belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 feb 2008 16:17

Evelien schreef:Net wat je zegt, Communicatie is heel belangrijk!

In het begin vondt ik het nogal lastig, maar naar mate je steeds vaker met elkaar praat etc... dan gaat het steeds beter.
ik vind het nu juist wat lastiger :lol: in onze verkeringstijd bleven we praten tot een uur of half3 's nachts, nu doen we dat niet meer zo vaak omdat je allebei druk bent de hele dag, ik ga vroeger naar bed, 's avonds zet je de tv aan of computer, ondertussen vragen: "Hoe was je dag?" en that's it.. best wel jammer :? we proberen zoveel mogelijk te praten maar soms lukt het niet (of geen zin 8) )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 feb 2008 19:23

Dat is wel herkenbaar Kwebbel. Toen wij verkering hadden besteedden we de tijd die we samen hadden ook echt aan elkaar. Nu doe je ook je 'gewone' dingen, zoals computeren, boekje lezen, waar de ander bij is. Je bent nu veel samen maar maakt niet echt meer tijd voor elkaar. tenminste, minder...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 feb 2008 20:44

parkiet schreef:Dat is wel herkenbaar Kwebbel. Toen wij verkering hadden besteedden we de tijd die we samen hadden ook echt aan elkaar. Nu doe je ook je 'gewone' dingen, zoals computeren, boekje lezen, waar de ander bij is. Je bent nu veel samen maar maakt niet echt meer tijd voor elkaar. tenminste, minder...
grappig dat het herkent wordt :lol: natuurlijk ben je ook samen, maar je zit gewoon enzo.. gewoon tv kijken, boekje lezen, laptoppen enz....... daardoor ben je geneigd gewoon over het dagelijkse te praten enzo...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 feb 2008 21:07

Als je een relatie hebt en je bent een weekend bij elkaar moet je toch ook gewoon even lekker een boek kunnen lezen als je daar zin in hebt? Het belangrijkste is denk ik gewoon dat je elkaar respecteert en wel wat belangrijke overtuigingen betreft redelijk op een lijn zit. En dat je gewoon veel lol kunt maken samen :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 feb 2008 21:46

rafaell schreef:Als je een relatie hebt en je bent een weekend bij elkaar moet je toch ook gewoon even lekker een boek kunnen lezen als je daar zin in hebt? Het belangrijkste is denk ik gewoon dat je elkaar respecteert en wel wat belangrijke overtuigingen betreft redelijk op een lijn zit. En dat je gewoon veel lol kunt maken samen :)

tuuuurlijk!!! het is echt niet alleen maar praten praten praten......

Door dingen samen te doen en dingen te gaan ondernemen leer je elkaar veel beter kennen! (tenminste zo ervaar ik het)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 feb 2008 02:37

mn vriend/man moet vooral echt mn maatje zijn. En dat is iemand waarmee ik echt álles kan delen. Van beide kanten het vertrouwen en het geloof in elkaar.
Ik geloof niet dat er "veel" zijn waarmee je zo'n klik hebt, vaak heb je wel een klik met iemand maar lang niet op alle gebieden.

Misschien is het te idealistisch maar ik weet zeker dat het zo kan :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 feb 2008 08:28

tip voor kwebbel en anderen: ga af en toe eens samen wandelen in het bos ofzo, dan kan je goed praten.
Wij praten trouwens ook 's avonds in bed altijd nog even, voordat ik ga slapen. En daarna gaat Borkdude weer naar de huiskamer, want hij heeft een heel ander ritme dan ik ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 feb 2008 20:40

Idd, wij wandelen zeker 2 keer per week langs de Rijn, meestal half uur of drie kwartier.
En wij drinken sowieso, als we 's avonds thuis zijn, samen koffie, zonder tv of computer aan. Dat werkt ook erg goed. Sowieso gaat de tv alleen aan voor programma's die we echt heel graag willen zien, en als we nog niet hebben gepraat samen over de afgelopen dag, dan gaattie ook echt niet aan. Misschien is het alleen zo bij kortgetrouwden, maar ik vind het heel veel waard, en hoop het er altijd zo in te houden :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 feb 2008 21:12

