waar leef jij voor?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Duckie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Duckie » 01 dec 2004 08:54

Mijn doel. Ik probeer daarachter te komen. Ik ben er de laatste tijd veel mee bezig, en ik kan wel zeggen dat ik elke dag zoveel leer van God! Als je bewust gaat leven dan valt er zoveel te genieten van het leven. Vrijwel alles wat je doet kun je tot eer doen van God.

Het is goed om wat in de bijbel staat ook daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Stel elke week (of andere periode) eens een praktisch punt op waar jij die periode aan gaat werken of overna gaat denken. Dat is zo waardevol heb ik geleerd, je gaat bewust anders leven hierdoor. Ik denk op dit moment dat het mijn doel is om zo dicht mogelijk bij God te leven als maar mogelijk is. Ik vond het moeilijk om dit ook in de praktijk te doen, maar als jij zo'n praktisch punt hebt dan ga je er wel aan werken!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 01 dec 2004 10:18

caprice schreef:
Collateral schreef:Sterven lijkt me niet erg, hooguit een beetje spannend.

De dood is de straf op de zonde en is vreselijk. Tenzij de prikkel van de dood weggenomen mag zijn door Christus.

Dat is jou waarschijnlijk maar al te vaak ingeprent, ja. Als je die overtuiging hebt, zal de dood zonder Christus inderdaad niet prettig zijn.
Ik ben echter nogmaals absoluut niet bang voor de dood, hoewel de prikkel van de dood bij mij niet weggenomen is door Christus (neem ik aan). Ik denk dat ik zal sterven met de gelaatsuitdrukking van een kind dat voor het eerst in de achtbaan stapt en daar erg veel zin in heeft. :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 dec 2004 11:24

hijwel schreef:
Lalage schreef:Ik vraag me altijd af waarom God mensen heeft gemaakt en waarom ik hier leef. Ik heb geen idee... Daarom is het doel in mijn leven God dienen en dan hoop ik maar dat ik er toch van tijd tot tijd van kan genieten.

het klinkt tegenstrijdig... voor God leven.. en dan toch van tijd tot tijd van het leven genieten..

Jezus zegt: "Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen; maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. 25 Wat heeft een mens eraan als hij de hele wereld wint, maar zichzelf verliest of schade toebrengt?"

Je leeft pas echt als je leeft met Jezus.
enne lalage als jij God wil volgen, en je laat hem steeds meer toe in je leven dan zal je doel vinden!

btw: doelgericht leven is echt een goed boek! (heel praktisch)

In "Doelgericht Leven" staat dat je moet doen waar je goed in bent en waar je plezier in hebt. God geniet ervan als je doet waar je voor gemaakt bent.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 01 dec 2004 13:59

Collateral schreef:
caprice schreef:

De dood is de straf op de zonde en is vreselijk. Tenzij de prikkel van de dood weggenomen mag zijn door Christus.

Dat is jou waarschijnlijk maar al te vaak ingeprent, ja. Als je die overtuiging hebt, zal de dood zonder Christus inderdaad niet prettig zijn.
Ik ben echter nogmaals absoluut niet bang voor de dood, hoewel de prikkel van de dood bij mij niet weggenomen is door Christus (neem ik aan). Ik denk dat ik zal sterven met de gelaatsuitdrukking van een kind dat voor het eerst in de achtbaan stapt en daar erg veel zin in heeft. :)

Wat verwacht je er dan van Collateral? Wat denk je dat jou na de dood te wachten staat? Je zegt dat je dan zonder Christus zal sterven, maar ik snap niet dat je dan geen angst hebt. Hoe kan je nou met veel zin sterven als de prikkel van de dood bij jou niet is weggenomen? :?
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 01 dec 2004 15:02

Duckie schreef:Mijn doel. Ik probeer daarachter te komen. Ik ben er de laatste tijd veel mee bezig, en ik kan wel zeggen dat ik elke dag zoveel leer van God! Als je bewust gaat leven dan valt er zoveel te genieten van het leven. Vrijwel alles wat je doet kun je tot eer doen van God.

