Automutilatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 24 jan 2005 21:02

Raido schreef:Het is gewoon heel makkelijk om te verbergen, mijn wonden waren soms ook wel diep, vooral op mijn benen, maar wie ziet dat nou bij een jongen. Je hebt een broek aan, en ja... gewoon met zakdoek of verband bedekken. Ik hou het nog steeds verborgen voor mijn ouders en alle mensen, maar als je me ziet zul je het toch niet snel zien, hoop ik stiekem..

Weet je jullie zijn goed en tonen begrip.. ookal zul je het niet helemaal begrijpen.. bedankt.

Ik begrijp je niet? :shock:
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jan 2005 21:06

Wat begrijp je niet? Sorry ben soms gewoon een beetje vaag, er is namelijk verschil tussen begrip en begrijpen als in echt begrijpen, zoals 'lotgenoten' elkaar begrijpen, dat bedoel ik.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 24 jan 2005 21:13

ze plaatst er juist een vraagteken achter :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jan 2005 21:27

O zo....... *schaamrood trekt over zijn kaken*... sorry Leilah... inderdaad Jij wel ... maar neem bijvoorbeeld de reactie van peentje.. ach, laat ook maar. Je/jullie begrijpen mij/ons :) sorry

Collateral

Berichtdoor Collateral » 24 jan 2005 21:36

Zijn er eigenlijk veel mensen die aan automutilatie doen of gedaan hebben? Kennen jullie, behalve elkaar hier, meer 'lotgenoten'?
Tot voor dit topic kende ik niemand die hiermee te maken heeft gehad (afgezien van een personage uit het boek 'De Joodse messias' (Arnon Grunberg) (niet echt een aanrader)).

Raido, ik heb altijd begrip voor je, maar ik begrijp je niet altijd. :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jan 2005 21:56

ik niet persoonlijk, dan een iemand via internet. Mijn vriendin heeft heel erg exceem (constitutioneel exceem, zit nu al 2 maand van nek tot onderaan buik in verband, zalf). Die krabt zich snachts vaak helemaal open omdat pijn beter als jeuk is. Maar dat is niet 'echt' automutilatie.

En Coll, dat bedoeld ik nou percies! wat jij zegt.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 24 jan 2005 22:10

Raido schreef:En Coll, dat bedoeld ik nou percies! wat jij zegt.

Hier begrijp ik je idd wel helemaal. :) Je kunt iemand wat problemen betreft pas echt begrijpen als je gevoeld hebt wat die ander gevoeld heeft.

Duckie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Duckie » 24 jan 2005 22:16

Ik ken helaas best wat mensen die automutileerden. Een vriend van mij nu ook. Heel vreemd. Het lijkt wel alsof het soms aanstekelijk werkt ofzo, wanneer je je niet zo goed in je vel voelt zitten, dan grijp je er eerder naar als je die "oplossing" bij iemand anders hebt gezien. Wel iets om een beetje schuldig over te voelen.

Ook in de klas van mijn zus zijn mensen die zichzelf snijden. een jongen zou zijn polsen hebben doorgesneden (na al een hele tijd "gewoon" te hebben gesneden) als zijn vader niet net binnen was gekomen. Een vriendin van haar snijdt zichzelf en wordt gek van de stemmen in haar hoofd en de geesten waar ze 's nachts over droomt. Erg beangstigend.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 24 jan 2005 22:57

Acire schrikt er eigenlijk wel een beetje van. Ik denk: lieve mensen, wat erg dat jullie tot zo'n middel je toevlucht moeten nemen! Dan moet je je wel heel rot voelen.
Ik kan het niet met jullie meevoelen, ik ben veel te bang voor lichamelijke pijn om er zelf mee te beginnen.
Dus helaas geen diepgaand begrip (erkenning noemen ze dat in hulpverlenersland) van Acire, maar wel een hugje (})

Sterkte ermee!!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 jan 2005 09:27

Collateral schreef:Hier begrijp ik je idd wel helemaal. :) Je kunt iemand wat problemen betreft pas echt begrijpen als je gevoeld hebt wat die ander gevoeld heeft.
Is dat een bekentenis? ;-)

Ik ken helaas best wat mensen die automutileerden. Een vriend van mij nu ook. Heel vreemd. Het lijkt wel alsof het soms aanstekelijk werkt ofzo, wanneer je je niet zo goed in je vel voelt zitten, dan grijp je er eerder naar als je die "oplossing" bij iemand anders hebt gezien. Wel iets om een beetje schuldig over te voelen.
Dat hoeft natuurlijk niet, maar je zult dan inderdaad eerder denken, dat kan ik ook, ik ben niet zo gek als ik dat doe, er zijn er meer die dat doen.

