Verloven: hoe pak je dat aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 21 feb 2003 23:10

janneke schreef:
FrankB schreef:Hoe weet je op deze leeftijd wat echte liefde is? Waar baseer je je op? Is het je eerste vriendje?

Ten eerste: deze topic gaat een beetje de verkeerde kant op...we kunnen dit misschien beter verplaatsen...Of beter gezegd: Via de PB oid?
Ten tweede: Ik ben geen verantwoording schuldig aan wie dan ook. Ik wil het best uitleggen, maar dan wel via pb oid...

heey dan wordt er inhoudelijk op in gegaan en dan ben je opeens geen verantwoording schuldig??? forum is toch om te discussieren zoals je zelf zo vaak hebt gezegd???

wijziging: oh ik lees net dat ze uit de topic is gestapt... :) foutje. niet dat ik het niet met haar eens ben hoor over dat je wel zeker kan zijn van je beslissing, maar zoals ze op acire reageert is wel fout vond ik.

maareh, ik ben 18 en ik ga dit jaar verloven. Leuk he??? Ik heb al 4 jr met mn vriendin en ik wil dr nooit meer kwijt, vandaar. Ja en 100% zeker kan misschien theoretisch niet, maar dat kan je op je 25e ook niet zijn of wel??? Zolang je maar beseft van jezelf dat je niet de wijsheid in pacht hebt kan je wel zulke beslissingen nemen, maar zodra je op je 17e denkt dat je alles bent, garandeer ik dat het fout zal gaan...

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 22 feb 2003 00:39

Acire schreef:
janneke schreef:Bedankt dat jij het even voor me uitlegd, want van Acire kan ik geen wijs worden. Nu, dan maar even communiceren via jou. Ik beweer dat je wel zeker 100% zeker kan zijn! Als jij dat niet zo voelt/ziet, hoop ik voor je dat je dat ooit nog wel eens mee mag maken!

Tsss lees jij eerst. Je moedert geweldig, en je denkt de wijsheid in pacht te hebben. Hoe kom je erbij. Ik hoop dat je het nog eens mee mag maken ja, bullshit. ik wil dat niet eens meemaken, wie wil zichzelf graag bedriegen???

Wat wijsheid in pacht denken te hebben span jij natuurlijk helemaal de kroon Acire, beetje suf om daar dan Janneke mee aan te vallen, daar komt bij dat ik Janneke (onder andere qua intelligentie quotient) een heel stuk hoger inschat dan jou!!

Als ik ging verloven en er zou een suf trutje van mijn leeftijd gaan roepen dat ik mezelf zou bedriegen zou ik m'n stekels ook wel opzetten ja... Komop Acire, je hebt zelf helemaal weinig levenservaring op dit gebied, dus wat klets je nou?!?

ps. toch zou ik op m'n 17e niet verloven ;)

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 22 feb 2003 09:27

janneke schreef:Als je ooit een x op een meeting komt, zal ik bewijzen dat een 17-jarige die keuze's ook kan maken! Qua leeftijd misschien niet volwassen, maar echte liefde bindt zich niet aan een leeftijd!

En Acrire, dat merk je vanzelf!

Juist Janneke!!!! (ze kennen je geen eens) :wink:

Ik heb even in een vlugge vogelvlucht deze topic gelezen. Ik heb er me meningen over die ik hier niet wil vertellen.

Maar 1 ding wil ik wel even zeggen. Leeftijd zegt niks.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Verloven... bedankt voor de reacties!

Berichtdoor TheEdge » 24 feb 2003 18:02

Het leek me goed om nog effe te reageren op mijn eigen onderwerp:

Mensen, onwijs bedankt voor alle advies, ik heb uiteindelijk mijn keuze gemaakt.
We hebben besloten dat we het eerst met onze ouders gaan overleggen (ikzelf heb het al gedaan, nou mijn wederhelft nog....) of ze ons als stel zien zitten. Zij hebben er tenslotte het beste kijk op, omdat ze die keuze lang geleden ook al hebben moeten maken.
Dan gaan we een ring kopen, en houden we een feestje bij de studentenvereniging waar we allebei lid zijn. We nodigen wat mensen uit, wat vrienden en kennissen, en na afloop sturen we de ooms en tantes en vage kennissen een kaartje, dat zij 't ook weten.
Wanneer we gaan trouwen, dat is voorlopig nog niet aan de orde. Eerst maar eens afstuderen en elkaar in onze verlovingstijd nog wat beter leren kennen.

En oh ja, wat 17 betreft.... ik vind het inderdaad jong. Veel mensen van die leeftijd weten nog niet eens wat liefde is. Laat staan dat ze een beslissing daarover kunnen maken voor hun hele leven. Ik hoop dat het geen keuze is die je gedaan hebt omdat je omgeving dat van je verlangt. Of omdat je dolgraag zo snel mogelijk de "zekerheid" van het huwelijk in wilt. Over zo'n beslissing dien je na te denken, te bidden, en met je ouders te praten (die hebben dat tenslotte ook moeten beslissen, lang geleden).
Neemt niet weg dat 17 voor sommige mensen een prima leeftijd is. Ik ken er een paar...

