masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 12:12

Nee het is niet verplicht dat heb ik ook nooit gezegt, maar je mag van mij weten dat ik gewoon vaak (om de twee weken) van mijn spulletje af moet omdat het gewoon zo onder spanning lijkt te staan, niet kunnen slapen, extreem rot gevoel in je penis en balzak hebben, als het door masturbatie dat oplost dan doe ik dat gewoon. Anders wordt je een keer snachts wakker met je zooi in je bed of kleren, dan kan ik wel zeggen dat dat zeer onprettig is, ik kan dat voorkomen en dat doe ik dus daarom ook erg graag.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 12:35

Hannibal Lecter schreef:Ik heb 't over het lozen van sperma op de grond.

Daarbij zie ik weinig verschil tussen masturbatie en coitus interuptus.

Probleem met masturberen is denk ik dat, zodra je het hebt 'ontdekt', je het steeds vaker gaat doen. Dat gaat onvermijdelijk gepaard met 'onzedelijke' gedachten. Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe je anders in de benodigde staat van opwinding belandt die voor een zaadlozing toch wel vereist is. Het ontaard dikwijls in een verslaving, en dat lijkt me sowieso onbijbels.

Beste knul,
Waarom doe je zo je uiterste best om redenen te bedenken dat het zondig is? Ik heb je al de situatie voorgehouden binnen een huwelijk. Dat was een nieuw gezichtspunt, maar je hebt er niet afkeurend of instemmend op gereageerd.

Noem plaatsen in de Bijbel om je woorden op te funderen!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 12:36

Raido schreef:Nee het is niet verplicht dat heb ik ook nooit gezegt, maar je mag van mij weten dat ik gewoon vaak (om de twee weken) van mijn spulletje af moet omdat het gewoon zo onder spanning lijkt te staan, niet kunnen slapen, extreem rot gevoel in je penis en balzak hebben, als het door masturbatie dat oplost dan doe ik dat gewoon. Anders wordt je een keer snachts wakker met je zooi in je bed of kleren, dan kan ik wel zeggen dat dat zeer onprettig is, ik kan dat voorkomen en dat doe ik dus daarom ook erg graag.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

sela

Berichtdoor sela » 22 dec 2004 12:51

sela denkt dat mastuberen niet zondig is, zolang je maar niet het gebod van God 'gij zult niet begeren uws naasten huis, nog.., nog zijn dienstmaagd' overtreedt.

en het is provocerend van jas om deze stelling met homosexulateit te omkleden.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 13:09

Exact en dat is niet altijd even makkelijk...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 13:10

sela schreef:sela denkt dat mastuberen niet zondig is, zolang je maar niet het gebod van God 'gij zult niet begeren uws naasten huis, nog.., nog zijn dienstmaagd' overtreedt.

Ik omkleed het in het geheel niet met homoseksualiteit. Ik vergelijk het ermee. Het is frappant, dat over homo's bijna alles gezegd mag worden, maar nu ik over masturberen begin staat zowat iedereen op zn achterste poten. Het is dus duidelijk dat we deze zonde met zn allen koesteren.
Ik provoceer dus niet, ik confronteer.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 13:12

PeterD schreef:
Hannibal Lecter schreef:Ik heb 't over het lozen van sperma op de grond.

Daarbij zie ik weinig verschil tussen masturbatie en coitus interuptus.

Probleem met masturberen is denk ik dat, zodra je het hebt 'ontdekt', je het steeds vaker gaat doen. Dat gaat onvermijdelijk gepaard met 'onzedelijke' gedachten. Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe je anders in de benodigde staat van opwinding belandt die voor een zaadlozing toch wel vereist is. Het ontaard dikwijls in een verslaving, en dat lijkt me sowieso onbijbels.

Beste knul,
Waarom doe je zo je uiterste best om redenen te bedenken dat het zondig is? Ik heb je al de situatie voorgehouden binnen een huwelijk. Dat was een nieuw gezichtspunt, maar je hebt er niet afkeurend of instemmend op gereageerd.

Ik kan masturberen binnen een relatie, als onderdeel van het gezamelijke liefdesspel, (dus niet als huisvader achter je PC'tje, zonder dat moeder de vrouw ervan af weet!) moeilijk zonde noemen. Dat geef ik toe.

'Individuele' masturbatie is echter puur ik-gericht, en ik geloof derhalve dat God het niet goedkeurd. Een bijbelse tekst is die masturbatie letterlijk veroordeeld, is er bij mijn weten niet. Het zinloos verspillen van zaad zoals Onan deed, komt er het meest dichtbij.

Volgens mij heb je mijn vraag ook nog niet beantwoord: Waar denk je aan als je masturbeert? Het antwoord zou je volgens mij al meer helderheid moeten verschaffen over het feit of je zonde begaat of niet.

sela

Berichtdoor sela » 22 dec 2004 13:12

laat ik het dan zo zeggen: persoonlijk vind ik het provocerend van je dat homosexulateit met zonde vergelijkt.

