Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 nov 2008 12:47

Rienuku schreef:
ChupaChups schreef:Als je een vette huid hebt, móet je wel... :roll: Dus als je zo'n gave huid hebt dat alleen water volstaat, heel mooi. (maar er zitten wel altijd nog bacterien en vuil op ook al zie je het niet)
Maar dan nog...helemaal nooit geen zeep...
Ik ben ook niet van elke dag douchen hoor, wat iedereen doet geloof ik. Te hygienisch is niet goed.
Maar mensen vinden mij vies als ik zeg hooguit 2 keer per week te douchen.
Nooit zeep gebruiken vind ik persoonlijk viezer.

hehe... gelukkig nog iemand :D
Ik douche meestal 3 keer in de week... en was af en toe tussendoor...
Maar ik vind het sunt van het water om iedere dag te douchen... En volgens mij is het ook niet echt nodig...
ik vind het wel nodig, zeker in het beroep wat ik doe waar ik elke te maken heb met mensen die wel eens overgeven, lekker onder de poep zitten enzo. En aangezien we in burger gekleed moeten, vind ik het wel nodig om mij te douchen. Als ik vrij heb douche ik meestal niet, maar was ik mezelf.
Is dat psygisch? Een beetje misschien, maar ik voel mij echt wel vies als ik mij na een dag werk niet douche. Tenslotte kom je met allerlei vieze dingen in aanraking.
Bovendien zweet ik snel, dus als ik dan weer thuis kom en er komt iemand langs vind ik het niet zo fris om dan lekker met stinkende / vieze kleding rond te lopen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 09 nov 2008 20:52

Dat snap ik wel, als ik veel 'vieze' klusjes gedaan heb ga ik ook gerust een extra keertje. En als ik op mijn werk instrumenten was oid, dan gaan de kleren van die dag zowiezo de wasmand in.
AfbeeldingAfbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 09 nov 2008 21:44

Een lijflucht? Volgens mij begin je pas te ruiken als je tenminste 2 weken niet gedouched hebt....
Dat kan echt niet na 4 dagen hoor.
Maar tis net wat je onder een lijflucht verstaat natuurlijk. Als je naar zweet ruikt is dat nog geen lijflucht.
Ik weet wel hoe het ruikt want heb ook in de zorg gezeten en dan kom je van alles tegen. En dat zijn dan voornamelijk verwaarloosde mensen die zo'n lucht om zich heen hebben. Als je dat al na 3 dagen (zonder te wassen) bij jezelf merkt dan gaat er iets niet goed denk ik :wink:

Als je je haar met alleen water wast wordt het juist vet lijkt mij? (l Scatie)
En van elke dag wassen wordt het haar zo droog, dat gaat er ook niet mooier op worden, in mijn geval dan :mrgreen:
Grappig om te lezen dat iedereen het weer anders doet.
Laatst gewijzigd door ChupaChups op 09 nov 2008 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 09 nov 2008 21:46

ging niet goed :o

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 09 nov 2008 22:02

Ik douche ook gewoon 2 keer in de week en dan nog bij zwemmen. Dus eigenlijk 3. En altijd met shampoo en cremespoeling.
Heb nu laatst net mijn haar laten knippen en moet nu echt direct na haar wassen schuim in doen anders wil het later in geen enkel model meer zitten.
Leef je droom.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 09 nov 2008 22:08

Klopt ja, als je haar zo opdroogt zonder iets mee te doen zit het echt vreemd, bij mij :wink:
Dus mijn haar was ik liever 's ochtends, dan kan ik het fohnen of iets.

Gaan jullie vaak naar de kapper? Om de 2 maanden puntjes eraf oid?
Ik ga denk ik 3 keer per jaar...heb het toch meestal halflang, dusja dan moet je niet te vaak knippen he :lol:
Eigenlijk heb ik niet echt last van dooie punten dus dan geeft het ook niet.
Meestal even een stukje eraf en heel soms een kleurspoeling.
Ben benieuwd wat jullie zoal doen qua haar !!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 nov 2008 22:31

ik ga 2 keer per jaar naar de kapper en soms red ik dat nog niet niet eens :lol:
Hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het daarna steeds vet wordt. Ik doe het daarom niet vaker dan 2 keer per week.

Na het wassen mousse in mijn haar en verder doe ik er niets mee. Zelfs uit borstelen doe ik maar af en toe en zeker niet dagelijks.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 09 nov 2008 22:32

Vorig jaar heb ik het een keer geverfd en dus 3 maanden later een keer om bij te verven en daarna weer 2 maanden omdat vlak voor naar school weer was en dan niet zoveel tijd meer voor had.
Nu verf ik het niet meer bij laat ik het uitgroeien en ga ik heen als ik zin heb. Vorige week dan en denk nu dat het over 4 maanden of langer weer wordt. Gewoon als ik helemaal niets meer kan met mijn haar of het zat ben.
Leef je droom.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 nov 2008 23:10

Ik ga om de twee maanden ofzo naar de kapper, kost hier toch maar 3 euro en da's dan incl. fooi :)
Anders gaat het in m'n ogen hangen, dat vind ik heel irritant en aangezien ik ook allemaal kruinen hebt gaat dat ook een beetje raar staan als het langer wordt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 nov 2008 23:18

Saskia schreef:Ik ga om de twee maanden ofzo naar de kapper, kost hier toch maar 3 euro en da's dan incl. fooi :)
Anders gaat het in m'n ogen hangen, dat vind ik heel irritant en aangezien ik ook allemaal kruinen hebt gaat dat ook een beetje raar staan als het langer wordt.

Ik ging ook elke keer als we in Roemenie waren naar de kapper. Goedkoop en goed. Voor haar was het een super inkomen wat wij betaalden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 10 nov 2008 09:30

Ik ga iedere 6 tot 8 weken. Als ik langer wacht gaat m'n haar heel zwaar worden en daardoor raar vallen. Ik laat het dan gewoon bijknippen en uitdunnen.
Maar ik ben wel iedere keer een vermogen kwijt...tenminste, dat vind ik dan. € 20,- per keer. Dus meestal stel ik het zo lang mogelijk uit.
Verder heb ik eigenlijk wel zin in een coupe soleil ofzo, want ik vind dat mn haar veel te donker wordt :roll: :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 nov 2008 09:46

Ik ga als ik opeens zin heb, en mijn haar niet meer wil.
Soms is dat eens in de 8 weken, soms maar eens in de 4 maanden. De hormoontjes doen nu goed hun werk, en het zit nog steeds heel mooi. Ik heb een nogal makkelijk kapsel. Het model groeit er dan wel uit, maar het zit nog steeds best goed. Dan vind ik die 25 euro echt te veel die ik bij de kapper moet betalen.
Soms ben ik mijn haar opeens helemaal zat, en maak dan een afspraak voor meteen die middag en laat het weer lekker kort knippen. Het groeit vanzelf wel weer, denk ik dan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 10 nov 2008 09:47

Ik ga meestal 1 x per 7 weken naar de kapper. Als ik langer wacht zit het niet meer, vind ik.
Het kost bij ons 14,50 dus dat vind ik wel meevallen.
Imke gaat 1x per jaar om dode punten te knippen. En Margot wilde ook lang haar, dus die komen niet vaak bij de kapper.
Kan ik wat vaker :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 nov 2008 09:57

Volgens mij zijn er ook wel goedkopere kappers idd. Maar dan ben ik wel weer zo kritisch dat het model ook wel moet zijn zoals ik wil, áls ik dan naar de kapper ga.

Ik doe trouwens elke dag mousse in mijn haar (altijd van Andrelon), en veel te dure haarlak. Maar al die haarlakken van strong en extra strong zijn funest voor mensen met dunner haar. Volgens de kapper is strong en extra stronge haarlak sowieso nooit goed, daar zakt het vaak alleen maar van uit. Dus koop ik maar dure, zo licht mogelijke, en dan zit mijn haar echt goed.
Mijn man moet elke 5 of 6 weken naar de kapper, dat groeit zo gigantisch snel. Die gaat altijd gewoon bij een vriendin, die knipt voor een tientje.

Vervelend he, al dat haar van ons :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 nov 2008 10:07

M'n moeder knipt m'n haar.. Eens in het jaar ofzo.
En ik knip 't haar van m'n man. Ik doe altijd maar wat. :biggrin:
Maar vind het resultaat altijd wel aardig, hehe.

Terug naar “Archief”