"Ik zal voor je bidden"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 20 jan 2005 15:46

nee ik probeer aan te geven dat je beter kan bidden ipv duimen! dat bidden daar bedoel ik ook dat we het echt meenemen in ons gebed en dat is meer dan alleen aan iemand denken! dat is iemands zorg waar je van af weet bij God brengen!
het komt omdat we het niet gewend zijn dat iemand zegt: ik bid voor je. daarom vinden we het ook vreemd als het ergens in het openbaar neer gezet wordt! daarom moet het maar via pb tjes zodat niemand anders het ziet. het is toch mooi voor niet christelijke mensen die hier komen dat ze zien dat er hier voor elkaar gebeden wordt?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 jan 2005 13:35

Een pb is voor mij ook waardevoller...

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 23 jan 2005 14:58

we hebben ook een topic http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=4293

waar je kan vragen of er voor je gebeden word of voor anderen, persoonlijk hecht ik hier wel waarde aan.

Gewoon omdat ik mag ervaren dat daar Zegen op rust :!:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 jan 2005 08:50

Johan,
dat topic is nog een idee van mij ook... ;)

Daar heb ik dus helemaal geen moeite mee, omdat ik ook weet van de kracht van het gebed. Maar als je goed leest dan zie je dat mijn kritiek zich niet op het bidden richt. Slechts op het melden dat je gaat bidden.

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 25 jan 2005 12:47

eeeejjj

ik persoonlijk vind het erg fijn om te weten dat mensen voor mij bidden. Maar ik vind idd een pb'tje wel fijner om dat te weten te komen, nu ik erover nadenk...

en het is toch gewoon logisch dat je niet met iedereen contact kan houden daarna... daar kan je vanuit gaan als je iemand een pb'tje stuurt met daarin: "ik zal voor je bidden..."

als je dat pb't kan je dus misschien maar beter geen antwoord verwachten...
Spoedig zullen wij Hem zien
en voor altijd op Hem lijken
en Jezus kennen, zoals Hij is...
Amen!!

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 25 jan 2005 20:19

TheKeimpe schreef:Johan,
dat topic is nog een idee van mij ook... ;)

Daar heb ik dus helemaal geen moeite mee, omdat ik ook weet van de kracht van het gebed. Maar als je goed leest dan zie je dat mijn kritiek zich niet op het bidden richt. Slechts op het melden dat je gaat bidden.

Helemaal mee eens. Bidden is goed, daar ben ik van overtuigd. Het is alleen iets wat heel persoonlijk is, en niet iets wat je 'zomaar' even doet. Niet dat degenen die wél melden dat ze zullen bidden voor iemand, dat 'zomaar' doen. Maar dat gevaar sluipt er wel in natuurlijk.
Daarom zeg ik dat soort dingen alleen als ik iemand ken en daar een goede band mee heb, dat maakt het voor mijzelf echter en eerlijker.
Word niet overwonnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
(Rom. 12:21)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 26 jan 2005 03:24

Een paar gedachten na het lezen van het hele topic:

Veel mensen doen sowieso een schietgebedje op het moment dat ze lezen dat iemand iets vervelends meegemaakt heeft. Dat klinkt misschien oppervlakkiger dan het is, dat kan heel gemeend zijn. Veel mensen posten dan ook spontaan op het forum dat ze voor diegene (zullen) bidden. Is daar iets mis mee, als ze het menen? Lijkt me niet. Zeker niet als de topic-starter/poster speciaal om voorbede vraagt (zoals bijv. Klaas een paar weken geleden).

Een pbtje is misschien prettiger. Nou en? misschien menen mensen het ondanks dat goed... de drempel om op een forum te schrijven dat je voor iemand zal bidden is voor de meesten hoger dan een pbtje.

Kortom: waar doe je moeilijk over, wees blij dat mensen tenminste iets voor je doen in dat geval. Of zeg 'willen jullie me pb'en, want voor me bidden vind ik zo kansloos', als je dat vindt :) Je zet op een forum dat er iets niet leuk is in je leven, moet je niet raar staan kijken als iemand daar gewoon op het forum op reageert. Toch?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jan 2005 03:31

*Eensch met Gerschwin* :)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 26 jan 2005 03:41

Hehe. Mijn dank :D Ik zal voor je bidden, overigens :wink:

(owja, dat heb ik hem ook via msn verteld hoor 8) )

Goodbye.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2005 15:59

TK, this toch juist mooi om elkaar aan te sporen om voor iemand te bidden. Zo'n topic zet je stil, en daardoor bid je weer voor die persoon!

dagelijks leven
Ik sta in een groepje te praten, het gaat over van alles en nog wat. In 1 zegt iemand: "ow ik moet morgen afrijden voor mijn autorijbewijs, pff echt geen zin aan". Ow zou ik "soms" zeggen: "we zullen voor je bidden hoor, komt het vast wel goed!". Klikt dat patserig, of zeg ik dit omdat ik graag wil dat andere mensen dat hooren? Nee, ik wil me er gewoon niet voor schamen om te zeggen dat ik voor hem/haar wil bidden! Bidden hoort bij het dagelijks leven en mag je het dus gewoon over hebben.

of refoweb is dat niks anders!
als iemand gebed nodig heeft, kan je toch gewoon zeggen in het openbaar. Ik zal voor je bidden hoor! Ik vindt het eerder verdrietig dat dat zo weinig voor komt!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 28 jan 2005 17:05

TK, this toch juist mooi om elkaar aan te sporen om voor iemand te bidden. Zo'n topic zet je stil, en daardoor bid je weer voor die persoon!

Hijwel, ik zei hierboven nog: ik heb het topic "bidden voor elkaar" geintroduceerd, daar sta ik ook van harte achter!

In de rest van je reactie kan ik me wel vinden, al zie ik wel een verschil tussen woorden die je in een groepje uitspreekt, en dingen die je hier op het forum neerzet.

Ik wil het dan nog een keer heel uitdrukkelijk zeggen: BID VOOR ELKAAR!
Dat heb ik nooit bedoeld, dat we dat niet moeten doen!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2005 17:08

TheKeimpe schreef:

Hijwel, ik zei hierboven nog: ik heb het topic "bidden voor elkaar" geintroduceerd, daar sta ik ook van harte achter!

In de rest van je reactie kan ik me wel vinden, al zie ik wel een verschil tussen woorden die je in een groepje uitspreekt, en dingen die je hier op het forum neerzet.

Ik wil het dan nog een keer heel uitdrukkelijk zeggen: BID VOOR ELKAAR!
Dat heb ik nooit bedoeld, dat we dat niet moeten doen!

owke sorry overheen gelezen!!!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 30 jan 2005 14:23

TK, kan je nog op mijn reactie ingaan?

Goodbye.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 feb 2005 11:08

Gershwin schreef:Een paar gedachten na het lezen van het hele topic:

Veel mensen doen sowieso een schietgebedje op het moment dat ze lezen dat iemand iets vervelends meegemaakt heeft. Dat klinkt misschien oppervlakkiger dan het is, dat kan heel gemeend zijn. Veel mensen posten dan ook spontaan op het forum dat ze voor diegene (zullen) bidden. Is daar iets mis mee, als ze het menen? Lijkt me niet. Zeker niet als de topic-starter/poster speciaal om voorbede vraagt (zoals bijv. Klaas een paar weken geleden).

Een pbtje is misschien prettiger. Nou en? misschien menen mensen het ondanks dat goed... de drempel om op een forum te schrijven dat je voor iemand zal bidden is voor de meesten hoger dan een pbtje.

Kortom: waar doe je moeilijk over, wees blij dat mensen tenminste iets voor je doen in dat geval. Of zeg 'willen jullie me pb'en, want voor me bidden vind ik zo kansloos', als je dat vindt :) Je zet op een forum dat er iets niet leuk is in je leven, moet je niet raar staan kijken als iemand daar gewoon op het forum op reageert. Toch?

In een ander topic was het dat Frekje schreef:Het is idd een steuntje in de rug voor zo iemand als hij hoort dat er voor hem gebeden wordt.

Ik wil het nog een keer proberen uit te leggen, wat ik (ook) heb willen zeggen.

Er is NIETS mis mee dat je voor elkaar bid. Maar:
1. Het hoeft hier niet telkens op het forum te staan. Je bidt in het verborgene, toch? Dan hoef je dat niet hier neer te zetten.
2. Degene voor wie je bidt hoeft dat niet van je te horen. Klinkt raar, maar volgens mij is de kracht van het gebed zo groot dat je kunt voelen dat er voor je gebeden wordt. Als je alleen maar weet dat er voor je gebeden wordt omdat je dat hier op Refoweb leest, dan heeft dat niets met het gebed zelf te maken.

PS. Sorry Gershwin dat je zo lang op je reactie heb moeten wachten. Waarschijnlijk zul je nu nog langer moeten wachten, want ik ben voorlopig even weg...

SanderW

Berichtdoor SanderW » 11 feb 2005 11:19

Sorry hoor, maar met het bidden in het verborgene wat niet bedoeld dat je niet mag melden dat je voor iemand bid. Jezus zei dit omdat de farizeers op een plek gingen bidden waar veel mensen aanwezig waren om zo aanzien te krijgen. Als je hier op het forum meld dat je voor iemand bid is dat alleen een fijne mededeling voor de persoon waar je voor bid. Dat heet bemoediging... Ik neem aan dat wij als christenen niet voor onze eigen eer gaan vermelden dat wij voor iemand gaan bidden. Iemand die dat wel doet mag wel even flink gaan nadenken over zichzelf...

Terug naar “Archief”