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 13:13

Misschien moeten we ook onderscheid maken tussen de geaardheid en de daad?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 13:14

jas schreef:
sela schreef:sela denkt dat mastuberen niet zondig is, zolang je maar niet het gebod van God 'gij zult niet begeren uws naasten huis, nog.., nog zijn dienstmaagd' overtreedt.

Ik omkleed het in het geheel niet met homoseksualiteit. Ik vergelijk het ermee. Het is frappant, dat over homo's bijna alles gezegd mag worden, maar nu ik over masturberen begin staat zowat iedereen op zn achterste poten. Het is dus duidelijk dat we deze zonde met zn allen koesteren.
Ik provoceer dus niet, ik confronteer.

Beste Jas,

Wil je ook even aantonen en ons overtuigen dat dit zonde is... Daar hebben we het ook in het homo-topic over gehad, dus lijkt het me hier ook zinvol.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 13:20

Amen ja amen, ik vind homosexualiteit ook niet echt een zonde. Er is hier denk ik niemand die masturbeerd omdat het zonde is, je doet het niet om zonde te doen. En ik denk persoonlijk dat dit echt niet de enige gekoesterde zonde is.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 13:21

Hannibal Lecter schreef:'Individuele' masturbatie is echter puur ik-gericht, en ik geloof derhalve dat God het niet goedkeurd. Een bijbelse tekst is die masturbatie letterlijk veroordeeld, is er bij mijn weten niet. Het zinloos verspillen van zaad zoals Onan deed, komt er het meest dichtbij.

Eten en naar de WC gaan is dus ook zonde. Dat is namelijk ook volledig ik-gericht. Ok, dat zijn noodzakelijke dingen. Dan nemen we toch het eten van een snoepje? Dat gaat je alleen om het genot om even een lekker iets te eten.
Hartstikke zondig volgens jouw redenatie.

Hannibal Lecter schreef:Volgens mij heb je mijn vraag ook nog niet beantwoord: Waar denk je aan als je masturbeert? Het antwoord zou je volgens mij al meer helderheid moeten verschaffen over het feit of je zonde begaat of niet.

Als je aan je eigen vrouw/man denkt tijdens de masturbatie denk ik dat het niet zondig is. Enne, misschien zijn er wel mensen die helemaal niets denken als ze het doen...

Ik heb wel eens gehoord dat veel mannen hun verstand daar hebben zitten, dat verstand raakt dan ook helemaal van de kook tijdens de actie lijkt me zo. :mrgreen:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 13:24

PeterD schreef:Beste knul,

Ik zou de vraag eens willen omdraaien. Waarom doe je zo je uiterste best om te bedenken dat het niet zondig is?
Masturberen is en blijft een puur vleselijke bezigheid of je dat nu alleen, of samen met je vrouw doet. De Bijbel zegt over de seksualiteit tussen man en vrouw, die twee zullen tot één vlees zijn. Bij masturberen is er geen sprake van één vlees. Men windt slechts elkaar op en met liefde heeft het al helemaal niks te maken, alleen met lust.
Masturberen doe je niet uit het geloof. En wat niet uit het geloof is, is zonde. Dat zijn niet mijn woorden, maar dat zijn Gods woorden. Dat kun je nalezen in Rom. 14:23. En ook zegt de Heere; "zijt heilig, want Ik ben heilig". 1 Petr. 1:16
En voor degenen die niet zo vroom zijn om het samen met hun partner te doen maar het alleen moeten stellen; waar denk je aan als je het doet? Wat zwaarder weegt, een kilo veren, of een kilo ijzer? Dat het gelukkig al weer bijna zondag is?
Hoe vind je het dat God je zo ziet?
Denk je dat Hij, je zo bezigziende, goedkeurend op je neer ziet? Daarom is masturberen niet alleen zonde, het is ook nog eens een genante zonde.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 13:24

Ik vraag me dan af waarom God het zo gemaakt heeft dat wij zaad kunnen lozen terwijl we geen echte seks hebben, waarom wij sperma teveel hebben.

Als het over het misbruiken van zaad gaat, daarom werd Onan niet gestraft maar omdat hij wel seks met die vrouw had maar niet de verantwoordelijkheid van een kind wilde dragen. En trouwens op dat punt is masturbatie alleen te veroordelen voor mannen omdat zij daarmee hun zaad verspillen.

Als je met je vrouw seks hebt en je klaar komt komen er 3000000 of meer spermazoïden vrij waarvan er in het gunstige geval 1 bij het eitje komt, dat is dan ook ja reinste spermaverspilling...

Denk je dat Hij, je zo bezigziende, goedkeurend op je neer ziet? Daarom is masturberen niet alleen zonde, het is ook nog eens een genante zonde.
ik masturbeer op mijn kamer of in de badkamer, ik weet niet hoe jij het doet, maar ik hoop niet midden op straat.. En dacht je dat God wel goedkeurend op jou neerziet als jij seks met je vrouw zo hebben zo van 'zoozo.. jas ik ook weer goed bezig...' ik denk het niet!

sela

Berichtdoor sela » 22 dec 2004 13:29

stelling die ik erbij doe:
het is niet goed om sexualiteit [dat is masturberen ook] met een toornend god te vergelijken

Terug naar “Archief”