Psygoloog--> gaan of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 feb 2005 17:40

Een maatsch werkster is geen psycholoog. Een psycholoog gaat dieper. Ze verwijzen haar niet voor niets naar een psycholoog!

André

Berichtdoor André » 02 feb 2005 18:27

Acire schreef:Een maatsch werkster is geen psycholoog. Een psycholoog gaat dieper. Ze verwijzen haar niet voor niets naar een psycholoog!

Idd een maatsch werker(ster) is meer voor de gezelligheid, om ff je verhaal kwijt te kunnen onder het genot van een kopje koffie :wink:
Bij een psycholoog kom je vaak niet aan je koffie toe. 8)

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 02 feb 2005 18:55

André schreef:
Acire schreef:Een maatsch werkster is geen psycholoog. Een psycholoog gaat dieper. Ze verwijzen haar niet voor niets naar een psycholoog!

Idd een maatsch werker(ster) is meer voor de gezelligheid, om ff je verhaal kwijt te kunnen onder het genot van een kopje koffie :wink:

dat klopt niet helemaal hoor!!
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

André

Berichtdoor André » 02 feb 2005 19:04

yvonne schreef:
André schreef:

Je hebt gelijk, ik moet er bij zeggen dat het mijn ervaring is.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 feb 2005 19:08

Ik ben te eigenwijs om te gaan, ben ooit een keer geweest heb nog een doorverwijzing liggen naar Eleos (maar heb geen tijd).. denk steeds vaker... ik moet toch gaan
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 02 feb 2005 20:02

André schreef:
yvonne schreef:
André schreef:

Je hebt gelijk, ik moet er bij zeggen dat het mijn ervaring is.

echt maar ik werd knettergek van al die mensen!!
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 feb 2005 22:04

Ik had de schijt aan die Maatschapelijk werker, dat is al een reden voor mij om niet naar de spieg te gaan, die gaat nog dieper

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 02 feb 2005 23:00

Tja..wil je er baat bij hebben of niet...

Je zult je er wel voor open moeten stellen. Anders is het rendement erg laag of nihil.
Maar als je je er voor open stelt zul je een groter rendement behalen dan je zelf vermoedt.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 feb 2005 23:08

Het is heel verschillend!

Wat ik wel vindt is dat je er zelf wel 100% achter moet staan om hulp te zoeken en te accepteren!!!

Het ligt er ook aan wat je zelf wilt of het een man of een vrouw moet zijn. Oom eerlijk te zijn, is mijn ervaring met een man (psycholoog) veel fijner en beter voor mij dan een vrouw (psychologe). Maar dat is gewoon een kwestie van elkaar aanvoelen en elkaar leren kennen!!!

Er is Een psycholoog waar we allemaal terecht kunnen!!!!

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 03 feb 2005 17:17

Evelien schreef:Het is heel verschillend!

Wat ik wel vindt is dat je er zelf wel 100% achter moet staan om hulp te zoeken en te accepteren!!!

idd!!
en je moet ook weten waarom je gaat als je het eigenlijk niet helemaal beseft ofzo dan heeft het ook weinig zin want dan strippel je tegen *had ik dan*
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Riska

Berichtdoor Riska » 03 feb 2005 17:24

yvonne schreef:

idd!!
en je moet ook weten waarom je gaat als je het eigenlijk niet helemaal beseft ofzo dan heeft het ook weinig zin want dan strippel je tegen *had ik dan*

Een goede hulpverlening vraagt "bevestiging" door jezelf een aantal afspraken te laten maken.
Jij moet de eerste toenadering maken, de ander(hulpverlener) vraagt dan om bepaalde gegevens, die jij moet verstrekken en als het enigszins wil word je gevraagd nog een keer telefonisch of anderszins van jou uit de afspraak te bevestigen. Als je dat doet weet de hulpverlener dat je erachter staat, als je ergens afhaakt, weet ie ook dat je nog niet voor de volle 100% overtuigd bent van de noodzaak.
Iedere hulpverlener heeft zo zijn eigen manieren om dat te "testen"....

Riska

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 03 feb 2005 17:31

Riska schreef:
yvonne schreef:

idd!!

Een goede hulpverlening vraagt "bevestiging" door jezelf een aantal afspraken te laten maken.
Jij moet de eerste toenadering maken, de ander(hulpverlener) vraagt dan om bepaalde gegevens, die jij moet verstrekken en als het enigszins wil word je gevraagd nog een keer telefonisch of anderszins van jou uit de afspraak te bevestigen. Als je dat doet weet de hulpverlener dat je erachter staat, als je ergens afhaakt, weet ie ook dat je nog niet voor de volle 100% overtuigd bent van de noodzaak.
Iedere hulpverlener heeft zo zijn eigen manieren om dat te "testen"....

Riska

wow dan ben ik wel HEEEL erg verkeerd behandeld :shock:
maar ik ben toch al weg had vanmiddag laatste gesprek!! :D
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

bandiet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bandiet » 04 feb 2005 16:01

me gaat niet na de psygoloog!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 feb 2005 16:14

waarom niet?

bandiet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bandiet » 04 feb 2005 16:17

voel mij er niet fit bij tenopzcihte van mijn ouders. Doordat ik gestopt ben met school om er tijdelijk tussen uit te gaan, denk ik dat ik er straks meer klaar voor ben om die zware emotionele druk aan te gaan.

Terug naar “Archief”