De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 13 jun 2006 14:24

geweldig sela! :D
PaSaP Hoogh!!

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 13 jun 2006 14:33

lieff!! :D
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 13 jun 2006 16:04

Cool Sela!!!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 13 jun 2006 19:39

Hier ook weer wat nieuwe foto's van Timo :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week dinsdag is hij alweer 3 maanden!!
a.s donderdag moet ik met hem naar het CB voor zijn 1e inenting.
Ik heb al Tujababy in huis gehaald ( van VSM) en dat krijgt hij nu, het schijnt dat ze dan minder last hebben van de inenting dus ik ben benieuwd.
Timo zit nog steeds op de 150 cc en drinkt nu 5 flessen per dag.
En s'nachts slaapt hij lekker door!!! :D ( dat deed hij met 10 weken)
Dat is dus wel erg lekker 8)
Verder ben ik erg benieuwd hoeveel hij is aangekomen en hoe lang hij is.
Wel kan hij nu eindelijk maat 62 van kleding aan ( sinds 2 weken)
Dat is wel leuk weer want op een gegeven moment ben je die 1e pakjes wel zat :mrgreen:

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 13 jun 2006 19:41

gave foto's Vlinder!!!!! :D :D 8) ik kom na de vakantie snel weer langs hoe het met ons lief ventje is 8)
Afbeelding

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 13 jun 2006 19:42

gezellig :mrgreen: ik kijk er nu al naar uit :wink: \:D/

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 13 jun 2006 22:01

wat een lachebekkie :D :mrgreen:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 jun 2006 22:14

kijk je een paar dagen niet, zijn er meteen een heleboel leuke foto"s geplaatst :D
lieve kindjes allemaal en er zijn zelfs muzikale bij :lol:

@vlinder, Christiaan, kon ook pas heel laat maat 62 aan, maar 68 past hem nu prima (hij is nu 6 maanden, op een paar dagen na). Dus ook kleine jongetjes worden groot :mrgreen: ik moet maandag naar het cb, heb er heel veel zin in ben dan 9 weken niet geweest. Das erg lang geleden vind ik.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jun 2006 05:38

rosekapje schreef:ik moet maandag naar het cb, heb er heel veel zin in ben dan 9 weken niet geweest. Das erg lang geleden vind ik.

Wat vind jij leuk aan CB? Ben vorige week geweest, zat er een "nieuwe" wijkverpleegster. Al zo oud als Methusalem en dat mens zat toch druk te doen, vreselijk. Ze deed net of het mijn eerste kind was. Of ik haar wel vitamine D gaf (vergeet ik heel vaak) moest ik het maar bij de ontbijtspullen zetten, dan dacht ik er wel aan. Nou, Caroline krijgt met haar 4 maanden alleen nog maar borstvoeding, eet nog geen boterham. Of ik zelf wel vitamines nam, nou nee, eigenlijk niet. Dat moest wel volgens haar. Ze duimt heel veel, moest ik er op letten geen voedingen over te slaan omdat ze zoet was met haar duim. Als haar broers buiten spelen roep ik ze toch ook voor het eten, ook al zijn ze nog zoet? En ik mocht haar niet alleen laten liggen want dan kon ze van bijv. de tafel rollen. Hallo zeg, het is mijn vierde kind hoor. Beetje terloopse opmerkingen over de grote kinderrijke gezinnen hier in het dorp. Dat dat "moest". Ik had er mijn buik helemaal van vol.

Vind het zo betuttelend allemaal. Vorige keer vond de CB arts dat Caroline niet goed genoeg gegroeid was. Ze was bij de geboorte al klein, dus blijft op de onderste lijn. Ze is tevreden, dus wat wil ik nog meer?

Als je wilt weten of je kind gegroeid is kun je altijd op maandag keer komen wegen, is dat bij jouw ook niet, Rosekapje? Als je erg benieuwd bent hoe goed hij gegroeid is, is dat misschien wat.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 14 jun 2006 06:28

Ach sommige mensen Annet. Maar wel lastig! Laten die mensen gewoon hun werk doen en idd beetje nadenken.

