Moderator: Moderafo's
Acire schreef:Een maatsch werkster is geen psycholoog. Een psycholoog gaat dieper. Ze verwijzen haar niet voor niets naar een psycholoog!
André schreef:Acire schreef:Een maatsch werkster is geen psycholoog. Een psycholoog gaat dieper. Ze verwijzen haar niet voor niets naar een psycholoog!
Idd een maatsch werker(ster) is meer voor de gezelligheid, om ff je verhaal kwijt te kunnen onder het genot van een kopje koffie![]()
Bij een psycholoog kom je vaak niet aan je koffie toe.
yvonne schreef:André schreef:Acire schreef:Een maatsch werkster is geen psycholoog. Een psycholoog gaat dieper. Ze verwijzen haar niet voor niets naar een psycholoog!
Idd een maatsch werker(ster) is meer voor de gezelligheid, om ff je verhaal kwijt te kunnen onder het genot van een kopje koffie![]()
dat klopt niet helemaal hoor!!
André schreef:yvonne schreef:André schreef:Acire schreef:Een maatsch werkster is geen psycholoog. Een psycholoog gaat dieper. Ze verwijzen haar niet voor niets naar een psycholoog!
dat klopt niet helemaal hoor!!
Je hebt gelijk, ik moet er bij zeggen dat het mijn ervaring is.
Evelien schreef:Het is heel verschillend!
Wat ik wel vindt is dat je er zelf wel 100% achter moet staan om hulp te zoeken en te accepteren!!!
yvonne schreef:Evelien schreef:Het is heel verschillend!
Wat ik wel vindt is dat je er zelf wel 100% achter moet staan om hulp te zoeken en te accepteren!!!
idd!!
en je moet ook weten waarom je gaat als je het eigenlijk niet helemaal beseft ofzo dan heeft het ook weinig zin want dan strippel je tegen *had ik dan*
Riska schreef:yvonne schreef:Evelien schreef:Het is heel verschillend!
idd!!
en je moet ook weten waarom je gaat als je het eigenlijk niet helemaal beseft ofzo dan heeft het ook weinig zin want dan strippel je tegen *had ik dan*
Een goede hulpverlening vraagt "bevestiging" door jezelf een aantal afspraken te laten maken.
Jij moet de eerste toenadering maken, de ander(hulpverlener) vraagt dan om bepaalde gegevens, die jij moet verstrekken en als het enigszins wil word je gevraagd nog een keer telefonisch of anderszins van jou uit de afspraak te bevestigen. Als je dat doet weet de hulpverlener dat je erachter staat, als je ergens afhaakt, weet ie ook dat je nog niet voor de volle 100% overtuigd bent van de noodzaak.
Iedere hulpverlener heeft zo zijn eigen manieren om dat te "testen"....
Riska
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten