevroeg geboren, maar deze nacht is de eerste dat ze door heeft geslapen.

tot een week geleden kwam ze ook nog om half twee, dus dan was het negen uur, half twee, half vijf, half acht, pffff... zwaar.. maar nu gaat het dus wel.

kan je haar niet om elf uur meer geven?

Terug naar “Archief”