Wat is Timo toch een schatje Vlinder, dat vrolijke koppie met dat lachje :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 jun 2006 10:17

@ Annet , ik noem het ook vaak het consternatiebureau omdat je altijd van die figuren daar hebt zitten die het allemaal beter weten.
Toen ik met Timo de 1e keer ging deed ze ook net alsof het mijn 1e was, dus ik zei nou het is mijn 3e hoor dus weet heus wel hoe of wat.
De 3e??!!! die ogen rolde zowat uit haar oogkassen :lol:
En het is inderdaad onzin wbt die groeilijnen, dat zouden ze moeten afschaffen!!
Altijd dat gezeur van : oh hij is te licht of oh hij zit boven het gemiddelde ( Timo zit trouwens mooi op de middelste lijn )

Merel ( mijn 2e) zat ( en zit) altijd op de onderste lijn, daar kreeg ik vaak gezeur over, maar ja wat kon ik er aan doen.
Ze was tevreden met wat ze kreeg en wilde voor een jaar geen vast voedsel, ze had een soort van wurgreflex dus alles wat dikker was dan melk dan begon ze te kokhalsen en kwam het eruit.
Ze is nu bijna 4 en nog maar 13 kilo.
Ze is wel vaak ziek ja en heeft weinig weerstand maar wat kan ik daar verder aan doen??
Alle vitamines krijgt ze en ze eet gezond dus...
Maar ik laat ze nu maar lekker zeuren daar op het CB , ik ga gewoon op mijn eigen gevoel af en dan is het goed! :wink:
Ik ben wel heel benieuwd hoe zwaar en lang Timo nu is :roll:

@ funlover, Dank je :mrgreen: een lachebekkie is het zeker en hij gaat steeds meer op zijn grote broer lijken.
Grappig eigenlijk want toen hij net geboren was leek hij er totaal niet op maar nu hij ouder word krijgt hij steeds meer trekken van hem :)

@ Rosekapje, kleine jongetjes worden zeker groot :lol: mijn dochtertje kon ook pas met 3 maanden in mt 62 , toen ze 6 maanden was zat ze nog in 62, toen vond ik het wel minder leuk want dan dragen ze zolang hetzelfde.
En je ziet al die leuke kleertjes in de kast hangen die je allemaal gekregen hebt en dan wil je dat ook weer zo snel mogelijk aandoen bij ze :lol:
Ze zit nu in maat 104 , en dat terwijl mijn oudste toen al in mt 110/116 zat
Maar het is en blijft gewoon een tenger fijn meisje.
Ik ben wel benieuwd hoe Timo gaat worden :roll:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 jun 2006 10:19

Johan81 schreef:wat een lachebekkie :D :mrgreen:

Ja dat is ie zeker :mrgreen: 8)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 14 jun 2006 10:48

Ik heb geen problemen meer met het CB sinds ik alleen maar luister naar de nuttige info (lengte, gewicht) en de rest gewoon 'block' :mrgreen:

Over kleding gesproken; mijn jochie was met 7.5 maand 78 cm en zat dus al in maat 80 ! Hij past dus niet meer op de groeicurve, maar ja wat moet je daar als CB over zeggen he? Dus kijken ze vooral met verbazing :P

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 14 jun 2006 20:18

En het is inderdaad onzin wbt die groeilijnen, dat zouden ze moeten afschaffen!!
Altijd dat gezeur van : oh hij is te licht of oh hij zit boven het gemiddelde ( Timo zit trouwens mooi op de middelste lijn )

nou nou, ze doen daar niet veel goed. Dan ga je toch niet? Het is toch niet verplicht ofzo?

enne.. volgens mij zou je het ook gek vinden als je wel zouden wegen en meten en niet zouden weten wat er normaal zwaar of te klein is voor jouw kindje....

die lijnen zijn erg belangrijk, veel kinderziektes (mn stofwisselingsziektes) worden als eerste duidelijk door een afbuigende groeilijn. Dan moet er verder onderzoek plaatsvinden, want dat hoort niet. Jouw kindjes hebben allemaal hun eigen lijntje, mooi toch!

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 15 jun 2006 09:08

Nou tweetietwee, ze doen op het CB bij ons ook wel vaak overdreven hoor. Ik noem het ook altijd het 'consternatiebureau'. Laatst ook weer. Er zou van alles mis zijn met mijn zoontje van drie. Er werd dus een brief gestuurd aan de huisarts om hem door te sturen naar de kinderarts/neuroloog. Nu zeg ik je: er is echt niks mis met hem. Hij is misschien wat later met klimmen e.d., omdat hij nogal bang is uitgevallen. Gelukkig vond de huisarts het helemaal niet nodig hem door te sturen. Je zag hem echt denken: daar heb je weer zo'n muts van het CB.

Terug naar “Archief”