Ik heb belijdenis gedaan, niet omdat ik de leeftijd had, maar omdat ik het zelf wilde. Hiermee zeg ik niet dat ik bekeerd ben ofzo. Met de doop heeft God 'ja' tegen mij gezegd; nu 'heb ik ja' teruggezegd tegen God. Dit wilde ik ook zelf, ik denk juist dat ik nu steeds meer in mn geloof ga/ probeer ta gaan groeien; maar ik durf echt niet te zeggen dat ik nu bekeerd ben ofzo; ik denk zelf dat ik daarvoor nog veel te onzeker over mn geloof enzo ben.
Maar ik denk niet dat dit wil zeggen dat ik niet aan het heilig avondmaal mag; zeker niet. Ik ga zeg maar wel aan sinds ik belijdenis gedaan heb, maar zie dit zeker niet als iets fouts ofzo...
Ik zie het juist zo dat God een ieder daartoe geroepen heeft en juist alleen maar 'blij' is als wij met zn allen 'Zijn Maaltijd' houden...
Zoals Marnix ook al zei:
Marnix schreef:Maar zoals Jezus het heeft ingesteld is het avondmaal voor iedereen die gelooft dat Jezus Zijn lichaam en bloed gaf als volkomen voldoening voor al onze zonden. Als iemand dat gelooft mag hij/zij aangaan.
Tof dat je bewust belijdenis gedaan hebt! Ook al loop je hierdoor niet op de 'toppen van geloof' (zoals je zelf aangeeft), het is wel n bewuste keuze geweest. Ik hoop dat ik ook snel die stap kan zetten...
alex leusink schreef:Optimatus schreef:Even terugkerend naar het onderwerp: gaan jullie altijd aan het H. Avondmaal?
Heb nog geen belijdenis gedaan. Bovendien geloof ik dat je een persoonlijke roeping moet krijgen voor het Avondmaal.
Wat voor roeping? Wat stel je je voor bij zo'n roeping? Waar staat het in de Bijbel dat je een roeping moet hebben? Als je gelooft in de Heere Jezus als vergever van jouw zonden, dan IS dat toch je roeping, hetgeen je naar het Avondmaal brengt?