kerk in de WO2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 sep 2004 11:35

alex leusink schreef:
We kennen allemaal de naam van Anton Mussert. De naam roept vast geen positieve gedachten op. Maar voordat hij stierf heeft hij geknield op de grond van cel, dat wisten jullie zeker ook niet?

Ik wil beweren dat wij niet degenen zijn wie het oordeel toekomt, ook van ons kan men dat in de toekomst misschien wel zeggen. Daarom wil ik nog een keer indringend tot mijzelf en jullie zeggen 'Oordeelt niet'!!! :!:

Wat moet ik met die informatie over Mussert? Het was en blijft gewoon een beest die tallozen de dood heeft ingejaagd. Een gore vuile massamoordenaar die geprobeerd heeft Gods volk uit te roeien. Ja, en dan komt de dood ook voor hen, en dan knielen ze.
Heeft hij ook nog getuigd van de daden die God aan zijn ziel gedaan heeft, want dan wordt het een ander verhaal. Trouwens, waarom zou het knielen van Mussert ons het recht ontnemen over hem te oordelen? Het was gewoon een schoft en dat knielen van hem doet zn daden niet teniet. We hebben het hier wel over een oorlogsmisdadiger, hou dat ff in je koker. Weet wel dat het opnemen voor zo iemand, zeer kwetsend kan zijn voor slachtoffers van die verdoemde nazi's. Je maakt mij in elk geval woest met zo'n opmerking. Ik hou het er maar op dat je niet overziet waar je het over hebt maar ga zelf maar eens beter nadenken, in plaats van dat tegen anderen te zeggen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 11:40

Vind het heel begrijpelijk dat je van die opmerking woest wordt. Ik zei ook niet dat ik z'n daden voorsta. Maar hoe sta jij dan tegenover de moordenaar aan het kruis? En je mag niet oordelen over een ander, temeer als je weet wat er in je eigen hart leeft. Mussert heeft veel dingen verkeerd gedaan, dat zeggen wij nu achteraf, maar ik merk soms aan mezelf dat ik blij wordt van elke tegenslag van de moslims, en dat vind je heel veel in christelijke groepen, is dat niet hetzelfde?
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 sep 2004 11:54

alex leusink schreef:Vind het heel begrijpelijk dat je van die opmerking woest wordt. Ik zei ook niet dat ik z'n daden voorsta. Maar hoe sta jij dan tegenover de moordenaar aan het kruis? En je mag niet oordelen over een ander, temeer als je weet wat er in je eigen hart leeft. Mussert heeft veel dingen verkeerd gedaan, dat zeggen wij nu achteraf, maar ik merk soms aan mezelf dat ik blij wordt van elke tegenslag van de moslims, en dat vind je heel veel in christelijke groepen, is dat niet hetzelfde?

nee, dat is niet hetzelfde. de moslims zijn niet Gods uitverkoren volk, helaas voor ze. De moslims hebben nl. hetzelfde doel als Mussert, Gods volk uitroeien. Snap je het verschil?

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 12:01

Dat moslims niet het verkoren volk van God zijn, betekent niet dat ze minder zijndan de Joden, dat is een erg onchristelijke gedachte. En de Bijbel geeft geen enkele mogelijkheid tot het legaal haten van moslims. Bovendien ben je nu precies aan het doen wat de Duitsers deden in WO2: Zij probeerden ook godsdienstige redenen voor de vernietiging van de Joden te vinden en die vonden ze ook: 'Zijn bloed kome over ons en onze kinderen', staat er. God geeft geen ruimte voor haat!!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 sep 2004 12:17

alex leusink schreef:Dat moslims niet het verkoren volk van God zijn, betekent niet dat ze minder zijndan de Joden, dat is een erg onchristelijke gedachte. En de Bijbel geeft geen enkele mogelijkheid tot het legaal haten van moslims. Bovendien ben je nu precies aan het doen wat de Duitsers deden in WO2: Zij probeerden ook godsdienstige redenen voor de vernietiging van de Joden te vinden en die vonden ze ook: 'Zijn bloed kome over ons en onze kinderen', staat er. God geeft geen ruimte voor haat!!

