joepie schreef:Lees nu dat boek maar dan weet je dat je er inderdaad naast zit wat betrefd spreken in tongen. Het woord betekend niets anders dan taal.
En ook die genezing komt wel degelijk voor.
Trouwens wat ik mij afvraag, waarom er altijd met vragen als deze gesproken wordt over de twee gaven en er voorbij gegaan wordt dat er ook staat: ze zullen een adder oppakken en....
In niet één kerk gebeurd dat.
Als je dus wil dat de gaven van de Geest besproken wordt als zijnde niet meer aanwezig. Dan is die zeker nergens aanwezig. En zou het niet zo zijn als de Geest inderdaad aanwezig is bij die zgn. gebedsgenezers en mensen die zeggen dat je eerst in tongen gesproken moet hebben om te weten of de Geest in je is, dat dan toch zeker ook die gaven van de Geest aan wezig zou moeten zijn? Dus ik trek zeer in twijfel dat de gaven waar jij over spreekt wel echt van de Geest zijn.
Waar het mij om gaat:
We maken van het geloof iets doodgewoons... iets nuchters.... prima, dat kan zeker.... maar de bijbel heeft het duidelijk over bijzondere werkingen van de Geest, bijzondere gaven.... Al die bijzondere werkingen gaan we aanpassen aan ons nuchtere denken.... Maken we dus van het geloof niet iets te gewoons? Geloven we nog wel dat de Geest tot bijzondere dingen in staat is en wij door de Geest? Tja we roepen we dat we dat geloven.... maar wordt dat uit de praktijk ook duidelijk of juist niet?