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Verloven... bedankt voor de reacties!

Berichtdoor Calvin » 25 feb 2003 09:38

TheEdge schreef:En oh ja, wat 17 betreft.... ik vind het inderdaad jong. Veel mensen van die leeftijd weten nog niet eens wat liefde is.

Sow!!!!!! En óf je op die leeftijd met hart en ziel van iemand kunt houden.......

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 25 feb 2003 13:25

Sow!!!!!! En óf je op die leeftijd met hart en ziel van iemand kunt houden.......

Voor de nuancering: Ik zei ook "veel", niet "alle".

Genoeg mensen zijn op hun 17de nog gewoon kind. Beetje leren, beetje hangen, nog niet echt nagedacht hebben over wat dan ook. Je ziet het op de chat. Sommige mensen van 14 zijn geestelijk al een stuk verder en hebben aanzienlijk meer te melden dan anderen van 20.

Bovendien: Je kunt best zielsveel van iemand houden. Maar ben je dan ook al in staat om grote verantwoordelijkheden op je te nemen? Of om kleine problemen in je relatie te herkennen en op te lossen, die 10 jaar later wel eens grote vormen aan kunnen nemen?

Ik geloof best dat er mensen zijn die het op hun 17de al kunnen. Neemt niet weg dat dit eerder uitzondering dan regel is, vermoed ik.
Laatst gewijzigd door TheEdge op 04 apr 2003 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 25 feb 2003 13:54

Duidelijk antwoord, zeer duidelijk.

Het ligt vooral ook aan de school of situatie waarin iemand zich bevind. Het verschil tussen middelbaren en hogeschool, dat is mega. Je leert toch echt wat meer verantwoordelijkheid.
Tenminste, als je dat zelf wil, kun je veel leren.
Sommigen blijven altijd in hun kinderjaren hangen, omdat ze dat nu eenmaal het makkelijkste en minst gevaarlijke vinden. Maar uitzonderingen zullen altijd blijven bestaan.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 25 feb 2003 16:38

TheEdge,

Ben het helemaal met je reactie eens hoor!! Van harte zelfs. Merk nu bij mezelf werkelijk een gigantisch verschil met nu ik 24 ben en toen ik 17 was. Sommige van 20 leuteren hier bijvoorbeeld op het forum inderdaad maar wat raak.

Maar het was even bedoeld richting de mensen die soms beweren dat er op je 17e alleen maar iets als kalverliefde bestaat. Niet dus.

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 25 feb 2003 16:45

Helemaal mee eens, jullie zijn vreselijk volwassen.

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 25 feb 2003 17:12

Calvin schreef:
TheEdge schreef:En oh ja, wat 17 betreft.... ik vind het inderdaad jong. Veel mensen van die leeftijd weten nog niet eens wat liefde is.

Zeg dat. Dat kan heeeeel goed.

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 25 feb 2003 17:14

TheEdge schreef:Ik geloof best dat er mensen zijn die het op hun 17de al kunnen. Neemt niet weg dat dit eerder uitzondering dan regel is, vermoed ik.

ben ik met je eens, maar ben bang dat heel veel mensen van veel oudere leeftijd dat ook helemaal niet kunnen (problemen herkennen ed). was het maar waar dat iedereen op een bepaalde leeftijd wel in staat is tot zulke dingen.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 25 feb 2003 17:27

Het_doet schreef:Helemaal mee eens, jullie zijn vreselijk volwassen.

Oh absoluut! *vette knipoog*

rutgernation schreef:
TheEdge schreef:Ik geloof best dat er mensen zijn die het op hun 17de al kunnen. Neemt niet weg dat dit eerder uitzondering dan regel is, vermoed ik.

ben ik met je eens, maar ben bang dat heel veel mensen van veel oudere leeftijd dat ook helemaal niet kunnen (problemen herkennen ed). was het maar waar dat iedereen op een bepaalde leeftijd wel in staat is tot zulke dingen.

Ben ik met je eens.
Om daar achter te komen, kun je echter altijd uitwijken naar advies van je ouders, vrienden en vriendinnen en andere mensen in je omgeving, die een eerlijke, objectieve mening over je relatie kunnen geven. En die je eigen ideeen en vermoedens wat kunnen aanvullen of bijschaven. Dat ben ik nu dus zo zachiesaan aan het inwinnen...

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 25 feb 2003 17:28

:wink: die dus

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 26 feb 2003 10:12

Het_doet schreef:Helemaal mee eens, jullie zijn vreselijk volwassen.

En hoe moet ik dit nu weer interpreteren? :?

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 26 feb 2003 10:52

Haha. Doe ermee wat je wilt.

Terug naar “Archief”