Moderator: Moderafo's
Hannibal Lecter schreef:Ik heb 't over het lozen van sperma op de grond.
Daarbij zie ik weinig verschil tussen masturbatie en coitus interuptus.
Probleem met masturberen is denk ik dat, zodra je het hebt 'ontdekt', je het steeds vaker gaat doen. Dat gaat onvermijdelijk gepaard met 'onzedelijke' gedachten. Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe je anders in de benodigde staat van opwinding belandt die voor een zaadlozing toch wel vereist is. Het ontaard dikwijls in een verslaving, en dat lijkt me sowieso onbijbels.
Raido schreef:Nee het is niet verplicht dat heb ik ook nooit gezegt, maar je mag van mij weten dat ik gewoon vaak (om de twee weken) van mijn spulletje af moet omdat het gewoon zo onder spanning lijkt te staan, niet kunnen slapen, extreem rot gevoel in je penis en balzak hebben, als het door masturbatie dat oplost dan doe ik dat gewoon. Anders wordt je een keer snachts wakker met je zooi in je bed of kleren, dan kan ik wel zeggen dat dat zeer onprettig is, ik kan dat voorkomen en dat doe ik dus daarom ook erg graag.
sela schreef:sela denkt dat mastuberen niet zondig is, zolang je maar niet het gebod van God 'gij zult niet begeren uws naasten huis, nog.., nog zijn dienstmaagd' overtreedt.
en het is provocerend van jas om deze stelling met homosexulateit te omkleden.
PeterD schreef:Hannibal Lecter schreef:Ik heb 't over het lozen van sperma op de grond.
Daarbij zie ik weinig verschil tussen masturbatie en coitus interuptus.
Probleem met masturberen is denk ik dat, zodra je het hebt 'ontdekt', je het steeds vaker gaat doen. Dat gaat onvermijdelijk gepaard met 'onzedelijke' gedachten. Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe je anders in de benodigde staat van opwinding belandt die voor een zaadlozing toch wel vereist is. Het ontaard dikwijls in een verslaving, en dat lijkt me sowieso onbijbels.
Beste knul,
Waarom doe je zo je uiterste best om redenen te bedenken dat het zondig is? Ik heb je al de situatie voorgehouden binnen een huwelijk. Dat was een nieuw gezichtspunt, maar je hebt er niet afkeurend of instemmend op gereageerd.
Noem plaatsen in de Bijbel om je woorden op te funderen!
jas schreef:sela schreef:sela denkt dat mastuberen niet zondig is, zolang je maar niet het gebod van God 'gij zult niet begeren uws naasten huis, nog.., nog zijn dienstmaagd' overtreedt.
en het is provocerend van jas om deze stelling met homosexulateit te omkleden.
Ik omkleed het in het geheel niet met homoseksualiteit. Ik vergelijk het ermee. Het is frappant, dat over homo's bijna alles gezegd mag worden, maar nu ik over masturberen begin staat zowat iedereen op zn achterste poten. Het is dus duidelijk dat we deze zonde met zn allen koesteren.
Ik provoceer dus niet, ik confronteer.
Hannibal Lecter schreef:'Individuele' masturbatie is echter puur ik-gericht, en ik geloof derhalve dat God het niet goedkeurd. Een bijbelse tekst is die masturbatie letterlijk veroordeeld, is er bij mijn weten niet. Het zinloos verspillen van zaad zoals Onan deed, komt er het meest dichtbij.
Hannibal Lecter schreef:Volgens mij heb je mijn vraag ook nog niet beantwoord: Waar denk je aan als je masturbeert? Het antwoord zou je volgens mij al meer helderheid moeten verschaffen over het feit of je zonde begaat of niet.
PeterD schreef:Beste knul,
Waarom doe je zo je uiterste best om redenen te bedenken dat het zondig is? Ik heb je al de situatie voorgehouden binnen een huwelijk. Dat was een nieuw gezichtspunt, maar je hebt er niet afkeurend of instemmend op gereageerd.
Noem plaatsen in de Bijbel om je woorden op te funderen!
ik masturbeer op mijn kamer of in de badkamer, ik weet niet hoe jij het doet, maar ik hoop niet midden op straat.. En dacht je dat God wel goedkeurend op jou neerziet als jij seks met je vrouw zo hebben zo van 'zoozo.. jas ik ook weer goed bezig...' ik denk het niet!Denk je dat Hij, je zo bezigziende, goedkeurend op je neer ziet? Daarom is masturberen niet alleen zonde, het is ook nog eens een genante zonde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten