Het verbond wat God met de Joden heeft is uniek. Daar staan wij totaal buiten.
God heeft echter wel een verbond gesloten met al die mensen die tot Hem komen via de Messias.
Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Er zijn al genoeg topics geweest omtrent dit onderwerp. Bekijk het archief eens zou ik zeggen. Anders ontstaat er weer opnieuw een discussie over dit onderwerp.
Maja de Bij schreef:Marnix schreef:En de besnijdenis was ook geen garantiebewijs om de hemel in te komen
Dus de besnijdenis heeft geen geestelijke betekenis, maar alleen een landbelofte?
ik ben voor de kinderdoop, al keur ik de volwassendoop ook niet af (zolang het maar geen overdoop is)
wat is een overdoop volgens jou?
zie je dat hetelfde als veraad van de eigen kerk?
in dat geval maak je onderscheid tussen de leer die jij aanhangt (die dan de ware zou zijn) en de leer van een andere kerk
Als je al een keer gedoopt bent(als klein kind dus) en je dan nog een keer laten dopen. Voor mij is dat nog een keer vragen om een teken en zegel van Gods Verbond ( wat moeten we er met twee?)
ik zie dat niet als verraad van mijn eigen kerk, maar verraad van het teken en zegel dat ik op mijn voorhoorfd draag. Waarom zou ik nog een keer een teken en zegel willen, als ik er al eentje heb?
Mensen die zich opnieuw laten dopen doen dat niet omdat ze nog een teken van Gods Verbond willen hebben... Maar omdat uit de bijbel halen dat de doop niet een teken is van Gods keuze voor jou... maar als een teken van jou keuze voor God als een gevolg voor Zijn keuze voor jou. Als iemand dus zich als volwassene laat dopen om daarmee zijn keuze voor God te laten zien is dat probleem van een tweede keer om een teken vragen er dus niet.
Dus dan is het neem ik aan voor jou ook geen probleem meer?
In het oude testament werden de jongetjes besneden, om zo bij het verbond te horen.
Dat verbond is er nog. Bij ons is het de doop. Maar hoe is dat dan bij jullie? Mogen de kinderen niet bij het verbond behoren?
Sorry, maar ik snap jullie redenatie niet
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten