Moderator: Moderafo's
joepie schreef:Ik denk dat je juist roddelen in de hand werkt door geen schuldbelijdenis te doen. Heb je het al gehoord....heb je het al gezien.... weet jij al dat...
No-body schreef:wat ik me dan vaak afvraag is of ze er dan ook spijt hebben dat ze met elkaar naar bed zijn geweest of heb je spijt dat het openbaar is gewoorden door de zwangerschap....
schuldbelijdenis wordt vaak gewoon opgedrongen door de kerkenraad volgens mij moet zo iets van harte gaan.
Gershwin schreef:Ach, dat is het voordeel als je niet bij een kerk aangesloten bent hè, dan zit je ook niet met een gemeenschap die je ergens op afrekent...
Dus ben je daarom zo voor thuislezen, Jas?
jas schreef:joepie schreef:Ik denk dat je juist roddelen in de hand werkt door geen schuldbelijdenis te doen. Heb je het al gehoord....heb je het al gezien.... weet jij al dat...
Zal best, maar dat mag geen argument zijn om het af te schaffen. Als van iemand in het maatschappelijk leven in een dorp bekend wordt dat hij gezeten heeft voor diefstal of geweldpleging, wordt er ook over die persoon geroddeld. Is dat een reden om diefstal en geweldpleging niet langer strafbaar te stellen?
Maar wat ik met sommigen hier wel eens ben, en wat ik ook al vaker genoemd heb, is dat je idd nooit over andere zonden hoort dan alleen over die dikke buiken voor het huwelijk. En in hoeverre zijn die schuldbelijdenissen oprecht? Een belijdenis alleen vanwege het feit omdat je de zonde niet kunt verbloemen, heb ik mn twijfels over.
Gershwin schreef:Ach, dat is het voordeel als je niet bij een kerk aangesloten bent hè, dan zit je ook niet met een gemeenschap die je ergens op afrekent...
Dus ben je daarom zo voor thuislezen, Jas?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten