In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2006 12:02

Dat is het inderdaad... laat ik het zo stellen: Het gebeurt teveel in dit topic en daarnaast zijn we ook van het onderwerp afgedwaald... :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 mei 2006 12:50

Iedereen werkt er aan mee... of wilde jij zeggen dat jij beter was Peter?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 10 mei 2006 13:48

Daar zeg ik amen op Marnix 8)
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 15 mei 2006 17:58

Staat er in de bijbel eigenlijk duidelijk vermeld dat wij na onze dood diect naar de hemel/hel gaan?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2006 18:11

Nee volgens mij niet direct... het zijn indirecte dingen (zoals wat Jezus tot de moordenaar zegt) waar we dit uit opmaken... anderen denken dat dit niet zo is.... volgens mij is de gereformeerde leer dat onze zielen naar de hemel gaan, onze lichamen op aarde blijven en die op de jongste dag weer verenigd zullen worden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 15 mei 2006 18:12

Men leest van de apostel Paulus dat hij deze overtuiging had als hij zegt: Van beide zijden word ik gedrongen: ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste;

Waarin hij naar mijn mening bedoelt te zeggen dat hij na zijn sterven niet eerst in het graf zal rusten o.i.d

Ook Jezus zelf zegt dat God die zich de God van Abraham Issaac en Jabob noemt, een God van Levenden is en niet van doden (in het graf liggende.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 15 mei 2006 18:37

Lazarus kan bijvoorbeeld toch ook niet in de hemel zijn geweest? Want daarna stond hij weer op uit de dood dus dan is hij weer terug op aarde...

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 15 mei 2006 19:31

We moeten in het geval van Lazarus wel voor ogen houden dat God wist dat Zijn Zoon hem op zou wekken uit de dood.
Daar komt nog bij dat het ontkennen dat Lazarus in de hemel zou zijn geweest (tussentijds) ook geen fundament heeft.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 mei 2006 21:56

Heej, hier hebben we het op belijdeniscat. over gehad. Ik weet alleen niet precies meer het antwoord van onze ds. :oops:
Maar ik dacht dat hij zei dat er geen herkenning is.

Ik heb niet het hele topic doorgelezen btw.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 15 mei 2006 23:19

2 Sam. 12:23
nu is het dood; waarom zou ik nu vasten? Zal ik hem nog kunnen wederhalen? Ik zal wel tot hem gaan, maar hij zal tot mij niet wederkomen.

dat is wat David zei toen zijn kind gestorven was. Hij hoopte zijn kind weer de zien in de andere wereld en die hoop maakte hem vrolijk en droogde zijn tranen.

deze tekst en nog enkele zijn te vinden in het boekje 'Zullen wij elkaar in de hemel kennen?' van J.C.Ryle

'Elkaar kennen! Zalige troost!
Wanneer dit sterfelijke leven voorbij is,
zullen we onze overleden vrienden,
zielen van verwanten, herkennen.
In onze heilige ontroering en vervoering
zullen zij het eerst delen,
ons het eerst hartelijk welkom heten:
Wij zullen elkaar daar kennen'.
Fanny Crosby
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2006 07:54

Kijk eens, hoe er na 21 subpagina's nog zulke heldere nieuwe inzichten en bewijsteksten gevonden kunnen worden. Top, Columbus!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 16 mei 2006 09:03

Dat is wat J.C.Ryle er van of over zegt columbus, prima, ben je er blij om of mee? ook prima, maar dat staat niet letterlijk in sola scriptura

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2006 09:12

Nee en jou uitleg ook niet... :) Het blijft dus gissen :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 mei 2006 09:25

Dat boekje is een erg mooi Columbus. Een echte aanrader!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 16 mei 2006 17:44

Jantjes schreef:Dat is wat J.C.Ryle er van of over zegt columbus, prima, ben je er blij om of mee? ook prima, maar dat staat niet letterlijk in sola scriptura

dat is wat David ervan zegt, J.C.Ryle heeft erover geschreven en haalt trouwens meer Schriftplaatsen aan over dit onderwerp.

In de hemel zal die herkenning er wel zijn maar we zijn daar dan om God te dienen,te loven en te aanbidden. voortdurend, stopt nooit. het gaat dan niet meer om je familie, vrienden, geliefden etc..
één grote familie zonder onderscheid of titel.

een getrouwd stel. beide zijn gelovig. de man sterft en gaat naar de hemel. de vrouw trouwt na een tijd met een andere gelovige man. als ze beide gestorven en in de hemel zijn dan bestaan die (aardse) verbanden niet meer lijkt mij. alle gelovigen zijn dan gelijk in de zin van broeders en zusters met één doel.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Terug naar “Archief”