Kerk moet gez. seksualiteit prediken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MAXIMUS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MAXIMUS » 10 jan 2003 10:15

Hallo iedereen, de plaatser van dit onderwerp jaap dus weet waarschijnlijk niet wat hij in kerk doet. waarom kom je in de kerk jaap?
Het is wel zo dat je gelijk hebt maar hoor eens in de bijbel wordt in bedekte termen gesproken of seksualiteit. zoals in spreuken 5 kijk eens> of hooglied hooglied is een afspiegeling van christus en Zijn bruid de kerk dus . de bekeerde mensen die de Here leren Kennen hebben. door in de kerk het evangelie te luisteren ( en dit is toegepast door de Heilige geest.

dus wat doe je in de kerK de Blijde boodschap luisteren Dat het mogelijk is om toch bekeerd te worden of seksualiteit verhaaltjes te luisteren.

Je hebt wel gelijk dat et openlijk over moet gesproken daar ben ik het mee eens maar dan niet in details alleen als het gaat om het huwelijk tussen twee mensen als afspiegeling tussen Dat grote huwelijk zoals in Hooglied!!!! Je kunt in details altijd vragen Prive aan ouderling predikant of diaken zij moeten weten wat de behoeften van de gemeente is waarom gaan ze anders op huisbezoek?>??

*JAAP*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *JAAP* » 11 jan 2003 23:39

Maximus, laat me even lachen!! Je hebt naar eigen zeggen precies begrepen wat er in de kerk wordt verteld. Je begrijpt alleen nog weinig van het leven. Je begrijpt de nuanceringen niet, of wilt deze niet begrijpen. Non-issue of niet, mijn stelling is prikkelend. Taboebevorderend vind ik jouw mail. Je zit nog in je studie, leer ook eens hoe je definities opstelt. Je denkt misschien te veel over jezelf, schat een ander altijd hoger in als je zelf. Zou je nog veel van kunnen leren. WAt een belachelijke reactie.
de zelfgenoegzaamheid van vandaag is de terechte vader van de schuld van morgen

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 12 jan 2003 22:08

hooglied is een afspiegeling van christus en Zijn bruid de kerk dus .

Hier valt over te discussieren. De kerk is de bruid?
Heeft God twee vrouwen dan, namelijk het volk Israël enerzijds en de kerk anderzijds. Dus bigamie mag, terwijl God het niet goedkeurt in de bijbel? :?

Klaas over Maximus
Taboebevorderend vind ik jouw mail.

Lijkt mij ook.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 13 jan 2003 07:20

mijn stelling is prikkelend.

WAt een belachelijke reactie.
:)

joepie

Berichtdoor joepie » 13 jan 2003 08:18

Ik snapniet hoe je erbij komt dat hooglied zou slaan op de kerk en Christus.
Het gaat wel degelijk gewoon over de liefde van twwe mensen. Een jongen en een meisje.
Lees maar eens het boekje: De Bijbel open over sexualitiet van Ds. E.A. de Boer. Niet duur dus makkelijk te kopen, ook voor een student.
Daarin wordt heel duidelijk met teksten uit de bijbel de sexualitiet belicht.
Ook Hooglied.
Dat van de kansel de sexualiteit niet geschuwd wordt vind ik logisch, maar dat het een voorlichtings gebeuren moet gaan worden, gaat mij te ver. Laat dat maar aan de ouders over als taak, want daar hoort het.
Ik zie het al gebeuren dat een predikant gaat benoemen hoe ver je nu dus wel mag gaan voor je huwelijk. We weten allemaal wel hoe ver niet, geen gemeenschap, maar hoe ver nu wel?

En er is maar 1 bruid van Christus en dat is de kerk.

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 13 jan 2003 16:35

En er is maar 1 bruid van Christus en dat is de kerk.

Tussen de kerk en Christus is er geen huwelijks verbond.

De bijbel noemt de christenen wel het Lichaam van Christus, waarvan Hijzelf het Hoofd is.

Israël is de Bruid, ik behoor tot het Lichaam.

Of leef je nog steeds in de illusie dat de kerk het Geestelijk Israël is en dat kerk de plaats van Israël heeft overgenomen

joepie

Berichtdoor joepie » 13 jan 2003 16:46

Ik geloof inderdaad dat de kerk de bruid is en niet israel.
Geen sprookje maar de waarheid.

En de Geest en de Bruid (de kerk) zegge:Kom!

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 13 jan 2003 21:11

Hoe denk jij dan over het volk Israël?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jan 2003 22:30

joepie schreef: hoe ver je nu dus wel mag gaan voor je huwelijk. We weten allemaal wel hoe ver niet, geen gemeenschap, maar hoe ver nu wel?

Daar is volgens mij geen eenduidig antwoord op. De een kan zich makkelijker inhouden dan de ander en ik denk dat je grens daar wel een beetje vanaf hangt.

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 13 jan 2003 22:45

Ik denk ook dat dit heel lastig is te bepalen.

Als de grens duidelijk is, dan zegt dat niet veel over wat nog wel mag.
Als een plank korter moet zijn dan 10 centimeter, hoelang mag die plank dan maximaal zijn? Snap je?

Bedenkt wel hoe dichter bij de grens des te groter het gevaar van overschreiden.

Belangrijk is niet alleen waar ligt je grens, maar ook die van je verkering/verloofde.
Laatst gewijzigd door hemelburger op 14 jan 2003 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

joepie

Berichtdoor joepie » 14 jan 2003 09:40

Hemelburger maak er een nieuwe topic van!

Terug naar “Archief”