Shrike schreef:Is een blauwtje ook goed. Mijn vriend loopt nu met iemand waaraan ik het ooit eens aan heb gevraagd. Ach, ik denk altijd: ieder komt altijd wel op z'n plekkie terecht.
Explain?
Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Lalage schreef:Ook als je hem/haar noooooit meer terug wil, kan het steken om hem/haar met een ander te zien.
Is dat dan wel een soort van afgunst?
joepie schreef:Ik denk nog steeds dat er helemaal geen verschil zit tussen jaloezie en afgunst. Dat wij er misschien een andere betekenis aan denken te moeten geven wil nog niet zeggen dat het dan ook zo is.
Maar ik kan me voorstellen dat je dus inderdaad jaloers bent als je ex een relatie krijgt met een ander.
Jij dacht tenslotte gelukkig te zijn en te worden met die persoon en nu wordt hij/zij het met een ander. En dat kan gerust wel zeer doen. En maken dat je jaloers bent.
Maar laten we eerlijk zijn, jij wilde of kon niet verder met die persoon.
Dus laat die ander dan gelukkig worden met een ander dan kan jij dat ook.
joepie schreef:Ik denk nog steeds dat er helemaal geen verschil zit tussen jaloezie en afgunst. Dat wij er misschien een andere betekenis aan denken te moeten geven wil nog niet zeggen dat het dan ook zo is.
Maar ik kan me voorstellen dat je dus inderdaad jaloers bent als je ex een relatie krijgt met een ander.
Jij dacht tenslotte gelukkig te zijn en te worden met die persoon en nu wordt hij/zij het met een ander. En dat kan gerust wel zeer doen. En maken dat je jaloers bent.
Maar laten we eerlijk zijn, jij wilde of kon niet verder met die persoon.
Dus laat die ander dan gelukkig worden met een ander dan kan jij dat ook.
joepie schreef:Waar dan mee?
Aragorn schreef:joepie schreef:Waar dan mee?
Hm, gevoel is moeilijk uit te leggen, maar ik waag een poging.Ik denk iets in de richting van iets moois, iets wat je samen gedeeld hebt, wat definitief over is. Ook al wil je het niet terug, toch is er de herinnering aan het goede en ben je wel elkaars beste vrienden geweest.
Je bent geen computer die in een keer 100% omschakelt. Ook al is er iets nieuws en iets beters; dat wil niet zeggen dat al het oude vergeten, niet meer relevant en verdwenen is.
joepie schreef:Aragorn schreef:joepie schreef:Waar dan mee?
Hm, gevoel is moeilijk uit te leggen, maar ik waag een poging.Ik denk iets in de richting van iets moois, iets wat je samen gedeeld hebt, wat definitief over is. Ook al wil je het niet terug, toch is er de herinnering aan het goede en ben je wel elkaars beste vrienden geweest.
Je bent geen computer die in een keer 100% omschakelt. Ook al is er iets nieuws en iets beters; dat wil niet zeggen dat al het oude vergeten, niet meer relevant en verdwenen is.
Maar dat gevoel heeft meer met een soort heimwee naar, te maken dan met jaloezie.
Als je jaloers erop bent, dan wil je dat die ander dat geluk niet met een ander heeft.
Mariamagdalena schreef:Hoe kan je nou weten wat voor gevoel iemand anders heeft?![]()
Bij de ene kan het jaloezie zijn, bij de ander afgunst, bij de volgende heimwee, of wat dan ook.
Hoe kan je voor een ander spreken.
Je kan toch niet in iemands hoofd kijken?
Lalage schreef:Ook als je hem/haar noooooit meer terug wil, kan het steken om hem/haar met een ander te zien.
Viooltje schreef:Lalage schreef:Ook als je hem/haar noooooit meer terug wil, kan het steken om hem/haar met een ander te zien.
Dat ben ik met je eens, je hebt toch iets samen gehad en als je die persoon dan tegen komt denk je toch nog wel van: jammer dat het zo moest gaan ofzo iets...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten