de kracht van gebed!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 05 okt 2004 21:18

Mariamagdalena schreef:
Marnix schreef:Ik zou het vragen... Vind je het goed als ik voor je bid?

Mensen die niks met God hebben vinden het vaak niet erg als je dat doet... ze denken dan: Baat het niet, dan schaadt het niet...

Ja, dat vind ik heel tof dat je dat zegt.
Dat ga ik morgen vragen.
En als ze nee zegt, doe ik het toch maar, want ik heb de Here zo lief.... maar misschien, gebeurt er wel een wondertje en zegt ze ja...... :D

Je moet een vast vertrouwen in God hebben. Waarom zeg je dan aan het einde 'Amen'? Het zal waar en zeker zijn.

MM, neem svp een andere avatar, want onbeschaamde naaktheid zien we op straat al helaas veel te veel. :|

caprice

Berichtdoor caprice » 05 okt 2004 21:37

johannes1 schreef:ik denk dat caprice wil zeggen. dat we veel gewoon een gebedje opprevelen (zeg ik het goed) zonder er bij na te denken. maar als de Heere ons het gebed geven dan bidden we met het hart. of bedoelde je het anders, caprice?

Ja, dit bedoelde ik wel, maar niet alleen gebeden waar je niet bij nadenkt, maar ook tijden dat je gewoon niet kunt bidden. Wel willen maar niet kunnen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 okt 2004 21:57

Caprice, Ja !!!

caprice

Berichtdoor caprice » 05 okt 2004 21:59

Mariamagdalena schreef:Caprice, Ja !!!

Vriendelijk bedankt. d:)b

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 okt 2004 18:37

ja, ik heb de afgelopen week ervaren dat bidden echt helpt!!!
Wat geeft dat een intens gevoel!

cornelis
Kapitein
Kapitein

De kracht van het gebed.

Berichtdoor cornelis » 09 okt 2004 20:56

Bidden is voor de christen van groot belang.
Het geeft mij enorme rust.
Het hart uitstorten voor God,doet mij heel goed.
Ik zou hier niet meer zonder kunnen.
In mijn bijbel heb ik een kaartje,met beloftens omtrend het gebed.
Dat ik bijna altijd bij me heb.
Ook op het werk kan ik nu in alle rust bidden en danken voor mijn eten.
Wat ik als iets heel bijzonder ervaar.
Bidden kan overal en op alle uren van de dag.
Vaste gebeds tijden zijn net zo hard nodig als vaste eet tijden.
Regelmaat verplicht.
En wat is het heerlijk,dat de Here altijd wil luisteren.
Denk maar aan psalm 116.
Het is alweer enige jaren geleden,dat ik het volgende mee maakte.
Ik was heel onrustig van binnen tijdens wat werkzaamheden in de tuin.
En ineens verdween dit als sneeuw voor de zon.
Een hemelse rust.
Ik ging naar binnen en vroeg aan mijn vrouw,heb jij voor mij gebeden,ze antwoorde ja,hoe weet je dat,nou dat voelde ik.
En tegelijk denk ik aan de Here Jezus die ook voor ons bid,en wie kent ons beter dan Hij.
Zonder bidden ben ik diep ongelukkig,en met bidden heel gelukkig,want het gesprek met de Here lucht zo op.
Nog een andere dramatiche ervaring.
Ik hoorde dat mijn enige broer om het leven was gekomen door een bedrijfsongeval,twee vrachtwagens in botsing.
Mijn broer was dood.
Ik liep maar rondjes van verdriet,en ineens vroeg ik mijzelf,wat zou je tegen anderen zeggen in zo,n situatie.
Mijn antwoord was bidden natuurlijk.
En dat deed ik toen ook en het gaf weer rust en toen wist ik,ik weet niet waarom de Here,dit niet verhinderde,maar vergissen,dat kan Hij niet.
Dit wilde ik even kwijt,met vriendelijke groeten van Cornelis.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2004 12:38

essieee schreef:ja, ik heb de afgelopen week ervaren dat bidden echt helpt!!!
Wat geeft dat een intens gevoel!

Lekker he! Schrijf het ergens op en als als je om een bepaalde reden een keer wat minder makkelijk bidt of het snel vergeet, lees het dan nog eens terug!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 12 okt 2004 23:38

Het bidden gaat echt niet altijd bij mij vanzelf en ik wacht ook niet tot God mij de woorden in mijn mond geeft. Soms ben ik alleen maar aan eht stamelen, omdat ik dan besef, dat ik een mens ben en tegen een oneindig groot God bid. En als ik altijd mocht bidden alsof God mij de woorden in de mond gaf, dat zou mij wel fijn lijken.
Nu merk ik heel erg dat ik mens ben, omdat ik heel veel dignen vaak nog vergeet, dan ga ik later nog een keer bidden.

Ik mag alles tegen God vertellen. Ik probeer voor alles te danken wat Hij mij die dag gegeven heeft, ook mag ik bidden om Zijn leiding in mijn leven, verder probeer ik vaak voorbede te doen voor andere mensen en ik probeer Hem ook te loven in mijn gebeden.

André

Berichtdoor André » 15 okt 2004 19:44

De kracht van het het gebed is volgens mij redelijk makkelijk te omschrijven, dit is de enige manier hoe je met God kunt communiceren.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2004 01:10

Ja idd... bidden en zingen (zingen (aanbidden) is eigenlijk ook bidden)

Gelukkig is het niet de enige manier waarop God met ons kan communiceren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 16 okt 2004 10:27

Soms heb je van die dagen dat God zo ver weg lijkt...je zuo wel willen bidden maar je kan het gewoon niet!
Andere dagen is God heel dichtbij en het gebed is dan goed en fijn. Ik voel dan Gods nabijheid heel dicht en ik voel dat Hij bij mij is.....dat Hij mij draagt en mij helpt! Op die momenten dat ik niet kan bidden verlang ik heel sterk naar die andere momenten!

Ik kan soms gewoon in de trein bidden of op andere momenten stil op de fiets!
Als ik momenten heb dat ik niet kan bidden luister ik naar het gebed van Gerald Troost op zijn cd2 van Bovennatuurlijk: getuigenis! Dan krijg ik tranen in mijn ogen en verlanng naar het bidden met God

Ik kan nu wel beter bidden als vroeger. God geeft me meer de woorden en ik kan danken en vragen en GOD Helpt dan voel je je zo intens gelukkig!

Ik heb nog een paar mooie stukjes over bidden opgezocht:

Soms zijn er momenten in jouw leven dat je wordt overmand door een diep gevoel van verlatenheid. Geen mens en geen gebed kunnen het contact met de liefde herstellen. VOor je het weet, vult je hart zich met schuldgevoelens. Een stille schreeuw stijgt op naar de hemel. In deze diepe duisternis is het jouw taak om stil en vol verlangen te wachten. Zonder schuldgevoelens en met een diep verlangen naar God. Ook al krijg je geen gebed over je lippen, God kent jouw hart en weet dat je ten diepste naar Hem verlangt.

Wij weten niet eens hoe wij moeten bidden. Daarom behartigd de Heilige Geest onze belangen. Zo intens dat daar geen woorden voor zijn. En God, die ten diepste wezen van alle mensen doorzoekt, begrijpt wat de Geest bedoelt. Wat Hij voor de gelovige vraagt, is in overeenstemming met Gods wil...Romeinen 8:26,27(HB)

----

Weest stil te midden van alle haast.
Weest stil te midden van alle onrust.
Trek je regelmatig terug om te luisteren(te bidden)
God sprak tot Elia in het fluisteren van de wind.
Niet door het natuurgeweld om hem heen.
God spreekt tot jou niet door de schreeuwerige stemmen om je heen.
Probeer tijd in te ruimen om te vasten en te bidden. Om even niet je email te checken. Je post te openen. Je telefoontjes te plegen.
Even alleen in de kwetsbare stilte waar je erachter komt dat alleen God jouw onrustige hart weer rustig maakt!!

----
Deze stukjes ontroerden mij!! Ik hoop dat jij er ook wat aan hebt!
Liefs Funlover
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

André

Berichtdoor André » 16 okt 2004 12:16

Ik vind dat je een bemoedigende bijbeltekst citeert Fun!

Iets om over na te denken; schuldbesef bestaat wel, schuldgevoel niet.

joris

Berichtdoor joris » 16 okt 2004 13:03

Andre schreef:Ik vind dat je een bemoedigende bijbeltekst citeert Fun!

Iets om over na te denken; schuldbesef bestaat wel, schuldgevoel niet.
niet mee eens.

er bestaat helaas veel meer schuldbesef dan er schuld is zelfs. Want de schuld is vaak al wegenomen en mensen voelen zich nog wel schuldig.

Schulbesef is belangrijker dan schulgevoel. Dan denk ik aan mijn moeder die altijd zei: je hebt twee soorten sorry. De ene laat berouw zien en de ander is een poging om het gezeur snel te late stoppen.

cornelis
Kapitein
Kapitein

De kracht van het gebed.

Berichtdoor cornelis » 16 okt 2004 14:11

Wat een rijke Zegen,als je de noodzaak van het gebed heb moge ervaren.
Regelmaat is bij bidden precies zo belangrijk als het eten en drinken.
Ook al heb je geen behoefte om te bidden,dan toch bidden!!!!!
Als het tijd is om te eten,hebben we dan ook altijd honger of trek?
Heel fijn Funlover,dat je de gegevens over het gebed ons heb willen prijs geven.
Ik hoop,dat velen er kennis van zullen nemen.
Dit wilde ik even kwijt.
Met vriendelijke groeten van Cornelis.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 okt 2004 18:50

Bid en u zal gegeven worden.....

ohoh, wat kun je vaak deze tekst in twijfel trekken, ik bid al zo lang, waarom gebeurd er dan niets...
Ik weet wel te beredeneren waarom dit zo is, maar het voelt vaak zo anders.

Maar blijf aanhouden!!!Oftewel, blijf de hemeltoren bestormen!

Terug naar “Archief”