Waarom rokken dragen,waarom is een korte broek uit den boze?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elis000
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor elis000 » 20 jan 2003 14:48

beetje onzin discussie, rokken of broeken.

laat een ieder aantrekken wat hij/zij fijn vind. ik vind het veel en veel erger als een 'reformatorisch' meisje in een rokje loopt die tot haar kont komt. gatsie. dan kan ze beter een broek aantrekken.

kheb zelf een rok aan, scheelt me niet zoveel, mijn ouders willen dat graag, misschien dat ik later wel een broek aan trek, is ook leuk.

als iemand vind of ze een rok aan moet, laat lekker gaan. de bijbel is hier niet duidelijk over. WEL OVER HET VERSCHIL VAN DE MAN EN VROUW EN OVER EERBAAR KLEDEN!!!!!!!!!!! de tekst waarin staat dat de vrouw het kleed van de man niet mag dragen. Daar staat officieel, goed vertaald vanuit het hebreews, geen kleed maar een gereedschap. Als je de tekst zo leest staat er toch wel wat anders. Man en vrouw zijn verschillend. en de vrouw moet eerbaar gekleed zijn! dat wil de Heere zeggen tegen ons dus laten we hiervanuit leven.

ps. de Heere ziet het hart aan, laten we daar dus beginnen. :wink:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 20 jan 2003 15:03

joepie schreef:ik vroeg aan napoleon wat nu bevindelijk gereformeerd was. .

sorrie, bij deze alsnog een reactie.

de term bevindelijk gereformeerden wordt nog wel eens gebruikt voor de meer orthodoxe kan van de gereformeerden.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 jan 2003 15:28

En ja ik geef ook mijn eigen mening maar schijn dat van lotte eigenlijk niet te mogen.

Een forum is m.i. voor allemaal en iedereen. Dus kan ik gewoon mijn mening geven. doe jij toch ook?

?????
Ik vroeg aan lotte om het dan maar aan tewijzen en niet in algemeen heden te vervallen,

Je kan toch zelf ook lezen zeker?

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2003 15:37

Nee lotte dat vroeg ik niet.
Jij beschuldigt mij ergens van, dat ik anderen in andere topic bla bla bla
en daar vroeg ik wat over.
Maar laat maar, met mensen zoals jij hoef ik niet te bekvechten.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 jan 2003 15:39

graag, ik ben hier niet om te bekvechten, maar om te discussieren.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 21 jan 2003 15:43

Weet je wat ook heel gek is? als een man in vrouwenkleding loopt is het een travestiet. als een vrouw in mannenkleding loopt, dan is het normaal.
Niet dus...een vrouw moet vrouwenkleding dragen, dat ze te onderscheiden is van de man. Dus een rok, en inderdaad, eerbaar! Dus geen net over de kont rok!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 21 jan 2003 15:48

Een rok is rok!
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 21 jan 2003 15:50

Een rok en een broek kunnen allebei mooi staan
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 21 jan 2003 15:59

Lotte schreef: Niet dus...een vrouw moet vrouwenkleding dragen, dat ze te onderscheiden is van de man[/quote]

Ik zie hier in het centrum wel eens van die gereformeerde vrouwen in het centrum lopen. Lange rok tot op de enkels. Toch heb ik die rok niet nodig om te zien of het een vrouw is, dat zie ik wel aan het gezicht hoor. Als je een kledingstuk nodig hebt om dat onderscheid te kunnen maken wordt het de hoogste tijd voor de oogarts om vervolgens een bezoek aan de opticien te brengen :wink:

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 21 jan 2003 16:03

:mrgreen:
Die gereformeerden hebben dat ook niet nodig, de anderen wel. Ik zeg wel eens meneer tegen een mevrouw en ook andersom als ze met je rug naar je toe staan. Echt waar hoor!!! :mrgreen: :mrgreen:

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 21 jan 2003 16:13

Een rok en een broek kunnen allebei mooi staan

Dat spreekt toch niemand je tegen???

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 21 jan 2003 16:16

Lotte, ik ging er van uit dat de betreffende dame gekleed voor me stond, laten we het netjes houden :wink:

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 21 jan 2003 16:29

he, waar beschuldig jij me van???Ik bedoelde toch grote voeten en kleine voeten! :mrgreen: Ik het al verschillende malen, in een supermarkt, meneer tegen een mevrouw gezegd en andersom. had dat ventje zon lange staart op zijn rug hangen! Kijk had die nou netjes kort haar gehad en alle dames een rok aan, maak je zon fout niet!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jan 2003 17:02

Ik ben ook weleens aangezien voor een jongen, door iemand die mij 's nachts van achteren zag. Dat is echt geen reden voor mij om een rok aan te trekken hoor. Broeken zijn veel praktischer en zitten lekkerder. Ben ik nou travestiet? ;p

joepie

Berichtdoor joepie » 21 jan 2003 20:16

Citaat Lotte;Niet dus...een vrouw moet vrouwenkleding dragen...

Wie ben jij om dat te gebieden? God?
En een man in een schotse rok is nog steeds een man hoor, en een vrouw in een broek precies hetzelfde. Als je het verschil niet kunt zien dan ga je dus over meer dingen dan een broek praten, want ik kan zelfs aan kleine kinderen zien wat het zijn zonder dat ze daarvoor in hun nakie moeten zijn. Dus eigenlijk mag een jongen met lang haar ook niet, en een vrouw met kort haar ook niet, en een meisje met een snor, een jongen zonder baardgroei................................
Laten we nu toch ophouden om voor een ander te bepalen wat hoort.
God heeft duidelijke geboden gegeven en daar lees ik niks over kledingvoorschriften. Maar alles is al gezegt.

Trouwens die broeken koop ik in een echte vrouwenkledingzaak, is het dan goed?

Terug naar “Archief”