mag een meisje een broek aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mag een meisje een broek aan?

Ja, wat maakt de kleding nu uit?
39
35%
Ja, zolang het maar duidelijk een damesbroek is.
19
17%
Nee, niet in onze (kerkelijke) cultuur.
11
10%
Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
42
38%

Totaal aantal stemmen: 111

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 apr 2005 11:04

Bij mij thuis is dit onderwerp zelfs nooit echt ter sprake gekomen. Natuurlijk hebben mijn ouders mij uitgelegd waarom wij als meisje altijd wel een broek hadden/hebben (omdat nergens in de bijbel te vinden is waarom het niet zou mogen............) Maar wij zijn opgevoed met het principe: accepteer alle mensen zoals zij zijn. Zij denken misschien anders, so what? respecteer hen met hun rok aan, hoop erop dat zij jou respecteren zonder rok :D En dat gaat prima hoor...

Mijn ouders hebben dit onderwerp nooit een onderwerp van discussie gevonden, heel simpel omdat zij geen argumenten aan zouden kunnen voeren waarom ik perse een rok aan zou moeten....(en omdat mijn vader vindt dat ik er in een broek netter uit zie dan in een ernstig kort rokje ;) haha)

Nee, serieus....ik vind het ook geen onderwerp van bespreking eigenlijk...Er zijn nergens gegronde redenen voor te vinden, alleen het principe: late zien of je man of vrouw bent...naja, ik ben absoluut vrouw hoor als je mij ziet ;)
Maar ik vind wel dat we elkaar moeten respecteren! Ik jou met je rok, jij mij met mijn broek!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

PeterD

Berichtdoor PeterD » 07 apr 2005 11:13

MissF schreef:Maar ik vind wel dat we elkaar moeten respecteren! Ik jou met je rok, jij mij met mijn broek!

Hoewel geen rok dragend: ernstig mee eens!

Overigens vind ik persoonlijk het punt zedelijkheid een punt waarom je soms juist in een broek zou moeten gaan lopen! Ik zie regelmatig meiden voorbij komen die persé een rok aan moeten, maar het dan zo kort mogelijk proberen te krijgen. Een broek is dan veel zedelijker!

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 07 apr 2005 12:15

MissF schreef:Maar ik vind wel dat we elkaar moeten respecteren! Ik jou met je rok, jij mij met mijn broek!

Daar noem je nou net iets! K heb al eerder gezegd dat ik door sommige mensen absoluut niet wordt gerespecteert als ik een broek draag.. (zacht uitgedrukt) maar als k een rok draag wordt k nou ook niet bepaald altijd zo gerespecteerd..
Lastig.. want dan krijg je weer het stuk van de aanstoot.. allbei de groepen vinden het fijner als je 'hun' kledingstuk zeg maar aandoet.. naar wie moet ik dan luisteren?

maar owkeej ben t dus helemaal met Miss F eens! heb maar klein stukje gequoted, maar bedoel het hele stuk ook ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 12:43

Wat voor rok heb je aan? roktotopdegrondspittotopdekont?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 07 apr 2005 12:51

hahah neej dat niet ;) misschien wel langere, maar niet zo'n split ;)
t liefst gewoon een wijde rok zonder split dus dan :)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 07 apr 2005 16:07

Raido schreef:Wat voor rok heb je aan? roktotopdegrondspittotopdekont?

mooi woord voor galgje ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 apr 2005 16:40

Mariekje88 schreef:

Daar noem je nou net iets! K heb al eerder gezegd dat ik door sommige mensen absoluut niet wordt gerespecteert als ik een broek draag.. (zacht uitgedrukt) maar als k een rok draag wordt k nou ook niet bepaald altijd zo gerespecteerd..
Lastig.. want dan krijg je weer het stuk van de aanstoot.. allbei de groepen vinden het fijner als je 'hun' kledingstuk zeg maar aandoet.. naar wie moet ik dan luisteren?

maar owkeej ben t dus helemaal met Miss F eens! heb maar klein stukje gequoted, maar bedoel het hele stuk ook ;)

Hmm, ik ervaar dat helemaaaaal niet zo hoor...het ligt eraan hoe jij naar hun kijkt soms en wat je zelf uitstraalt.
Bij mij in de kerk zijn er mensen die ook fel voor rok en hoed zijn, en ik heb het allebei niet, en toch kan ik prima met die mensen opschieten. Alleen als we bij dat onderwerp aankomen, kappen we het af, eens worden we het toch niet :D

Maar soms trek ik me gewoon niks aan van mensen die mijn broek vreseijk goddeloos vinden....
Er zijn sterken en zwakken in het geloof, en die meot je steunen door hen te respecteren en accepteren :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 19:15

ha ik vind mijn meissie in een rokje ongelooflijk sexie. maar in een broek vaak heerlijk vrouwelijk of juist geweldig stoer.

als ze haar broek uittrekt is het pas een probleem lijktme

Collateral

Berichtdoor Collateral » 07 apr 2005 19:23

joris schreef:als ze haar broek uittrekt is het pas een probleem lijktme

Het lijkt me een een groter probleem wanneer ze dat nooit doet. :mrgreen:

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 19:31

Collateral schreef:
joris schreef:als ze haar broek uittrekt is het pas een probleem lijktme

Het lijkt me een een groter probleem wanneer ze dat nooit doet. :mrgreen:
o ja, dit is niet het 'voor het huwelijk lijntje'. haha

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 19:41

joris schreef:ha ik vind mijn meissie in een rokje ongelooflijk sexie. maar in een broek vaak heerlijk vrouwelijk of juist geweldig stoer.

ligt er maar net aan wat voor rok... ik vind een rok meestal gewoon leuk staan, tenzij het zo'n kleed is, dan niet... Maar leuke rokjes staan zo fleurig..

Pas samen een rokje gekocht (deze maandag, een jaar verkering, dus mocht het een keer :P)

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 19:42

Raido schreef:
joris schreef:ha ik vind mijn meissie in een rokje ongelooflijk sexie. maar in een broek vaak heerlijk vrouwelijk of juist geweldig stoer.

ligt er maar net aan wat voor rok... ik vind een rok meestal gewoon leuk staan, tenzij het zo'n kleed is, dan niet... Maar leuke rokjes staan zo fleurig..

Pas samen een rokje gekocht (deze maandag, een jaar verkering, dus mocht het een keer :P)
GEFELICITEERD!met een jaar verkering, maar nog meer met het feit dat ze je in je omgeving gedoogd als zij kleren uitkiest!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 apr 2005 19:56

Alleen een onderbroek, met lange mouwen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 20:36

Jas... geniaal :) net als een shirt met korte armen :)

Anglia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anglia » 08 apr 2005 09:32

Ik draag een rok dus vooral uit respect maar het gezag-aspect speelt in mijn situatie zeker nog mee. Daarbij moet je bedenken dat ik nog een jonger (puber)zusje heb dus ik vind ook dat ik het niet kan maken om hier thuis in een broek rond te gaan stampen, dan wil zij het ook want ze doet alles na wat ik doe, zo ongeveer... Heb dus ook nog een beetje opvoedkundige functie :P
Flowers will not grow but die if they don't get rained on every once in a while.

Terug naar “Archief”