Acire schreef:Socrates schreef:Dat klopt, en misschien is het resultaat van homeopathie daar wel aan toe te schrijven, wie zal het zeggen... Maar is het daardoor waardeloos?
(je schrijft het overigens correct... al zou ik zelf denk ik een liggend streepje toevoegen tussen 'placebo' en 'effect')
Ik denk dat de 'werking' van homeopathie idd komt door het placebo-effect. Ik snap ook niet, dat nuchtere hollanders geloven in de werking van een beetje spul waar eigenlijk nix in zit!! Het is niet waardeloos, maar tis eigenlijk gewoon bedriegerij denk ik...
Gelukkig heb ik t niet nodig
En ja hoor, natuurlijk wordt meteen weer het placebo-effect er bijgehaald. Lekker makkelijk. Nou, ik kan je wel vertellen dat mijn zoontje heel erg geholpen is met homeopatische medicijnen. Toen hij nog maar een paar weken oud was, kreeg hij ernstig eczeem. Hij krabde zich helemaal kapot. Ik ben met hem naar een homeopaat geweest en zij heeft hem medicijnen gegeven. Al binnen een paar weken was het eczeem nagenoeg verdwenen. En kom me nou niet aan met dat placebo-effect bij een kind van een paar maanden.