Het is goed om wat in de bijbel staat ook daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Stel elke week (of andere periode) eens een praktisch punt op waar jij die periode aan gaat werken of overna gaat denken. Dat is zo waardevol heb ik geleerd, je gaat bewust anders leven hierdoor. Ik denk op dit moment dat het mijn doel is om zo dicht mogelijk bij God te leven als maar mogelijk is. Ik vond het moeilijk om dit ook in de praktijk te doen, maar als jij zo'n praktisch punt hebt dan ga je er wel aan werken!

Heb jij het boek doelgericht leven al gelezen?? als ik dit zo lees, is dat boek ECHT wat voor jou!!
Verblijd je in de Here!

Duckie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Duckie » 01 dec 2004 17:38

Nee nog niet. Binnenkort gaan we met mn huiskring aan een cursus 40 dagen doelgericht leven beginnen. Elke dag een hoofdstuk lezen en een keer per week bij elkaar komen om erover te praten. Ik ben erg benieuwd naar het boek, heb al veel positieve verhalen gehoord!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2004 18:08

tja, goeie vraag waar leef ik eigenlijk voor!?!?!?!?!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2004 19:19

Evelien schreef:tja, goeie vraag waar leef ik eigenlijk voor!?!?!?!?!

volgende onderwerp voor de jv? :wink:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 01 dec 2004 19:25

Collateral schreef:
caprice schreef:

Wordt toch wakker!

Je hebt een kostbare ziel voor de eeuwigheid, en het is óf eeuwig wel, óf eeuwig wee. Een andere bestemming is er niet.

10 Want wij allen moeten geopenbaard worden voor den rechterstoel van Christus, opdat een iegelijk wegdrage, hetgeen door het lichaam geschiedt, naardat hij gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad.
...
20 Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.

(2 Korinthe 5 vs 10 en 20)

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 01 dec 2004 20:29

Duckie schreef:Nee nog niet. Binnenkort gaan we met mn huiskring aan een cursus 40 dagen doelgericht leven beginnen. Elke dag een hoofdstuk lezen en een keer per week bij elkaar komen om erover te praten. Ik ben erg benieuwd naar het boek, heb al veel positieve verhalen gehoord!

Gaaf!!
Ik lees het zelf, maar praat er wel met vrienden over die het ook lezen, das echt fijn!!
Verblijd je in de Here!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2004 20:50

hijwel schreef:

misschien, kun jij in ieder geval even door geven a.s. zondag.....

(misschien ook wel zelfmoord? ---> of niet echt een onderwerp?)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2004 21:15

Evelien schreef:
hijwel schreef:

misschien, kun jij in ieder geval even door geven a.s. zondag.....

(misschien ook wel zelfmoord? ---> of niet echt een onderwerp?)

jeps er zijn zo veel onderwerpen..

we hebben gewoon te wijnig jv (maar vaker kan ik ook niet)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 01 dec 2004 22:18

Doortje schreef:
Collateral schreef:Dat is jou waarschijnlijk maar al te vaak ingeprent, ja. Als je die overtuiging hebt, zal de dood zonder Christus inderdaad niet prettig zijn.

Wat verwacht je er dan van Collateral? Wat denk je dat jou na de dood te wachten staat? Je zegt dat je dan zonder Christus zal sterven, maar ik snap niet dat je dan geen angst hebt. Hoe kan je nou met veel zin sterven als de prikkel van de dood bij jou niet is weggenomen? :?

De prikkel van de dood is al lang weg bij mij. Ik heb het een en ander gelezen over het leven na de dood, zoals bijna-dood-ervaringen, reïncarnatie enzo, en ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken. Niet dat ik graag dood zou gaan (ik heb hier op aarde nog genoeg te doen) maar ik ben wel benieuwd hoe het is als ziel zonder lichaam.

kees81

Berichtdoor kees81 » 01 dec 2004 22:37

hijwel schreef:geloof je dat alles wat in de bijbel staat waar is?

jij wel? :?
ow wacht ik zie het al.... hij wel!
Laatst gewijzigd door kees81 op 01 dec 2004 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2004 23:13

kees81 schreef:
hijwel schreef:geloof je dat alles wat in de bijbel staat waar is?

jij wel? :?
ow wacht ik zie het al.... hij wel!

ik wel!

nou ja eerlijk: "ik geloof dat alles wat in de bijbel staat waar is!". Maar toch twijvel ik wel vaak aan dingen in de bijbel, ook al wordt dat steeds minder!

Terug naar “Archief”