Invincible schreef:Collateral schreef:Het lijkt me dus dat het erom gaat of je God en je naaste lief hebt, en niet of je alles als een farizeër gaat uitpluizen of het misschien wel 'verkeerd' is.
A] Naastenliefde heeft er even nix mee te maken
Ik ben zelf van mening dat je, wanneer je iets doet zonder dat het ten koste gaat van je naastenliefde, je mag aannemen dat wat je doet goed is. Als je dus op een onschuldige manier aan Halloween mee doet, mag je dus aannemen dat het goed is. Wat mij betreft.
B] Onderzoek alle dingen beste Collateral
Ik onderzoek veel. Jij zou er ook niet verkeerd aan doen om het een en ander te onderzoeken, dunkt me.
C] Uitpluizen of iets kosjer is was geen speciale eigenschap van Farizeërs, dus die beschuldiging raakt kant nog wal.
Ik heb ook absoluut niet beweerd dat Farizeërs zich bezig hielden met het uitpluizen of iets kosjer is. Wat heeft de (on)reinheid van eten hier eigenlijk mee te maken?
Wat ik bedoelde, is, dat Farizeërs nogal met hun vingertje aan neigden te wijzen wat anderen wel niet 'verkeerd' deden. Maar als je het niet begrijpt, mag je ook het tweede deel van de zin overslaan. De boodschap is dan nog steeds duidelijk.
Het feestje Halloween is omgeven met griezelen, geesten, zombies en weet ik wat nog meer. Mega in trek in heksenkringen enzenzenz. Ik ben heel erg openminded, maar dat christenen die dit feestje meevieren kan ik niet echt bij.
Ik herhaal even het gedeelte van mijn post dat je
niet quotte:
Ik schreef:... ik heb gelezen dat er vroeger kruistochten zijn geweest waarbij veel onschuldige mensen zijn vermoord. Die kruistochten zijn onder andere gekomen doordat een monnik zogenaamd van Jezus Christus gehoord had dat dat nodig was. Is het christendom ook gelijk verkeerd? Er zijn overigens nog wel meer gruwelijkheden gebeurd onder de noemer 'God wil het'. Halloween is er niks bij.
Collateral schreef:Maar vertel, hoe ben jij zo zeker van het bestaan van de duivel en zijn maten?
Deze vraag verklaard een hoop

Die vraag deed ik omdat
HereIAm nogal zeker leek van zijn zaak. Ik wilde graag even weten
hoe hij er zo zeker van was...