Nee dat is een leugen van je. Ik heb niet gezegd dat de moslims uitgeroeid moeten worden. Jij lanceerde de stelling dat christenen, incl. jezelf, soms blij zijn als er onder de moslims een tegenslag is gevallen. Het zijn dus jou woorden, niet de mijne. Vervolgens stelde je dat dit eigenlijk hetzelfde is als wat Mussert gedaan heeft. Daar ben ik het niet mee eens, ik ben best blij als een mosimextremist gepakt of geëlimineerd wordt voor dat ie tig anderen de dood in blaast. We hebben het dan dus over gevaarlijke terroristen, criminelen die niet de staat Israël erkennen. Hun acties zijn dus illegaal. Hoezo vergelijking met Mussert?
Denk toch eens na man.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 12:25

'God geeft geen ruimte voor haat', je moet wel lezen wat er staat, ook moslimextremisten zijn mensen, en het kwaad ligt in de natuur van de hele mensheid, dat wil niet zeggen dat alles mag, maar wel dat we allemaal schuldig zijn aan het mislukken van het doel van onze schepping.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 sep 2004 12:33

Wat doe je om de islamitisering van de wereld tegen te gaan, leusink? Jij bent dan wel niet haatdragend ten opzichte van moslims, zij zijn het wel ten opzichte van jou. Daar moet je je toch tegen weren.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 12:34

'Het gebed is het machtigste wapen van een christen, en ootmoed'

'Want als ik zwak ben, dan ben ik machtig'

'Zijn Kracht wordt in zwakheid volbracht'

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 sep 2004 12:35

Sabra schreef:Wat doe je om de islamitisering van de wereld tegen te gaan, leusink? Jij bent dan wel niet haatdragend ten opzichte van moslims, zij zijn het wel ten opzichte van jou. Daar moet je je toch tegen weren.

Maar iedereen weet dat als je (enige) verweer wederhaat is er binnen no time de bekendie vicieuze cirkels ontstaan.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 29 sep 2004 12:36

Aragorn schreef:
Sabra schreef:Wat doe je om de islamitisering van de wereld tegen te gaan, leusink? Jij bent dan wel niet haatdragend ten opzichte van moslims, zij zijn het wel ten opzichte van jou. Daar moet je je toch tegen weren.

Maar iedereen weet dat als je (enige) verweer wederhaat is er binnen no time de bekendie vicieuze cirkels ontstaan.

misschien weer on-topic en geen kopie van een elders gevoerde discussie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 12:37

Als je overtuigd bent dat God machtig is, waarom moet je dan zelf de terreur uit gaan hangen jegens je medemens? Want dan ben je dus wel op dezlfde manier bezig, ook met redenen die je uit je eigen godsdienst haalt.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 sep 2004 12:37

Terugkomend op het topic, is het vrij onomstotelijk bewezen dat de kerk in Nederland zich vrij laf heeft gedragen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 sep 2004 12:42

alex leusink schreef:Ja, das heelm moeilijk om te zeggen, want in feite is elke tegenslag een teken van God je naar Hem te wenden. Maar im ieder geval ben ik van mening het onrecht te allen tijde te moeten bestrijden. Maar er zijn ook andere opvattingen blijkbaar. En daar wil ik gewoon geen oordeel over geven, ik kan nu niet weten wat er in hart van Kersten (en anderen) leefde gezien het oordeel.

Wat je ook vindt, je kunt natuurlijk wel de daden van iemand veroordelen op bijbelse gronden.

Mussert was natuurlijk een foute baas, om het maar eens studentikoos uit te drukken, en ook Kersten was niet een voorbeeld wat gevolgd had moeten worden.

Daar kun je toch wel eerlijk over zijn? Ik spreek hiermee geen oordeel uit over deze mensen, want wie ben ik om over hen te oordelen. Dat doet God wel.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 12:44

Zeker, maar dat beweer ik ook niet, dat zij geen verkeerde dingen deden. Absoluut niet! Maar ook al vind jij dat Kersten niet navolgbaar is, dan is en blijft dat een mening, want ik ken ook andere (goede) kanten aan hem!!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 sep 2004 12:47

Als je zegt dat iemand foute dingen doet/zegt/aan zet tot, dan wil dat niet zeggen dat die persoon gelijk helemaal afgedaan heeft. Kersten heeft een grote misser begaan, maar dat wil niet zeggen dat hij totaal genegeerd dient te worden daarom.

Terug naar “Archief”