Kinderen van Gescheiden Ouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 14:11

Ow, nouja, misschien is het dan wel zo. :) Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je dat in ieder geval denkt als ze ruzie hebben..

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 sep 2004 14:58

Mariamagdalena schreef:En volgens mij komt een scheiding bijna nooit rauw op je dak.

Bij mij kwam die anders behoorlijk hard aan. Mijn ouders hadden NOOIT ruzie...niets daarvan! Opeens kondigt mijn vader doodleeuk aan dat ie niet meer van mijn moeder houdt!

Daar sta je dan hoor!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 sep 2004 15:14

Ik heb zelf echt een perfecte jeugd gehad (hoewel niets perfect is). Enig kind, 7 keer naar Canada op vakantie geweest, vader en moeder die allebei heel veel van me hielden, ouders hadden bijna nooit ruzie. Dat mijn vader vreemdging had denk ik ook meer met zijn instinct dan met mijn moeder te maken :)
Wat wel zo is: het hele dorp wist al een jaar dat mijn vader vreemd ging (hoor je dan na de scheiding), alleen hoor je er zelf nooit iets van, omdat ze je niet willen kwetsen ofzo. Een beetje achterbaks, maar bij nader inzien toch ook wel prettig. Ik kan uiteindelijk ondanks de scheiding toch op een onbezorgde jeugd terugkijken.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 15:21

Ik had trouwens niet verwacht dat er zoveel kinderen van gescheiden ouders hier rond zouden zwerven..

André

Berichtdoor André » 22 sep 2004 15:24

Aragorn schreef:Ik had trouwens niet verwacht dat er zoveel kinderen van gescheiden ouders hier rond zouden zwerven..

En zellufs de ouders zelf 8)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 sep 2004 15:26

Andre schreef:
Aragorn schreef:Ik had trouwens niet verwacht dat er zoveel kinderen van gescheiden ouders hier rond zouden zwerven..

En zellufs de ouders zelf 8)

Ik had het ook niet verwacht. Maar er zijn ook veel mensen die het van mij niet verwachten! ZE denken dat je dan niet zo vrolijk kan zijn enzo!

FlirrieSun en ik hebben trouwens dezelfde ouders..oftewel we zijn zussen!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 15:33

Ow, dat scheelt er weer 1tje.. :)

André

Berichtdoor André » 22 sep 2004 15:37

Funlover schreef:FlirrieSun en ik hebben trouwens dezelfde ouders..oftewel we zijn zussen!

I Know

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 sep 2004 15:38

Dat maakt het iets inzichtelijker :D maar van mij weten de meeste mensen ook niet dat mijn ouders gescheiden zijn, tenzij ze 1 v. beiden persoonlijk kennen. Je gaat niet met een bordje om je nek 'Pas op, ouders gescheiden' o.i.d. lopen; ik niet, tenminste, ik wil iedereen daar natuurlijk vrij in laten, als iemand dat waardevol vindt moet-ie dat doen :mrgreen:

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 15:41

Andre schreef:
Funlover schreef:FlirrieSun en ik hebben trouwens dezelfde ouders..oftewel we zijn zussen!

I Know

Jij bent toch zeker niet de vader?

@Gershwin: doe maar weer postmodern hoor.. :roll: :mrgreen:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 sep 2004 15:43

Aragorn schreef:@Gershwin: doe maar weer postmodern hoor.. :roll: :mrgreen:

Nouja, ok, ik zal eerlijk zijn, eigenlijk vind ik het niet kunnen dat iemand zichzelf zieliger voordoet dan hij is, maar anderzijds zie ik gewoon geen bijbelse gronden om iemand die met een bordje 'mijn ouders zijn gescheiden' om de nek loopt, gelijk te veroordelen. Hoewel dat 'Pas op' natuurlijk niet echt ruimte schept voor toenadering, dat is wel verkeerd.

Goodbye.

André

Berichtdoor André » 22 sep 2004 15:49

Aragorn schreef:Jij bent toch zeker niet de vader?

Waar zie je me voor aan, toen Flirrie geboren werd was ik zelf nog kind :lol: (Dus ik ben idd niet de vader)

Wat is er mis mee dat je gescheiden bent of van gescheiden ouders een kind bent, feitelijk gezien?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 sep 2004 15:51

Andre schreef:

Wat is er mis mee dat je gescheiden bent of van gescheiden ouders een kind bent, feitelijk gezien?

Haha :) volgens mij lees je niet goed.

Goodbye.

André

Berichtdoor André » 22 sep 2004 15:55

Gershwin schreef:
Andre schreef:

Haha :) volgens mij lees je niet goed.

Ik geef toe, soms lees ik te diagonaal :-&

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 sep 2004 16:01

Funlover schreef:
Mijn ouders hadden NOOIT ruzie...niets daarvan! Opeens kondigt mijn vader doodleeuk aan dat ie niet meer van mijn moeder houdt!

Daar sta je dan hoor!!

Het lijkt me heel akelig, zo'n situatie.
Ik zou niemand meer vertrouwen dan.
Als ouders hun rottigheid zo kundig verborgen kunnen houden voor hun eigen kinderen, moet je toch wel errug achterbaks zijn.
ik kan dat in ieder geval niet, dingen voor mijn kinderen verborgen houden.
En mijn eigen vader ging vroeger gelukkig niet in het geniep vreemd, maar heel openlijk.
Ik zou niet kunnen leven met achterbaksheid ook niet ten opzichte van mijn kinderen of man.

Als ik een vriend zou hebben, en dat vakkindig voor mijn man en kinderen verborgen zou houden, dan zou ik wel een supergluiperd moeten zijn!

Of als ik ruzie met mijn man heb, en dan tegenover de kinderen net doen of er niks aan de hand is, dan moet ik wel heel erg goed toneel kunnen spelen.

Terug naar “Archief”