Ook in de klas van mijn zus zijn mensen die zichzelf snijden. een jongen zou zijn polsen hebben doorgesneden (na al een hele tijd "gewoon" te hebben gesneden) als zijn vader niet net binnen was gekomen. Een vriendin van haar snijdt zichzelf en wordt gek van de stemmen in haar hoofd en de geesten waar ze 's nachts over droomt. Erg beangstigend.
Niet om iemand direct een stempeltje te geven, maar dit doet mij denken aan scizofrenie, ik herken het wel een beetje namelijk. Automutilatie kan inderdaad uitlopen in een suicidale daad of een parasuicidale daad.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 25 jan 2005 11:29

Raido schreef:
Collateral schreef:Hier begrijp ik je idd wel helemaal. :) Je kunt iemand wat problemen betreft pas echt begrijpen als je gevoeld hebt wat die ander gevoeld heeft.
Is dat een bekentenis? ;-)

Van wat? Automutilatie: nee. Dat ik je begrijp wanneer je zegt dat slechts lotgenoten je echt kunnen begrijpen wat automutilatie betreft: ja. :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jan 2005 12:29

je hebt helemaal gelijk als je zegt dat lotgenoten elkaar echt begrijpen en anderen niet!

Toch probeer ik me wel zoveel mogelijk in te leven! Heb er ook al meerdere personen gezien die dat deden. Ook zag ik hoe mensen in hun omgeving er op reageerden.
Kan me daarom best voorstellen dat je het niet aan anderen verteld! Des te meer vindt ik het super goed van jullie dat jullie het wel durven te posten, want iedereen kan het lezen en ook refowebbers die je al kent weten het nu!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 25 jan 2005 12:55

Ik heb er best ook wel eens over zitten denken, en ik heb het ook wel 1 keer geprobeerd (peuk op m'n arm uitdrukken) maar het deed alleen maar gruwelijk veel pijn, en ik had er juist een probleempje bij: Hoe gaat dit ooit weg, hoe voorkom ik dat mensen dit zien? Gelukkig is er zo goed als niets meer van te zien, en daar ben ik ook wel blij mee. Ik moet er niet aan denken hoe ik dit aan anderen ga uitleggen.
En gelukkig ook maar dat het niets oploste, anders bleef ik er mee doorgaan. Dus helaas, ik begrijp jullie niet, maar ik heb welzeker bewondering voor Raido en Leilah dat jullie het vertellen.
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 jan 2005 13:34

Chip je hebt begrip ;-) dat is al erg fijn. Als je naar mij kijkt zie je het gewoon niet aan mij, gelukkig. Ik had persoonlijk gewoon vaak het gevoel dat ik het moest, dat je zo'n intense pijn hebt, van je gedachten je geest of je zorgen. Het is raar, als je je spieren spant en je adem in houd (nee zeg het ook niet, straks gaan er mensen het proberen).

Ik wil alleen maar zeggen, dat je door pijn lichamelijk je geestelijke pijn minder voelt, inderdaad misschien raak je verslaafd aan lichamelijke pijn, zoals je verslaafd kunt zijn aan alcohol, maar die geestelijke pijn komt weer terug als je wonden genezen, net zoals bij het nuchter worden. Dan ga je weer, en weer en weer...

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 25 jan 2005 14:03

Collateral schreef:Zijn er eigenlijk veel mensen die aan automutilatie doen of gedaan hebben? Kennen jullie, behalve elkaar hier, meer 'lotgenoten'?
Tot voor dit topic kende ik niemand die hiermee te maken heeft gehad (afgezien van een personage uit het boek 'De Joodse messias' (Arnon Grunberg) (niet echt een aanrader)).

Raido, ik heb altijd begrip voor je, maar ik begrijp je niet altijd. :mrgreen:

Op de afdelingen waar ik opgenomen heb gezeten zaten er redelijk wat die automutileerden, met een meisje heb ik nu (3 jaar later) nogsteeds contact en elke keer als we elkaar spreken is er nog die controle:"Heb jij t weer gedaan?" Hoe vreemd ook want je maakt je niet druk om jezelf maar wel om een ander die precies hetzelfde doet. Ik denk dat het toch voornamelijk in psychiatrische ziekenhuizen e.d. het meeste voorkomt, of in ieder geval, het meest zichtbaar is dat mensen het doen.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Terug naar “Archief”