Wat ik heel belangrijk vind is dat je jezelf kunt zijn bij de ander, dat je de tijd neemt voor mekaar (wandelen werkt inderdaad uitstekend), dat je interesse toont in mekaars bezigheden, dat je de ander veel liefde geeft.
Bij ons is het misschien ook wel heel makkelijk want mijn man werkt gewoon thuis :D dus wij zien mekaar veel, want ik werk ook thuis.
Dus dan praat je regelmatig gezellig met mekaar.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 25 feb 2008 21:14

Tuinfluiter schreef:Wat ik heel belangrijk vind is dat je jezelf kunt zijn bij de ander, dat je de tijd neemt voor mekaar (wandelen werkt inderdaad uitstekend), dat je interesse toont in mekaars bezigheden, dat je de ander veel liefde geeft.
Bij ons is het misschien ook wel heel makkelijk want mijn man werkt gewoon thuis :D dus wij zien mekaar veel, want ik werk ook thuis.
Dus dan praat je regelmatig gezellig met mekaar.

Je hebt echt helemaal gelijk hoor! Alleen is het elkaar inplaats van mekaar gewoon even voor jezelf.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 feb 2008 21:22

Je hebt echt helemaal gelijk hoor! Alleen is het elkaar inplaats van mekaar gewoon even voor jezelf.[/quote]

Jij hebt ook gelijk.
Mijn nederlands is niet zo geweldig hoor :oops:

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 25 feb 2008 21:40

Tuinfluiter schreef:Je hebt echt helemaal gelijk hoor! Alleen is het elkaar inplaats van mekaar gewoon even voor jezelf.

Jij hebt ook gelijk.
Mijn nederlands is niet zo geweldig hoor :oops:[/quote]

Boeie joh, iedereen snapt wat je bedoelt. Maar ik zag het een paar keer zo staan, beetje vervelend als je het onbewust fout blijft doen. Vandaar.

Waar het om ging is dat ik me in je post goed kan vinden!
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 26 feb 2008 16:10

Tuinfluiter schreef:Wat ik heel belangrijk vind is dat je jezelf kunt zijn bij de ander, dat je de tijd neemt voor mekaar (wandelen werkt inderdaad uitstekend).

Wandelen niet alleen hoor. Ook als je een behoorlijk eindje moet rijden met de auto naar familie bijv kun je deze tijd goed en nuttig volpraten. Wel knus zo samen in een koekblikje (:)8 :wink:
Stap voor stap, weer een stapje verder.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 feb 2008 20:23

keessie schreef:
Tuinfluiter schreef:Wat ik heel belangrijk vind is dat je jezelf kunt zijn bij de ander, dat je de tijd neemt voor mekaar (wandelen werkt inderdaad uitstekend).

Wandelen niet alleen hoor. Ook als je een behoorlijk eindje moet rijden met de auto naar familie bijv kun je deze tijd goed en nuttig volpraten. Wel knus zo samen in een koekblikje (:)8 :wink:

Ghe, wij zaten samen altijd volmondig neerlandstalige hits mee te blèren.. :mrgreen:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 feb 2008 20:33

Praten! En uitpraten.

Dus niet dat als ik om 10 uur het bed uit kom en naar dorp wil (wat we afgesproken hadden) dat hij gaat lopen roepen om een peuk (niet van lief, mag ik een peuk van jou, maar bonk, bonk, PEUK!) en as ik die niet kom brengen zegt hij, je neemt de bus maar en dan tot 12 uur in bed blijft liggen. En dat ik vervolgens ook bijna de bus pak.

Het is overigens best moeilijk om als je veel bij elkaar bent nog te praten. Als je tv zit te kijken ofzo. Daarom kiezen mijn vriend en ik er voor om toch regelmatig uit eten te gaan, een flink eind wandelen, dat soort dingen, dan word je een soort gedwongen om te praten. Mijn ervaring is dat dat beter gesprekken zijn dan dat je onderuit op de bank tv zit te kijken en ikd enk dat uit eten gaan e.d. ook heel belangrijk blijft als je samen in 1 huis woont.

Terug naar “Archief”