15 En acht de lankmoedigheid onzes Heeren voor zaligheid; gelijkerwijs ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid, die hem gegeven is, ulieden geschreven heeft;
Van: Petrus, een apostel van Jezus Christus. Aan: De christenen, die als vreemdelingen in Pontus, Galatië, Cappadocië, Asia en Bithynië wonen.(1 Petrus 1 vers 1)
Het kan ook goed zijn dat Petrus hier doelt op de brief van Paulus aan de Galaten... Deze brieven van Petrus zijn duidelijk gericht aan heidenen die tot geloof zijn gekomen, aangezien Petrus ook veel van de historie van het joodse volk vertelt... als het hier om Joden ging hadden ze dat al lang geweten toch? De brief aan de Hebreeers is daarin ook heel anders....
Overigens denk ik dat de vraag of de hele bijbel gezag heeft in ons leven los staat van de vraag wie de auteur van deze brief is. Ik geloof niet zeker dat Paulus de auteur is... ik weet dat namelijk niet, het staat er niet boven... maar de brief bevat wel hele waardevolle bijbelse woorden, de broef is nergens in strijd met de bijbel, integendeel... Ik zie de brief gewoon als onderdeel van de bijbel, wie de auteur is laat ik in het midden... ik kan wel gaan gokken en dan zeggen: Zo is het, klaar... Maar dat lijkt me vrij zinloos.
Als je echt gezag aan de bijbel toekent voeg je er geen dingen aan toe, ook geen auteursnamen.